Лекція "Інклюзивна освіта"

Про матеріал
Файл створений на допомогу в розробці виховної години, семінару, тощо з теми "Психолого-педагогічна консультація ". Мова йде в напрямку інклюзивної освіти, з тлумаченням деяких термінів та питань заданої теми.
Перегляд файлу
  1.                 Словник

Сім’я - соціальна група, яка складається з людей, які зазвичай перебувають у шлюбі, їхніх дітей (власних або прийомних) та інших осіб, поєднаних родинними зв'язками з подружжям, кровних родичів, і здійснює свою життєдіяльність на основі спільного економічного, побутового, морально-психологічного укладу.

Психолого-педагогічна консультація -  є методичною установою системи освіти України, що здійснює консультативну, методичну, психолого-педагогічну, корекційно-розвивальну, аналітичну, прогностичну, профілактичну та просвітницьку діяльність.

Навчальна команда - У закладі загальної середньої освіти постійні учасники: директор або заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель початкових класів (класний керівник), вчителі, асистент вчителя, практичний психолог, соціальний педагог, вчитель-дефектолог (з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП), вчитель-реабілітолог та батьки або законні представники (далі - батьки) дитини з ООП

Адвокатство батьків - обстоювання права на інклюзивну освіту для дітей з особливими потребами

Шкільна громада - група учасників освітнього процесу, об'єднаних спільністю інтересів, що ставить перед собою певні спільні завдання, новий тип відносин, характерною рисою якого є взаємодія всіх його учасників заради досягнення спільної мети.

Стихійне інтегрування – масовий перехід від спец закладів до шкільного життя.

Класифікація порушень психофізичного розвитку –

Вроджені порушення, спричинені шкідливим впливом на плід генетичних факторів, інтоксикацій, інфекцій, травм, порушенням живлення, гормональними розладами, резусною несумісністю груп крові матері та дитини, впливом медичних препаратів, алкоголю, наркотичних та отруйних речовин.

Набуті порушення зумовлені, переважно, різноманітними шкідливими впливами на організм дитини під час народження та наступні періоди розвитку (механічні ушкодження плоду, тяжкі пологи, пологова асфіксія, крововиливи у мозок, інфекційні захворювання)

  1.                 Інформаційне повідомлення з теми\ тези доповіді

Особливості впровадження інклюзивної освіти в Україні.

Інклюзивна освіта – це та складова гуманітарної політики кожної сучасної країни, яка свідчить наскільки її суспільство захищає невід’ємні права людини та яка сьогодні поступово входить у освітній процес України.  Інклюзивна освіта – це, передовсім, формування суспільної уваги та поваги до розмаїття та унікальності кожного учня чи учениці, що, у свою чергу, забезпечує ліпшу якість освіти для всіх дітей. Таким є бачення цінності і завдань втілення практики інклюзивної освіти Міжнародним фондом «Відродження» та всією глобальною мережею Фундацій відкритого суспільства (Open Society Foundations), до якої входить наш Фонд.

У справді інклюзивному середовищі кожна дитина, у тому числі діти з особливими освітніми потребами, почуває себе безпечно та має відчуття приналежності до колективу. Учні та їхні батьки беруть участь у визначенні навчальних цілей, а також у прийнятті рішень щодо них. А працівники школи, у свою чергу, мають відповідну кваліфікацію, підтримку, гнучкість та ресурси, аби виховувати, заохочувати та реагувати на потреби всіх учнів, без винятку.

Минулого року був прийнятий Закон України «Про освіту», він є новаторським та відкриває широке поле впровадження інклюзії у системі освіти. У жовтні 2017 року Міжнародний фонд «Відродження» та «Благодійний фонд Порошенка» підписали Меморандум про співпрацю в межах Ініціативи з впровадження інклюзивної освіти в Україні. Ця співпраця з Благодійним фондом Порошенка є черговим важливим етапом роботи Фонду задля сприяння освітнім реформам. Така співпраця об’єднує зусилля благодійних організацій з освітніми та матеріальними ресурсами державних інституцій,  створює якісно нові можливості створення реально працюючої системи інклюзивної освіти на засадах поваги до прав людини й створення умов для рівних можливостей.  

Одним з ключових напрямків спільної ініціативи є експертна підтримка розробки та впровадження ефективної державної політики в сфері інклюзивної освіти в Україні. Чи не вперше в Україні виділено значне державне фінансування на створення рівних умов для дітей з особливими освітніми потребами – 509 мільйонів гривень на 2018 рік. Саме у такому розмірі у держбюджеті передбачили субвенцію на інклюзивну освіту. Простими словами це означає, що з державного бюджету місцевим бюджетам передаються кошти на оплату додаткових освітніх послуг, корекційних розвивальних занять і придбання корекційного устаткування, що визначаються індивідуальною програмою розвитку дитини.   

Ще одним важливим кроком, який ініціювало Міністерство освіти та його партнери – це створення інклюзивно-ресурсних центрів. Будуть побудовані принципово нові установи, які покликані визначати особливі освітні потреби дітей не на основі міжнародної класифікації хвороб, як це було раніше, а на основі міжнародної класифікації функцій дітей з особливими потребами. Це є набагато сучаснішим і менш дискримінаційним підходом. Окрім того, ці центри будуть територіально більш доступними, оскільки вони створюються у розрахунку один центр не більш як на 7 тис. дітей, які проживають на території об’єднаної територіальної громади (району), та не більш як на 12 тис. дітей, які проживають у місті (районі міста).

Минулого року Міністерство освіти розробило й затвердило концепцію «Нової української школи» – стратегією реформування середньої освіти до 2029 р. Концепція передбачає високу мету – вчителі набудуть нових компетентностей, які зроблять школу такою, до якої приємно ходити учням, де прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами.  За основу концепції взята педагогіка партнерства: співпраця між учителем, учнем і батьками, які мають стати рівноправними учасниками освітнього процесу.

У новій українській школі кожен вчитель вмітиме працювати з дітьми з особливими освітніми потребами. Завдання «розроблення та запровадження обов’язкового курсу для всіх педагогічних працівників щодо особливостей роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в рамках інклюзивного навчання» включено до Плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження «Нової української школи» і вже затверджено розпорядженням Кабміну.

Фонд «Відродження» підтримав ініціативу «Благодійного фонду Порошенка» з розробки і впровадження нового курсу з інклюзивної освіти для студентів вищих педагогічних навчальних закладів.  В рамках спільної ініціативи планується, що курс буде адаптовано для перепідготовки і підвищення кваліфікації вчителів.

Для Фонду «Відродження» важливим у впровадженні інклюзивної освіти є не лише зміна законодавства, покращення інфраструктури, підвищення якості освіти, але передусім зміна ціннісних засад освіти. Саме тому наступним кроком є освітній хакатон «Інклюзія. Як зробити школу приязною для всіх?», що пройде в Києві 5-6 квітня 2018 року. Метою хакатону є напрацювання практик, які допоможуть усім дітям, незалежно від національної та релігійної приналежності, стану здоров’я та інших відмінностей, почуватися комфортно у школі, знайти нових друзів та отримати якісну освіту. До складу команд долучаться освітяни, учні, батьки, громадські активісти та усі, хто зацікавлений у розвитку освіти, має ідеї та готовий працювати задля їх реалізації. Впродовж 2 днів хакатону 10 команд-учасників з допомогою експертів заглибляться у тему інклюзивної освіти та генеруватимуть рішення до наявних там викликів.

Усі команди отримають менторський супровід протягом 2 днів хакатону та 2 місяців після хакатону та матимуть змогу реалізувати розроблені проекти із залученням фінансування через платформу GoF. 5 команд-переможців гарантовано стартують свої проекти на GoF та отримають підтримку від партнера хакатону. Напрацьовані практики потраплять до EduHub – онлайн-бібліотеки освітніх рішень і будуть доступні для реалізації в інших школах.

Такі заходи спрямовані на утвердження ідеї і практик інклюзивної освіти, що в свою чергу, сприятиме формуванню й розвитку спільноти активістів-освітян, які поширюють інклюзивне розуміння процесу освіти та право всіх на отримання рівної освіти, які вже крок за кроком входять у практику освітнього життя України.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
2376
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку