11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Лекторій "Уміння раціонально розподіляти час".

Про матеріал
Лекторій "Уміння раціонально розподіляти час. Самопочуття і здоров”я, успіхи у навчанні, стосунки з рідними кожного з нас в тому числі і наших дітей".
Перегляд файлу

          1.  Доба має тільки 24 години. Від уміння раціонально розподіляти час залежать самопочуття і здоров”я, успіхи у навчанні, стосунки з рідними кожного з нас в тому числі і наших дітей.

             Секунда за секундою спливає час... А куди він спливає залежить від самої людини. Прочитав книжку, навчився вишивати або приготувати якусь страву – час витрачено  на добру справу.Все те залишається у голові, руках, серці. А просидів біля телевізора, цілий день програв у комп”ютерні ігри, то потім дивуєшся: куди ж подівся час? І не можна пригадати, бо його змарновано, викрадено з життя.

              Що ж то за крадії часу? Це справи, які не приносять людині користі. Отож тут постає небезпека змарнованого життя. Щоб ніхто не крав у ваших дітей часу допоможіть їм навчитися відрізняти змарнований час від корисних справ. Тут доцільно згадати і про власний приклад. Практично кожен зізнається собі , що прводить чи не  весь вільний час біля телевізора, розмовляючи по телефону... А коли ви останній раз читали щось пізнавальне, що нового ви зробили, навчились з власною дитиною?

                Щиро радіємо за тих, хто зможе позитивно відповісти на останні запитання.І все ж таки деякі рекомендації і поради соьгодні не будуть зайвими, отож прислухайтесь.

                 Перш за все на окремому папері разом із дітьми складіть розпорядок дня. Теоретично – це всім відомий графік, спробуйте його практично втілити в життя.

7.00-7.30 Підйом, зарядка, водні процедури. Привчіть дітей вствати зразу, як прокинулися чи ви розбудили їх, це вже бадьорить і настроює на діяльність. Спробуйте зробити з дитиною зарядку (можна під музику), привчіть дитину вмиватися зранку.

7.30-8.00 Сніданок. Уранці необхідно добре снідати, щоб мати силу та енергію на весь день. Тут великим помічником є шкільна їдальня. Поясніть дитині, що важливо для її організму харчуватися. При цьому вчіть дитину користуватися столовими приборами,  вести себе за столом, прибирати посуд після їжі.

8.00-8.30 Дорога до школи. Помірний крок і правила дорожнього руху – незамінні помічники.

9.00-15.00  Заняття у школі.Нагадуйте дітям, що у школі є певні правила, яких треба дотримуватись.Побажайте дитині удачі, коли вона вирушає до школи. 

15.00-15.30 Повернення  зі школи.Повертатись потрібно швидко, дихаючи на повні груди.

15.30-16.00 Обід.Спонукайте дітей дотримуватись правил гігієни, допомагати старшим на кухні.

16.00-17.30 Вільна година.Цей час врто використати на дозвілля (спорт, прибирання, спілкування з друзями, прогулянка).

17.30-20.00 Самопідготовка. Встановлено, що дитина для підготови одного домашнього зпавдання має витрачати приблизно 20 хвилин. В дитини має бути спеціальне відведене місце для підготовки. Стіл має бути охайний.Особливо хочетья закцентувати увагу на складані портфеля. Ми часто зустрічаємося з ситуацією, коли в дитини в сумці всі скарби світу, але потрібних підручників, зошитів, приладдя  чи спортивної форми немає. В такому разі дитина вже випадає з навчального процесу.

20.00-20.20 Вечеря.

20.20-22.00.Вільна година.Порадьте дитині чим зайнятися у цей час, але не садіть біля себе дивитися серіал.

22.00-22.15.Підготовка до сну , вечірній тулет.

          Основним вашим завдання, шановні батьки, є підказувати дитині, коригувати її дії і навчати того, що ще невідоме. Але навчання  і виховання це не окремий процес.Не вчіть дитину докорами, насмішками і тим більше фразами :”Почекай, прийдемо додому, я тобою займусь”.

          2. Друга чстина нашого лекторію присвячена теж важливій темі. А саме створенню ситуації успіху. Іншими словами що можете зробити ви, батьки, щоб допомогти своїй дитині успішно навчатись, підтримувати інтерес до навчання, долати труднощі, які виникають і найголовніше знати для чого вона це робить.

               Дуже мало дітей, які йдучи до першого класу, не хотіли б учитися. Та з часом дехто втрачає інтерес до урків (причини бувають різні). Я переконана , що з подібною ситуацією знайомі більшість з вас. І якщо дитину, яка ще не була в школі переконати можна словами на зразок:”Але ж ти ще не був там, то варто спробувати, адже цукерки ти колись теж вперше спробував і тобі сподобалось; на велосипеді не вмів їздити і хоча падав і бив коліна, але їздити навчився”, то школяреві знайти відповідні аргументи важче, але це потрібно зробити.

