Легенда "Про створення Землі"

Про матеріал
Очікувані результати. Учень / учениця розуміє та відтворює зміст художнього тексту, висловлює власне ставлення до почутого / прочитаного; вичерпно відповідає на запитання за змістом художнього тексту; висловлює власні враження від прочитаного / почутого; виявляє і відтворює прихований зміст художніх текстів; висловлює судження про актуальність художнього тексту на основі власного й чужого досвіду.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Правда і вигадка в міфах,казках і легендах. Легенда “Про створення Землі”

Номер слайду 2

Робота з опорною схемою / малюнком

Номер слайду 3

Робота з літературознавчим терміном. Легенда (з лат.— те, що належить прочитати) — один із видів усної народної творчості, згодом став рівноправним літературним жанром. У його основі лежить дещо перебільшена розповідь про реальний факт із життя видатної особи, про значущу подію. Легенда має елементи казковості, фантастики.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Виразне читання легенди «Про створення Землі» Як уже бог схотів посіять землю, так послав нечистого, щоб землі дістав із моря. Воно тоді не можна було, бо скрізь вода була. І сказав, щоб собі не брав землі, а щоб усю віддав богові, скільки дістане. А він там скільки дістав, може, усю взяв, то віддав, а у роті собі сховав. А бог як посіяв землю, так у чорта в роті почала рости земля, почала рвать. А він де пирхав, так там болото стало, де пирхне — коняка; чхає і ригає — чоловік, кінь, собака, кіт.

Номер слайду 6

Бесіда за змістом легенди ♦ Що виникло спочатку: вода чи земля? ♦ Кого Бог змусив набрати піску з Дніпра? ♦ Як, за легендою, утворилася земля?

Номер слайду 7

Виразне читання уривка з Біблії Питання про створення світу належить до таких питань, якими цікавилася людина за всіх часів і на всіх рівнях культури. Ось чому і цикл українських легенд відкривається саме легендами про світобудову. Отже, згідно з біблійною оповіддю і легендою «Про створення Землі», спочатку Бог створив воду, а потім землю (показ ілюстрацій з Біблії). Давні слов’яни любили й обожнювали сонце. Воно було головним небесним світилом, яке освітлює і зігріває землю вдень, а вночі лягає спати.

Номер слайду 8

У робочому зошиті накресли два кола за зразком. На перетині напиши спільні ознаки міфу й легенди, а в колах — відмінні.

Номер слайду 9

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»Продовжити речення: «На сьогоднішньому уроці я зрозумів / зрозуміла»; 2) «Сьогодні мене вразило …».

Номер слайду 10

Домашнє завдання1. Склади і в робочому зошиті запиши легенду, яка пояснює появу гір. Головним героєм у ній зроби людину, яка має незвичайні здібності. 2. Намалюй комікс-легенду, що пояснює приручення людиною домашньої тварини.

pptx
Додано
10 жовтня 2022
Переглядів
2624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку