Лексичні ігри на уроках англійської мови
З самого дитинства діти спілкуються з світом через гру. Гра для дитини є способом пізнання світу, способом випробувати себе. Завдяки іграм діти розкривають свою індивідуальність і творче мислення. Гра є найефективнішим методом у досягненні мети.
Розрізняють різні типи ігор. Методика викладання іноземної мови виділяє такі категорії: фонетичні, лексичні, орфографічні, граматичні та мовні ігри. Кожен вид ігор переслідує певні цілі:
-
формувати фонетичний слух учнів,
-
розвивати лексичні та граматичні навички,
-
тренувати використання мовних явищ,
-
розвивати і активізувати мовленнєвого мислення у діяльність учнів,
-
тренувати учнів у використанні лексики в життєвих ситуаціях,
-
розвивати пам’ять та увагу.
Розглянемо деякі приклади лексичних ігора на уроках англійської мови:
-
«Снігова куля»(“Snowball”) — ця гра може використовуються під час вивчення будь-якої теми і з різними віковими категоріями. Мета цієї гри активізувати словниковий запас учнів за вивченою темою, Тренувати пам’ять і розвивати увагу. Вчитель дає учням 1 слово або ж речення, кожен наступний учасник промовляє всі сказані слова або речення і додає своє слово або речення. Гра триває доки кожен її учасник не відтворить встановлений ланцюжок слів або речень.
-
«Лексичне лото» ( «Bingo»). Мета цієї гри — повторення лексики з теми. Учитель готує список слів з певної теми, Які буде зачитувати дітям. Дитина, яка закреслить 3 слова по вертикалі, горизонталі або діагоналі, говорить «Бінґо». На цьому гра може не зупинятися, а продовжуватися.
-
«Пропущена голосна»(“Missing vowels”) — гра на відпрацювання вивчених лексичних одиниць. Можна грати як на дочці, так і використовувати роздаткові карточки. Учні повинні вставити в слова пропущені голосні літери.
-
«Пошук слів»(“Word-search grid”) — гра на розвиток уваги та спостережливості. Завдання учнів самостійно відшукати серед літр, які знаходяться в сітці клітин, слова по даній темі, використовуючи список слів поданих вчителем.
-
«Біла ворона» або «Що зайве?»(“Odd man out”). Мета цієї гри активізувати лексику з певної теми. Вчитель розміщує на дошці 4 або 5 карток, завдання дітей назвати зайве слово та пояснити чому воно не належить до цієї категорії. Можна також використовувати роздаткові матеріали.
-
«Гра в категорії»(“Category game”) — популярна гра, де студенти намагаються знайти слова в різних категоріях які починається з одної і тої самої літери.
Categories
|
letter ……
|
letter ……
|
letter ……
|
letter ……
|
letter ……
|
Country
|
|
|
|
|
|
Animal
|
|
|
|
|
|
Food or drink
|
|
|
|
|
|
Clothes
|
|
|
|
|
|
Job
|
|
|
|
|
|
City
|
|
|
|
|
|
-
«Табу»(“Taboo”) — Мета цієї гри повторити складні слова з цієї теми. . Гру проводять в командах. Завдання учнів витягнути карточку і описати слово, яке подане зверху, не використовуючи ті слова, які подані в низу картки. Можна також встановити часовий ліміт.