                Перш за все психологи радять довести дитині, що вона не така як усі, вона унікальна, особистість.Робити це можна різними способами виходячи із характеру, темпераменту дитини. Комусь достатньо прикладу батьків, а комусь варто скористатися допомогою психологів, які склали багато корисних порад („Гімн самому собі”, „Десять головних заповідей невдахи”, „Кілька порад тому, хто хоче змінитися”, „Поради з підвищення самоповаги” тощо). На допомогу може прийти і церковна література. Зокрема Біблія, де є чимало повчальних притч . Одна з них розповідає, як люди мають розпоряджатися тим, що вони отримали від Бога – своїми здібностями і обдаруваннями.

                 Вона розповідає про господаря, який , вирушаючи у воєнний похід, роздав срібні монети (таланти) своїм робітникам. Кожен отримав різні суми: один – п”ять талантів, другий – два, а третій – один. Господар велів використати ці гроші для справи.

                   Повернувшись з походу, він покликав робітників, щоб дізнатись, як вони розпорядились грошима. Перший і другий вклали свої грші  і примножили багатство удвічі. За це вони отримали винагорду. А третій чи то побоявся ризикувати чи полінувався. Отриманий талант він закопав у землю.  Господар наказав  відібрати у нього монету і віддати тому, в кого десять. На зауваження, що це несправедливо, господар відповів, що тому , хто має, буде ще дано, а від того, хто немає ,заберіть усе.

                    Кожна дитина має певні здібності і нахили, є улюблені предмети заняття. Які даються легко. А що робити з тими  предметами, з якими дружба не вдається. Насправді все не так безнадійно. Шкільна програма розрблена не для геніїв, для її засвоєння достатньо звичайних здібностей( ми часто маємо можливість спостерігати картину, коли дитина з низьким, середнім рівнем знань вивчить  завдання на вищу оцінку ). Тут доречною буде така порада для дітей :”Цікався предметом , доки він не зацікавить тебе”, нагадуйте дитині, що вона повсякчас може звернутися до вчителя за додатковим поясненням , купуйте дитині книги, нагадуйте частіше про те , що існують бібліотеки, в міру своїх можливостей допомагнайте дитині , але не робіть завдання за неї ( „Давай подумаємо разом...”, „Моя думка така ...”, „Давай проаналізуємо...”), на простих життєвих прикладах пояснюйте дитині, що їй потрібні знання з різних галузей., а не лише ті, які подобаються.

 Домашні завдання – одна з найважливіших частин навчання. Саме тут дитина вчиться сама  ВЧИТИСЯ. Кілька порад, які допоможуть вашій дитині впоратись з домашнім завданням.

1.Економ свій час.Домашні завдання треба записувати в щоденник на уроці і одразу переглянути їх. Якщо щось не зрзуміло – перепитати учителя. (усім знайома ситуація : забув записати домашнє завдання – треба подзвонити однокласнику, а то й подзвонить мама ).

2.Поринь у роботу. Вміння зосередитись – це половина зрбленої справи.Зосередитись – означає бути уважним.Звісно якщо дитину цікавить предмет, вона буде уважною, але слід вчитися зосереджуватися і на тому, що не дуже цікаве. Треба переборти себе і прислухатись до пояснень. Якщо дитині заважають сторонні звуки, шум на вулиці їй важко буде це зробити. Роботу слід починати від складнішого до простішого.Спершу краще витратити сили на те, що дається найважче.

Зрзуміти – означає правильно розшифрувати інформаію. Іноді нерозуміння виникає через вживання незнайомих слів, дитина не повинна соромитись запитати, що означає те чи інше слво.

Запам”тати – означає зберегти інформацію у пам”яті. Часто інформації дуже великий об”єм. Допоможіть дитині запам”ятати завдання. Але не фразою ,на зразок :„Розказуй мені  англійську”.

Доцільніше запитати:”Ти там вчив нові слова,  я вже призабула, а як то буде....”, пограйте з дитиною гру : напишіть на папері запитання і відповіді , до запитань  знаходьте правильні відповіді (така гра особливо доцільна перед контрольною роботою).

3.Вчасно відпочивай. Недарма уроки травають 45 хвилин. Приблизно стільки часу дитина може бути зосередженою. Отож треба робити перерви на 15 хвилин. Але якщо навчання захопило краще зробити перерву пізніше.

4.Час перерви витрачай раціонально(зарядка, чаювання, розмова з домашніми), але в жодному разі не вмикай телевізор.

                    Якщо дитина здобула хоч маленьку перемогу похваліть її, зробіть щось приємне (купіть шоколадку після виснажливої підготовки до контрольної рботи).Але нагадайте що переможець має підтримувати і далі свій рівень. Якщо не все вийшло, не сваріться проаналізуйте разом помилки і націльте дитину на їх виправлення , адже не помиляється лише той, хто нічого не робить.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ponomarenko Valera
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
5 березня 2019
Переглядів
331
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку