Лепбук у початковій школі

Про матеріал
Видання містить рекомендації стосовно використання лепбука на різних етапах уроків у початковій школі Нової української школи. Пропонується вчителям початкових класів, вихователям ГПД, батькам, учням.
Перегляд файлу

Старовижівський ліцей

смт Стара Вижівка

 

                                 Галян С. А.

 

 

 

 

Конкурс малюнків "Моя країна - Україна"

 

 

 

 

 

2022

Галян С. А. Лепбук в початковій школі. «Моя країна – Україна»:  Методичні вказівки. смт Стара Вижівка, 2022.     с. 29.

 

 

       Видання містить рекомендації стосовно використання лепбука на різних етапах уроків у початкових класах.

      Пропонується вчителям початкових класів, вихователям ГПД, батькам.

 

 

 

 

    Схвалено методичною радою Старовижівського ліцею Старовижівської селищної ради (протокол №3 від 29. 10. 2021р.)

 

 

    Рецензент:
О. В. Жилка, заступник директора з навчально – виховної роботи Старовижівського ліцею

 


Старовижівський ліцей

смт Стара Вижівка

 

Світлана Адамівна Галян

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2022

ЗМІСТ

ВСТУП…………………………………………………..

РОЗДІЛ 1. Що таке «лепбук»?........................................

  1.             Історія виникнення ……………………………..
  2.             Мета використання ……………………………..
  3.             Завдання …………………………………………
  4.             Створення лепбука …………………………….
  5.             Переваги використання лепбука ……………..

РОЗДІЛ ІІ. Майстер – клас з виготовлення леп бука «Моя країна – Україна»                                                                        

РОЗДІЛ ІІІ. Використання лепбука в роботі з учнями початкових класів ……………………………………..         

 

ВИСНОВОК ……………………………………………..

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ……………..

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       «Може, маленька дитина повторює               те, що було                                                 вже зроблено, створено іншими людьми, але якщо це діяння – плід її власних зусиль, - вона - творець; її розумова діяльність – творчість»

В. О. Сухомлинський

 

ВСТУП

Нова українська школа вимагає від сучасного вчителя  нових підходів до навчання дітей, нових форм і методів роботи, нестандартної подачі навчального матеріалу. Одним з ефективних, цікавих, новітніх методів організації навчальної діяльності з молодшими школярами є лепбук.  Саме поняття «лепбук» нещодавно з’явився на нашому інформаційному просторі, але поволі завойовує популярність.

Важливим аспектом системи сучасної початкової освіти є формування у дитини «навчити вчитися самому». Перед педагогом  стоїть завдання навчити дитину ставити перед собою мету і завдання, знаходити способи їх вирішення, а головне знаходити потрібну інформацію для вирішення поставленого питання серед величезної кількості джерел інформації. Зміст і методи навчання учнів початкових класів спрямовані на розвиток уваги, пам’яті, творчої уяви, на вміння застосовувати здобуті знання на практиці. Коли дитина сама діє з об’єктами, вона краще пізнає навколишній світ, тому пріоритет в роботі з учнями слід віддавати практичним методам навчання. А тому перед нами, педагогами, стоїть завдання пошуку нових нестандартних форм взаємодії зі здобувачами освіти. На зміну традиційному приходить продуктивне навчання, яке спрямоване на розвиток творчих здібностей, формування у школярів інтересу до творчої діяльності. Одним із перспективних методів, які сприяють вирішенню даної проблеми, є лепбук.

C:\Users\User\Desktop\фото школа\20211231_101431.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ І

ЩО ТАКЕ «ЛЕПБУК»?

  1.             Історія виникнення

C:\Users\User\Desktop\фото школа\20211231_101311.jpgРозвиток дитини ефективніше здійснюється у навчанні через гру. Головна особливість організації освітньої діяльності на сучасному етапі – це відхід від навчальної діяльності, підвищення статусу гри, як основного виду навчальної діяльності школярів; включення в процес ефективних форм роботи з дітьми: ІКТ, проєктної діяльності, ігрових, проблемно – навчальних ситуацій в рамках інтеграції освітніх ліній.

Як зробити лепбукКожна людина індивідуальна і неповторна, по – своєму сприймає інформацію. Візуали сприймають краще зорову, візуальну інформацію, аудіали відмінно запам’ятовують на слух, кінестетам краще вдається запам’ятати, відчути дотиком, а дискети систематизують матеріал і запам’ятовують, опираючись на логіку. Вченими науково доведено, що при сприйманні інформації на слух, ми запам’ятовуємо лише 10 % від почутого. Записування, занотовування допомагає нашому мозку серйозно сприймати та систематизувати отриману інформацію. Так звані «шпаргалки» сприяють запам’ятовуванню інформації, а під час навчання функцію «шпаргалок» може виконувати лепбук. Термін «лепбук» (з англійського «lapbook» - книга на колінах) вперше використала Теммі Дабі. Вона узагальнила досвід використання різноманітних міні книг, автором яких була Діна Зайк ще у вісімдесятих роках минулого сторіччя. Саме Діна Зайк запропонувала використовувати так звані foldables – складені аркуші паперу, для легкого та ненав’язливого запам’ятовування Лэп бук своими руками в детском саду: :: Это интересно! — Общие дети, г.  Воронежінформації дітьми.                                                                 «Лепбук» у дослівному перекладі з англійської - «наколінна книга». Сучасний лепбук - багатофункціональна папка - складанка, що містить безліч наклеєних картинок, стандартних кишеньок, кишеньок-гармошок, вкладок, об’ємних аплікацій, дверцят і віконець, що відкриваються, та інших видів  різноманітного дидактичного матеріалу за темою лепбука.   Лэпбук по цветоведению «Азбука цвета» Фото | Лэпбук, Школьные проекты,  Детский сад для малышей Фактично лепбук - це яскраво оформлений і чітко структурований тематичний посібник, що відповідає віковим особливостям дітей. Він має особливість - згортатися і займати мінімум місця для зберігання та розгортатися в об’ємну папку C:\Users\User\Desktop\фото школа\20211231_101555.jpgдля роботи групи дітей одночасно. Лепбуки не мають чітко визначених розмірів. Найчастіше їх створюють у форматі А4 у згорнутому вигляді та у форматі А3 - у розгорнутому вигляді. Такі розміри зручні для самостійної роботи дитини з лепбуком: тримати його в руках, писати і виконувати завдання в ньому, а після занять поставити папку на полицю або покласти в портфель. Отже, лепбуки можна створювати різного розміру, різної форми та пристосовувати для власної методичної мети: навчити, розширити, закріпити, узагальнити.

Виготовлення лепбука - спільна діяльність педагога та школярів, під час якої діти запам’ятовують важливу інформацію. Цьому передують тематичні заняття та ігри, спостереження, обговорення й бесіди на певні теми. Робота над створенням лепбука вчить молодших школярів обробляти та систематизувати інформацію, допомагає краще її запам’ятати. Крім цього, у них розвиваються творчі здібності і підтримується інтерес до навчання.

Лепбуки можна створювати як індивідуально, так і в парі чи групі. У разі роботи з групою дітей можливі два варіанти: вчитель розподіляє завдання між учнями, і вони всі разом збирають і заповнюють одну папку. Або вчитель показує майстер-клас, а кожна група з його допомогою створює свій екземпляр папки.

Цікавинки в НУШ Маріуполя: лепбук | MRPL.CITYОсновна цінність такого дидактичного засобу полягає в тому, що в створенні лепбука велику участь бере сама дитина. їй надається повна свобода в оформленні своєї книжки - будь-які її ідеї тільки вітаються. Лепбук можна використовувати для будь-яких освітніх занять.

Лепбук приваблює дітей незвичним оформленням та цікавим змістом. Він розвиває пізнавальну діяльність та творче мислення. Урізноманітнює навіть саму нецікаву тему. Навчає самому найпростішому способу запам’ятовування. Об’єднує групу дітей для цікавого та корисного заняття.

C:\Users\User\Desktop\фото школа\20211231_101619(0).jpgЛепбук – новітній спосіб організації навчальної діяльності з  молодшими школярами. Це гра, творчість, пізнання і дослідження нового, повторення і закріплення вивченого, систематизація знань і просто цікавий вид колективної  діяльності  вчителя, батьків і дитини.  При цьому лепбук – це не просто витвір. Це заключний етап самостійної дослідницької роботи, яку дитина виконувала у ході вивчення даної теми. Щоб заповнити цю папку, дитині потрібно виконати певні завдання, провести спостереження, вивчити представлений матеріал. Створення лепбука допоможе закріпити і систематизувати  вивчений матеріал, а розглядання папки в подальшому дозволить швидко освіжити в пам’яті пройдені теми.

Він допомагає дитині та вчителю по своєму спільному бажанню організувати інформацію з вивченої теми і краще зрозуміти та запам’ятати матеріал. Це гарний спосіб для повторення пройденого.

C:\Users\User\Desktop\фото школа\20211231_101638.jpgЛепбук — це тематична папка. Тематична, адже присвячена одній темі. Папка – тому що має вигляд теки. Її зручно розглядати, користуватися вміщеними матеріалами. Цю папку можна постійно доповнювати чимось новим.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\20220110_083801.jpgC:\Users\User\Desktop\фото школа\20211231_101323.jpgC:\Users\User\Desktop\фото школа\20211231_101334.jpgЗазвичай лепбук має міні-книжки, всередині яких  наклеєні тексти, малюнки, схеми, невеличкі конверти, та різні інтерактивні елементи. В них відображений матеріал, який допомагає отримати нові та закріпити вже набуті знання. Інформація в лепбуці подається систематизовано і організовано, тому процес навчання стає послідовним, цікавим, нагадує гру.

 

 

 

 

Майстер-клас «Лепбук як засіб підтримки дитячої ініціативи» - ДНЗ №66     Теми можуть бути як широкі       («Світ рослин», «Зимові свята», «Математика», «Україна – моя країна»), так і вузькі («Опади», «Квіти», «Вода»).

Лепбуки допомагають швидко і ефективно засвоїти нову інформацію і закріпити вивчене в ігровій формі. Ці тематичні посібники мають яскраве оформлення, чітку структуру і в ідеалі розробляються спеціально під конкретну дитину з її рівнем знань. 

Цікавинки в НУШ Маріуполя: лепбук | MRPL.CITYВ умовах сучасності перед педагогом постає проблема – навчити дитину ставити перед собою цілі і завдання, знаходити способи їх вирішення, а головне знаходити потрібну інформацію для вирішення поставленого питання серед величезної кількості джерел інформації. Всім нам відомо, що краще запам’ятовується те, що цікаве, емоційно забарвлене. Саме для того, щоб вивчене залишилось в пам’яті дитини, щоб вона могла навчитися користуватися тими знаннями, які отримала на заняттях доцільно використовувати лепбук. Він інформативний, багатофункціональний, сприяє розвитку творчості, уяви, може використовуватись групою дітей. Окрім того є засобом художньо – естетичного розвитку дитини, залучає її до світу мистецтва. Структура і зміст лепбука доступні дітям. Він забезпечує ігрову, пізнавальну, дослідницьку та творчу активність учнів. Процес створення   лепбука дозволяє дитині бути учасником всього процесу, на будь - якому з його етапів.

C:\телефон\20211223_122322.jpg

  1.             Мета використання

 

Побудова навчальної діяльності на основі взаємодії дорослих з дітьми, орієнтованої на інтереси і можливості кожної дитини. Розвиток допитливості, пізнавальної мотивації та навчальної активності. Розвиток уяви, творчої ініціативи, можливість вибору дітьми матеріалів, видів роботи, учасників спільної діяльності. Створення умов для участі батьків у спільній навчальній діяльності.

Персональний блог вихователя-методиста Швидкової Ірини Миколаївни: Лепбук  для дошкільниківВикористання лепбуків у навчальному процесі особливо актуальне в умовах впровадження Нової української школи. Такий метод дозволяє здійснювати навчання у ігровій формі і має наступні переваги:

  • учень має можливість по своєму бажанню організувати інформацію з теми, що вивчається і краще зрозуміти і запам'ятати матеріал. Це особливо допомагає у навчанні дітям - візуалам.
  • Створення лепбуку «Розпорядок дня» - Мусійківська ЗОШ І-ІІІ ступенівпри необхідності можна повторити вивчене у будь-який зручний час. Просто відкрити лепбук і переглянути зроблену своїми ж руками книжку.
  • такий спосіб навчання дозволяє напрацьовувати навичку самостійного збору, відокремлення та систематизації інформації. Таке вміння особливо важливе для людей сучасного інформаційного суспільства.
  • якщо лепбук виконується сумісно у групі, такий метод навчання сприяє розвитку комунікаційних навичок, командної взаємодії тощо.

 

  1.             Завдання

 

 Навчальні:

  1.   Закріплення набутих знань з певної тематики.

2.    Розвиток партнерських взаємин з дорослими і дітьми.

3. Розвиток  умінь узагальнювати, систематизувати інформацію.

4. Поповнення і систематизація знань дітей, шляхом залучення їх в ігрові, пізнавально – розвиваючі заняття.

  1.                     Цікавинки в НУШ Маріуполя: лепбук | MRPL.CITYВчити робити висновки, класифікувати та узагальнювати.
  2.                     Формування основ безпечної поведінки в побуті, соціумі, природі.
  3.                     Надання кваліфікованої консультативної та практичної допомоги батькам.

Виходячи з компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, виготовлення лепбука передбачає формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, спостерігати та досліджувати. Згідно з культурною компетентністю, діти залучаються до різних видів мистецької творчості, зокрема образотворчої, шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості.     

 

 

  1.  Створення лепбука

 

Створення лепбука вимагає певної підготовки як вчителя, так і учнів. Можна виділити декілька кроків його створення.

1. Постановка проблеми. На першому етапі обираємо тему, яка повинна бути цікавою дитині і доступною, відповідати віковим особливостям. Сама тема може бути будь-якою.

2. Складання плану. Тему необхідно розбити на підтеми, на дрібніші частини інформації. Адже лепбук - це не просто книжка з картинками. Це навчальний посібник. Тому потрібно продумати план того, про що буде інформувати папка аби повністю розкрити тему.

3. Створення макета. Необхідно продумати основу для лепбука. Вона може бути у вигляді стандартної книжечки з двома розворотами, картонної папки формату А3 або А4 з кількома розворотами, книжки-гармошки, фігурної папки. Форма основи лепбука залежить від обраної теми та творчості педагога.

4. Вибір типу книги. До кожної підтеми необхідно підібрати тип міні-книги, який найкраще підходить для викладу інформації.

Види міні-книг:

Презентація "Технологія лепбук - інноваційний та сучасний засіб розвитку  дітей"         Багатошарова міні-книга. Виготовляється з паперу різної довжини, складеного та з’єднаного між собою. Багатошарову книгу краще використовувати для пов’язаного між собою списку.

Лэпбук для дошкольников по основам безопасности дома и на природе: игры,  материалы и шаблоныКнига - вкладка. Використовується для списку подібних речей або прогресії від меншого до більшого. Вона може мати від трьох і більше вкладок.

Книга - гармошка. Її доцільно використовувати для зображення послідовності, ряду подій.

Презентація "Технологія лепбук - інноваційний та сучасний засіб розвитку  дітей"       Книга - віяло. Для її виготовлення використовують аркуші паперу певної форми, що з’єднуються між собою.                                
         Книжка з пелюсток. Ця книжка використовується для демонстрації частин цілого.

Презентація "Технологія лепбук - інноваційний та сучасний засіб розвитку  дітей"Книга-конверт. Складається з чотирикутного аркуша паперу, таким чином ви отримуєте чотири секції, тому інформація з чотирьох частин найкраще підходить для цієї міні-книги.

Книга з зачиненими дверцятами. Кількість «дверцят» та їх розмір можливо змінювати відповідно до вашої теми.  

Книга – сірникова коробка. Використовується для словника та пов’язаних з ним понять

НУШ Міні-лепбук. Економіка - Книжковий інтернет-магазин - Видавництво РанокКнига-круг. Вона має вигляд круга і  використовується для невеликої кількості інформаці

Книга-колесо.     Використовуються для позначення невеликих процесів. Особливо цікава дітям через рухомість колеса.

 

 

 

  1.  Переваги використання лепбука

 

Переваги використання лепбука для педагогів:

● сприяє організації матеріалу по темі, що вивчається в рамках тематичного планування;

● сприяє оформленню результатів спільної проектної діяльності і може бути формою представлення підсумків проекту або тематичного тижня;

● сприяє організації індивідуальної та самостійної роботи з дітьми;

● це прекрасний спосіб подати всю наявну інформацію в компактній формі.

В результаті роботи з лепбуком у дітей розвиваються універсальні вміння:

   вміння планувати майбутню діяльність;

   домовлятися з однолітками;

   розподіляти обов’язки;

● шукати потрібну інформацію, узагальнювати її, систематизувати;

   самостійно давати відповідь на виникаючі запитання;

   приймати власні рішення, спираючись на свої знання і вміння;

   використовуючи усне мовлення, висловлювати свої думки і бажання.

Лепбук допомагає за власним бажанням організувати отриману інформацію з вивченої теми. Сприяє кращому розумінню та запам’ятовуванню матеріалу. Зручний спосіб повторення та узагальнення вивченого. Діти вчаться самостійно аналізувати та робити висновки. Лепбук можна створити на будь – яку тему. Створення лепбука є одним із видів спільної діяльності дорослого і дітей. Він може бути ще й формою презентації підсумків проекту або тематичного тижня. Дитина вчиться самостійно обирати та впорядковувати інформацію, яку вона додасть у лепбук. Дитина більш зацікавлена у навчанні, коли воно «оживає», коли до нього можна торкнутись.

Виготовляти лепбук можна індивідуально або групою, обираючи посильні завдання для кожної дитини. До виготовлення лепбуків можна залучати батьків, що сприятиме глибшій співпраці школи та родини. Врешті – решт – це просто цікаво! Єдиний «недолік»: для виготовлення лепбука потрібен час, фантазія, зусилля.

 

 

                     

 

                     РОЗДІЛ ІІ

МАЙСТЕР -  КЛАС З ВИГОТОВЛЕННЯ   ЛЕПБУКА «МОЯ КРАЇНА – УКРАЇНА»

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\20220110_151606.jpg Для створення «лепбука» нам потрібні наступні матеріали: папір А4 формату жовтого та голубого кольорів, ножиці, клей – олівець, лінійка, олівець, папір кольоровий, скотч,  роздруковані матеріали.
          Розробляємо шаблон майбутнього «лепбука», його наповнення. Малюємо макет.

 

 

 

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\20220110_151643.jpgБеремо двосторонній картон жовтого і голубого кольорів і з’єднуємо за допомогою скотча у вигляді книги – гармошки, чергуючи кольори.

 

 

 

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\20220110_154332.jpgДля виготовлення леп бука використовувала кольоровий папір та картон, ножиці, лінійку, клей, кольорову стрічку, олівці.
  

Кармашки для лэпбука распечатать - красивая сборкаКармашки для лэпбука | Материал: | Образовательная социальная сетьВідповідно до тем сторінок видруковуємо потрібний матеріал. Для того, щоб розмістити його на сторінках лепбука, переходимо до виготовлення кишеньок, конвертів, багатошарових  книжок, гармошок. Вирізаємо їх і приклеюємо згідно макету.

 

 

 

 

Шаблоны кармашков © УА

 

 

 

 

кишеня1 лепбук - YouTube

 

 

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\20220110_152029.jpgШаблони для лепбука

 

 

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\20220110_151939.jpg                                               

 

 

                               

 

 

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\20220110_152439.jpgДалі оформляємо титульні сторінки. І ось перед нами чудовий лепбук «Моя країна - Україна».

 

                   

                     РОЗДІЛ ІІІ

ВИКОРИСТАННЯ ЛЕПБУКА В РОБОТІ З УЧНЯМИ

ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

 

У час активного використання інноваційних методик для мене як педагога використання лепбука відкриває нові цікаві горизонти з моїми вихованцями. За допомогою такої тематичної папки діти зможуть навчитись самостійно обирати цікавий їм матеріал, розуміти його, швидше та простіше запам’ятовувати, за необхідності відтворювати його. Крім того, лепбук дасть можливість кожній дитині проявити свою індивідуальність, креативність та творчість під час створення роботи. Це прекрасний спосіб подати всю наявну інформацію в компактній формі.

Лепбук – це спосіб закріпити знання дітей з певної теми, провести дослідницьку роботу, в процесі якої дитина бере участь у пошуку, аналізі та сортуванні інформації. Він допомагає дитині краще зрозуміти і запам’ятати матеріал. Це чудовий варіант для закріплення теми. 

C:\Users\User\Desktop\фото лепбук\20220109_181619.jpgЛепбук «Моя країна – Україна» - це спосіб закріплення знань учнів на уроках «Я досліджую світ» у другому та третьому класах, на уроках української мови, образотворчого мистецтва.
         Починаючи знайомити учнів другого класу з територією своєї країни на етапі мотивації можна запропонувати прослухати легенду про Україну, щоб підвести до теми уроку.

C:\Users\User\Desktop\фото лепбук\20220109_184454.jpg

C:\Users\User\Desktop\фото лепбук\20220109_182119.jpgА працюючи з темою місяця «Територія», з’ясовуючи, як упізнати територію своєї країни, доречно для закріплення знань запропонувати учням у групах скласти пазли карти України.  
          Після ознайомлення дітей із краєзнавчими музеями, доцільно   запропонувати їм провести дослідницьку роботу «Музеї України». Це дасть можливість дітям зайнятися пошуковою діяльністю з даної теми.  

C:\Users\User\Desktop\фото лепбук\20220109_181503.jpgТретьокласники, вивчаючи  тему  «Чому зникають рослини, тварини» довідуються, що в Україні створено Червону книгу, яка містить перелік рослин і тварин, що зникають. Дітям пропонується дізнатися, які представники рослинного та тваринного світу сьогодні на межі зникнення. Вміщені у лепбуці матеріали з даної теми можуть бути використані на етапі  підсумку уроку.

C:\Users\User\Desktop\фото лепбук\20220109_181839.jpgЗнайомлячи дітей з відомими українцями, запропонувати у групах поміркувати, що на їх думку любили робити в дитинстві знаменитості, та як вони розвивали свої здібності.

А мандруючи просторами нашої рідної країни, відкриваючи для себе найстаріші історичні пам’ятки: замки та фортеці, учням можна запропонувати позначити на карті міста, де знаходяться найвідоміші архітектурні пам’ятки і вказати їх назви. На уроках образотворчого мистецтва діти можуть пригадати, які ознаки C:\Users\User\Desktop\фото лепбук\20220109_182016.jpgмають  будівлі замку, намалювати і розфарбувати його. Можливо виконати у техніці витинанки, або виготовити архітектурну споруду з пластиліну.

C:\Users\User\Desktop\фото лепбук\20220109_182721.jpgC:\Users\User\Desktop\фото лепбук\20220109_182250.jpgНа уроках української мови я пропоную учням ознайомитись з акровіршами про Україну, прочитати їх, проаналізувати, після чого пропоную пограти гру «Створи акровірш». А потім до нього виконати ілюстрацію. Використовуючи у щоденній роботі технологію Daily 5, можливо застосувати «Читання для себе» або «Читання для когось». Вони допомагають виробити у дітей уміння самостійно працювати, приймати рішення, висловлювати і аргументувати свої думки.

C:\Users\User\Desktop\фото лепбук\20220109_180906.jpgУчні другого класу кожного місяця знайомляться з новим дитячим письменником і його творами. Саме тут може бути використаний матеріал про біографію та творчість окремих із авторів. Діти довідуються, з якими ще цікавими творами можна познайомитись, прочитати з друзями.

C:\Users\User\Desktop\фото лепбук\20220109_180046.jpgКористуючись матеріалом, вміщеним у лепбуці, діти можуть пограти гру «Телевізор», створивши рекламу України: в Україні ти побачиш; тебе вразить…, зачарує…, тільки в нас ти відчуєш…, що в Україні «Най – най»…

C:\Users\User\Desktop\фото лепбук\20220109_181347.jpgC:\Users\User\Desktop\фото лепбук\20220109_181541.jpgC:\Users\User\Desktop\фото лепбук\20220109_180619.jpgC:\Users\User\Desktop\фото лепбук\20220109_181007.jpgОкрім пізнавальної, важливою у роботі над лепбуком є творча діяльність дітей. Їм пропонується попрацювати з розмальовками. Використовуючи їх, діти можуть складати розповіді за сюжетами, які вони виконували.
          На уроці «Мистецтво: образотворче мистецтво» у першому класі, працюючи з темою «Створення орнаменту для вишиванки» варто продемонструвати дітям зразки візерунків кожного регіону України. Проаналізувати особливості символіки та  кольорів у різних областях. А на етапі рефлексії запропонувати дітям у  групах розмістити на карті України національні орнаменти  відповідно кожній області.   
          Коли третьокласники знайомляться на уроках «Я досліджую світ» з областями України, звернути увагу на особливості національного одягу українців кожного регіону. Проаналізувавши характерні особливості, можна запропонувати дітям виступити в ролі дизайнерів і створити свої варіанти національного одягу.
          Мандруючи сторінками лепбука мої вихованці мають можливість пригадати державні символи України, народні символи України: рослинні символи та тваринні символи.

C:\Users\User\Desktop\фото лепбук\20220109_180445.jpgC:\Users\User\Desktop\фото лепбук\20220109_181724.jpgАктуальність використання лепбука в навчальній діяльності для сучасної освіти визначається його багатоцільовою і багатофункціональною спрямованістю, а також можливістю його інтегрування в цілісний освітній процес, в ході якого поряд з оволодінням дітьми системними базовими знаннями і ключовими компетенція ми відбувається багатосторонній розвиток зростаючої особистості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ВИСНОВОК

 

Використання лепбука є ефективним в навчальній діяльності. Його використання сприяє кращому розумінню та запам’ятовуванню матеріалу. Лепбук є одним із видів спільної діяльності дорослого і дітей, який зацікавлює і привчає учнів злагоджено,поважаючи один одного працювати в групі. Створення лепбука дозволяє дітям бути учасниками всього процесу, на будь якому з його етапів.

Загалом, лепбук – це:

● нова, універсальна форма організації  освітньої діяльності для розвитку пізнавальної активності, креативності та самостійності молодших школярів в умовах сучасної освіти;

● новітній спосіб систематизації та узагальнення знань;

●універсальний засіб реалізації ключових компетентностей Нової української школи.

Хоча немає правильного чи неправильного способу виготовлення лепбука, є декілька порад для того, щоб отримати кращий навчальний ефект від його використання.

1. Не намагайтесь зробити все за дитину. Дитина повинна створювати лепбук, щоб засвоїти інформацію, а не просто бути зайнятою роботою.

2. Сплануйте та складіть список тієї інформації, яку, на вашу думку, має дізнатись та відтворити у лепбуці дитина. Кожен пункт може бути використаний у міні книгах в межах лепбука.

3. Дайте дитині можливість самостійно малювати, робити позначки, друкувати, укладати матеріал. Дослідження вчених довели, що існує зв'язок між мозком і рукою, інформація краще запам’ятовується, якщо вона записана власноруч.

4. Дайте дитині свободу у виготовленні лепбука. Пам’ятайте, що це робота дитини. Нехай вона організовує та прикрашає його так, як вона того хоче. Чим більше ви будете прагнути досконалості, тим менше дитина буде отримувати задоволення від роботи. Дитина повинна полюбити навчання як процес.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

1. Е.Блохіна, Т.Лиханова «Лепбук – «книга на колінах». Журнал «Обруч»    №4 2015 р.

2. Гавриш Н. В. Інтегровані заняття: методика проведення / Н. В. Гавриш. - Київ: Шкільний світ, 2007. - 128 с.

3. Гавриш Н. В. Цікава філософія для дітей: методичний посібник [для творчих педагогів і батьків дітей дошкільного й молодшого шкільного віку] / Н. Гавриш, О. Ліннік. - К.: Шкільний світ, 2011. - 128 с.

4. Гатовська Д. А. «Лепбук, як засіб навчання в  умовах освітньої системі». - Меркурій, 2015. — С. 162-164.

 5. Державний стандарт початкової освіти навчанні [Електронний ресурс] — Режим доступу: https://nus.org.ua/news/uryad-opublikuvav-novyj-derzhstandart-pochatkovoyi-osvity-dokument/

6. Локшина О. І. Зміст шкільної освіти в країнах Європейського Союзу: теорія і практика -друга половина XX - початок XXI ст.) / O. І. Локшина. - Київ: Богданова А. М., 2009. - 404 с.

7. Мартинова Н.Т. «Лепбук» як вид спільної діяльності дорослого і дітей. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: ttps://infourok.ru/proekt-lepbuk-prednaznachen-dlyasovmestnoy-deyateln...

8. Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи - Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/

9. Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. — 206 с.

10. Пестова Е.Г. «Лепбук». [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://nsportal.ru/detskiy-sad/materialy-dlya-roditeley/2016/01/06/lepbuk

11. Пляцок А. О., Олійник В. В. Використання технології «Лепбук» в роботі з дошкільнятами. – Режим доступу: file:///C:/Users/user/Desktop/%D0%BB%D0%B5%D0%BF%D0%B1%D1%83%D0%BA.pdf.

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Анадруцька Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ещенко Света
    Дуже важлива тема. Цікава робота. Дякую за ідеї.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Галян Светлана
Додано
25 січня 2022
Переглядів
5806
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку