Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею

Про матеріал
Легенда – переказ про події або людей, оповитий казковістю, фантастичністю. Легенда – один із жанрів не казкової народної прози, розповідь про видатну подію чи вчинок якої-небудь людини, в основі якого диво, фантастичний образ або уявлення, яке сприймається оповідачем як достовірне. Водночас сюжет легенди базується на реальних або допустимих фактах; легендарний герой може мати свій праобраз у реальному житті, в історичній дійсності.
Перегляд файлу

 

Тема.                               Легенда про дівчину-Україну,                                                        

                                         яку Господь обдарував  піснею

 

Мета:              прочитати легенду, визначити її тематичне спрямування, 

                         з’ясувати роль та місце пісні в житті українського народу; 

                         розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити власні 

                         висновки, вчити дітей бути спостережливими, логічно 

                         мислити; формувати кругозір, світогляд; виховувати почуття 

                         поваги, пошани, любові до рідної мови, пісні, землі, віру в 

                         кращу долю України, бажання жити і працювати для неї.

Тип уроку:     комбінований.

Обладнання: ілюстрації до твору, мультимедійна презентація.

Теорія літератури:  повторити, що називається легендою, міфом.

 

     Епіграф.                        Своїм походженням і суттю своєю пісня є 

                                             мистецтвом загальнонародним… (І.Я.Франко)

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 

ІІІ. 1. Оголошення теми та завдань уроку. (Слайди 1-2)

       2. Мотивація навчальної діяльності школярів.

 

ІV. Основний зміст уроку

 

Аналіз народної легенди про дівчину-Україну,                                            яку Господь обдарував піснею

 

  1. Виразне читання твору за ролями.
  2. Визначення жанру твору. (Це – народна легенда)
  3. Словникова робота. Пригадати, що називається легендою. (Слайд 3)

 

Легенда – переказ про події або людей, оповитий казковістю, фантастичністю. Легенда – один із жанрів не казкової народної прози, розповідь про видатну подію чи вчинок якої-небудь людини, в основі якого диво, фантастичний образ або уявлення, яке сприймається оповідачем як достовірне. Водночас сюжет легенди базується на реальних або допустимих фактах; легендарний герой може мати свій праобраз у реальному житті, в історичній дійсності.

 

  1. Легенда найближче стоїть до міфу. (Слайд 4)

Міф – переказ про незрозумілі явища природи, історичну подію, богів, героїв, демонів, духів.

  1. Назвати спільні та відмінні риси легенди і міфу. (Слайд 5)

Спільне: і в легенді, і у міфі йдеться про фантастичні події.

Відмінне: в основі легенди лежить розповідь про реальні історичні події, реальних історичних осіб, які залишаються в народній пам’яті.

 

  1. Особливості народної легенди. (Слайд 6)
  • Розповідь про суспільні і побутові події.
  • Наявність фантастики (казкові герої, фантастичні події, надприродні явища, чудодійні предмети).
  • Невелика кількість основних дійових осіб (дві-три).
  • Вільна побудова.
  • Прозова форма (рідше – віршова).
  • Малий об’єм.

 

  1. Визначення теми народної легенди про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею. (Слайд 7)

Зображення дівчини-України, яка звернулася до Бога за допомогою у зв’язку зі стражданнями, що терпить її земля від «пролитої крові й пожеж».

 

  1. Основна думка твору. (Слайд 8)

Серед всіляких скарбів, талантів, здібностей, обдаровань пісня є неоціненним даром.

 

  1. Бесіда за змістом легенди. (Слайд 9)
  • Кого і чим саме наділив Господь?
  • Як у творі зображена поведінка дівчинки?
  • З яким горем звернулася дівчина-Україна до Всевишнього?
  • Як зрозуміти слова Господа про те, що пісня уславить дівчину на цілий світ?
  • Які були подальші дії дівчини після отримання нею пісні від Всевишнього? Що свідчить про щирість подарунка, який вона отримала?
  • Чим пояснити те, що дівчина-Україна із ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ?
  • Яким перед нами постає Бог?
  • Через що Україна страждає і терпить всілякі страждання?
  • Як характеризується дівчина, яка пісню, тобто славу на цілий світ не залишила собі, а «…з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ»?
  • У чому значення народної легенди?

 

V.  Закріплення набутих знань

 

          Знайди відповідність (Слайд 10)

 

  • Французи – любов до пісні, поетичність;
  • угорці – здатність до торгівлі;
  • німці – владність;
  • росіяни – хист до музики;
  • поляки – дисципліна і порядок;
  • італійці – любов до господарювання;
  • українці – елегантність і краса.
  •  

                  Перевір себе (Слайд 11)

 

  • Французи – елегантність і краса;
  • угорці – любов до господарювання;
  • німці – дисципліна і порядок;
  • росіяни – владність;
  • поляки – здатність до торгівлі;
  • італійці – хист до музики;
  • українці – любов до пісні, поетичність.

 

V. Підсумок уроку

Рефлексія.

Продовжити речення.

Сьогодні на уроці

  • мені сподобалось…
  • я дізналась (дізнався) про …
  • я зрозуміла (зрозумів), що…

 

VІ. Оголошення результатів навчальної діяльності учнів

 

VІІ. Домашнє завдання

           

  1. Намалювати ілюстрацію до легенди

     (якою ви уявляєте дівчину-Україну?)

2.  Написати твір-продовження сюжету легенди.

  1. Повторити вивчений  матеріал (ст. 10 – 25).

               

 

1

 

docx
Додано
28 грудня 2020
Переглядів
2969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку