20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

LEGO на уроках «Я досліджую світ»

Про матеріал
Розробка завдання з використанням кубиків LEGO на уроках «Я досліджую світ»
Перегляд файлу

1

 

Комунальний заклад « Запорізький обласний інститут післядипломної

педпгогічноїосвіти» Запорізької обласної ради

Кафедра початкової освіти 

 

 

 

 

 

Авторська розробка

На тему Розробка завдання з використанням кубиків LEGO на уроках «Я досліджую світ»

 

 

 

 

 

Виконала:

 Трибулкіна Інна Вадимівна

  Вчитель початковової школи

                                                                     Запорізького НВК №67

                                                        м.Запоріжжя

Група№ 4

 

Запоріжжя

2018

   Дитинство - це вік гри. Граючи дитина  не тільки пізнає світ, а й висловлює до нього своє ставлення. «LEGO» допоможуть якісніше впроваджувати ігрові та діяльністні методи і стануть хорошою допомогою вчителеві. Виконуючи

веселі завдання і граючись набором з шести різнокольорових цеглинок «LEGO» діти тренують пам’ять, розвивають моторику і мислять творчо. Крім того, використання цієї технології дає можливість адаптувати і, звичайно, створювати власні завдання відповідно до вмінь та інтересів дітей.

     Метою гри в «LEGO» є ефективне сприяння розвитку дітей. На уроках “ Я досліджую світ ” дитина доповнює уявлення про навколишній світ. Дитина не споживає,  а творить: створює предмети, світ і життя. Маніпулюючи з елементами «LEGO», дитина вчиться  добра, радості,творчості. Підкреслюючи соціальну значимість іграшок і порівнюючи їх з міні-предметами реального світу.

  Застосування LEGO- цеглинок на уроках «Я досліджую світ» дає позитивні результати при засвоєнні навчального матеріалу,сприяє засвоєнню способів вирішення проблем творчого та пошукового характеру.

Процес навчання відбувається за допомогою «сюжетів навколишнього світу». Я пропоную  11  завдань з використанням кубиків «LEGO» на уроках “ Я досліджую світ ”. Діти легко і з задоволенням вчаться граючи. Навіть зі складними, на перший погляд, завданнями діти швидко впораються, якщо побудувати такі уроки як гру.

1.«Ланцюг живлення»

Мета: Розвивати творчу уяву, пам`ять, здібності до вирішення проблемних ситуацій .

На деталі конструктора «LEGO»  приклеїти малюнки ланцюга живлення ,а діти в свою чергу повинні будуть відтворити. Запропонуйте дитині будувати вежі. Така весела гра захопить дитину, і він легко запам’ятає послідовність.

 2.«Поліцейська машина»

Мета: Розвивати творчість і логічне мислення. Вчити розуміти потрібність професії. Розвивати конструкторські здібності. Стимулювати інтерес і допитливість.

Розповісти учням про працівників поліції. Вчити будувати з конструктора   поліцейську частину і поліцейську машину.

3.«Моя безпечна дорога до школи»

  Мета: Розвивати творчість і логічне мислення. Впевненості у своїх силах, планувати рішення і реалізовувати їх.

Перед  дітьми лежить  карта «Моя безпечна дорога до школи». Діти беруть цеглину «LEGO»  і граючи відтворюють свій безпечний рух.

4.«Живе та неживе»

    Мета: Розвивати конструкторські здібності. Стимулювати інтерес і допитливість. Розвиток фантазії та уяви дітей. Розвиток вміння передавати форму об'єкта засобами конструктора.

Діти працюють в групах: 1,2 групи роблять з цеглинок «LEGO»  неживу природу, 3,4 -  групи живу природу. Потім діти з усіх груп об’єднуються і роблять одну велику композицію з «LEGO» - ПРИРОДА.

5.«Моє місто»

    Мета :Розвивати конструкторські здібності, орієнтування в просторі, розвивати увагу, дрібну моторику, творче мислення.

 Стимулювати інтерес і допитливість. Розвиток фантазії та уяви дітей. Розвиток вміння передавати форму об'єкта засобами конструктора.

За допомогою «LEGO» діти передають у будівлях отримані знання та враження від екскурсій, спостережень і прогулянок. Отримані конструкції (будівлі,тощо) поєднують у іграшкове «LEGO» - місто.

6. «На чому полетіти у космос?» 

   Мета: Розвивати конструкторські здібності. Дрібну моторику, творче мислення. Розвиток фантазії та уяви дітей, розвиток вміння передавати форму об'єкта.

Космос захоплює та вражає. Давайте ж дізнаємось, що таке космос, як стати космонавтом, цікаві факти про планети Сонячної системи, про зірки і чорні діри, а також про тих, хто здійснив перший політ у космос, зокрема про українців. Гайда у Всесвіт цікавостей !

Після розповіді діти в групах вчаться  будувати ракету і космонавтів.

7. «Лабіринт»

Лабіринт - це захоплююча гра, яка розвиває моторику, увагу і координацію рухів. Метою гри є переміщення від старту до фінішу, минаючи перешкоди. Діти працюють в групах і складають лабіринт з «LEGO» . Потім кожна група по колу переходить з однієї групи в іншу і проходять лабіринти.

Н-д:1група.Завдання. Допоможіть Івану дібратися до дому.

8.«Всі професії важливі, всі професії потрібні»

Мета: розширити і поглибити знання дітей про сучасні професії. Розвивати конструкторські здібності.

     Діти збирають з «LEGO» 1,2 групи чоловічків різних професій,3,4 група приладдя "Кому, що потрібно для роботи". Діти, в нашому класі перемішались різні професії і предмети до цих професій, яким людина має працювати. Давайте допоможемо людям різних професій віднайти їхнє приладдя для роботи.

9.  «Добрі вчинки – погані вчинки»

 Мета: вправляти дітей в оцінюванні тих чи інших дій у ситуаціях морального вибору відповідно до категорій «добре», «погано».

Демонстраційний набір парних сюжетних малюнків морального змісту;

Гра проводиться з усім класом вчитель по черзі показує малюнки. Діти розглядають та оцінюють зображені на них учинки: позитивний – піднімають «LEGO» червоне , негативний – «LEGO» синє. Бажано коментувати вибір дітей: «Чому Марія підняла «LEGO» синє ?», «Як ти вважаєш, чому цей учинок правильний?» тощо.

10.«Який у  тебе сьогодні настрій?»

Мета: сприяти усвідомленню дітьми власних емоційних станів та стимулювати до пошуку причин тих чи інших переживань.

Учням пропонують вибрати цеглинку «LEGO», що найбільше схожа сьогодні на їх настрій, та пояснити свій вибір.

11.«Дружба починається з посмішки»

Мета: стимулювати прихильне доброзичливе ставлення дітей один до одного. Діти  сідають колом. Кожен учень один за одним повертається до сусіда, і передає йому цеглинку «LEGO», і  дарує свою добру, привітну посмішку.

    Отже, використання конструкторів «LEGO»,  в навчально-виховному процесі дозволяє в цілому підвищити рівень комунікативної компетентності дітей, формує уявлення дітей про навколишній світ, відношення до тієї або іншої проблемної ситуації, сприяє навичкам активної та творчої колективної взаємодії. Діти люблять займатися “LEGO”- конструюванням і з нетерпінням чекають зустрічі. Навчання із застосуванням «LEGO» дозволяє підвищити інтерес дітей.

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних  джерел

1. Майстер-клас «Ігрові вправи та дидактичні ігри з використанням конструктора Лего в роботі вчителя   логопеда» [Электронный ресурс]http://detkam.in.ua/majster-klas-igrovi-vpravi-ta-didaktichni-igri-z-

vikoristannya.html

2.Порадник для вчителя[Электронный ресурс]

http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/11/NUSH-poradnyk-dlya-vchytelya.pdf

3. Програма розвитку дитини від 2 до 6 роківта метод.рекомендації «Безмежний світ гри з LEGOО.Ю.Рома,В.Ю.Близкюк ,О.П.Борук 2016 140с. [Электронный ресурс].

4.Я досліджую світ”. Нові матеріали для пілотування нового Держстандарту[Электронный ресурс].http://nus.org.ua/articles/ya-doslidzhuyu-svit-novi-materialy-dlya-pilotuvannya-novogo-derzhstandartu/

5.Порадник для вчителя

http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/11/NUSH-poradnyk-dlya-vchytelya.pdf

 

 

docx
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 березня
Переглядів
1537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку