Леся Українка "Біда навчить" Презентація до конспекту уроку в 4 класі

Про матеріал
Дана презентація є додатком до конспекту уроку Леся Українка "Біда навчить"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Леся Українка “Біда навчить”(супровід до конспекту уроку)Підготувала: вчитель початкових класів Байрацької ЗОШ І – ІІ ст. Диканського району Полтавської областіБуцьківська Тетяна Василівна

Номер слайду 2

Девіз сьогоднішнього уроку: Руку вчасно піднімати,На уроці не дрімати, А знання мерщій хапати. Пропоную вам: НЕ ПРОСТО СЛУХАТИ, А ЧУТИ;НЕ ПРОСТО ДИВИТИСЯ, А БАЧИТИ;НЕ ПРОСТО ЧИТАТИ, А Й ЗАПАМЯТОВУАТИ, ЩОБ ПОТІМ ВМІТИ РОЗПОВІСТИ.

Номер слайду 3

Загадка. Ростом він маленький,Сірий, чепурненький,Це маленький, жвавий хлопчик. Називається …

Номер слайду 4

Чистомовка. Ив-ив-ив – горобчик на світі жив. Ув-ув-ув – дуже нерозумний був. Ав-ав-ав – як зиму перезимував,Ав-ав-ав – то мудрим й господарським став.

Номер слайду 5

Мовленнєва розминка. Гарний хлопчик сів на стовпчик. Це наш горобчик – гарний хлопчик.

Номер слайду 6

Словникова робота. Громадили — тут: греблися, порпалися.

Номер слайду 7

Питання до І частини казки- Яким був горобець?- Скільки зерняток знайшли горобчики?- Чому вони почали битися?- Хто скористався з бійки?- Над чим замислився горобчик?- Про що він попросив курку?- Чи погодилась вона вчити його розуму? Чому?

Номер слайду 8

Фізкультхвилинка. Горобчик подвір′ям стрибав-стрибав і зернятка знайшов,Поклював їх, поклював і далі пострибав. Стрибав-стрибав і крихти хліба знайшов,Поклював їх, поклював і далі пострибав.

Номер слайду 9

Словникова робота. Дядина — тут: жінка (жінка дядька, батькового або материного брата). Притйрився — прийшов, прилетів

Номер слайду 10

Питання до другої частини казки. Чому зозуля теж відмовила горобчику?Хто був наступний? Що зробив бузько?Яку пораду отримав від гави ?Чию пораду довелося чекати аж до ночі?Чи навчила мудра сова горобчика?Чого вчила його сорока? Чи сподобалась така наука горобчику?Хто був останній, до кого він звернувся за порадою?Чия порада сподобалась вам? Чому?

Номер слайду 11

Визначення інтонації і тону кожної особи Зозуля – насмішкувато, байдуже; Бузько – сердито, войовничо; Гава – співчутливо, сумно; Сова – сердито, зневажливо;Сорока-білобока – скрекотала швидко;Крук – поважно, повчально. Курка - доброзичливо. Горобчик - ?

Номер слайду 12

Робота з деформованим текстом. Картка 1 Тіточко,щояваспроситиму!Навчітьменерозуму!Увас женема своїхдітей: ато куркипросив,товонакаже,щовнеї йтакбагатоклопоту. Картка 2І васоснузала. робчик. Го не мівспо її ругевддибути, вісбісо на біду та й чаповдатижчіно. дав. Ж , давж, аж муйориобдло.  Картка 3 ли. Ко це лотаснітитем, кинупроласьвасо та як де заве: «у. Г-у-у! у. Г-у-у!...» Картка 4чикроб. Го аж терпо зо хустра: тіхов уже кавтіти, та якось ся утримав. лаліз. Вивасо з пладу, лагляну на чикаробго, а чіо в неї тятьсві! Страх та й діго!..

Номер слайду 13

Гра «Розвідники»Знайти і прочитати абзаци, в яких є речення: «От не мала б роботи, чужих дітей розуму вчити!»«І яка вас лиха година по дневі носить?»«Тікай-но ти, поки живий!»«Без розуму легше в світі жити та таки й веселіше!».

Номер слайду 14

Гра «Віднови вірш»Курка _______________ своїх навчає. Зозуля _____________ передбачає. Бузько _________________ наганяє.Ґава _____________ сама не має. Сова ___________ відпочиває. Сорока __________________ научає. Крук де взяти _______________ натякає.

Номер слайду 15

Словникова робота. Ні гадки йому — тут. ні про що не думає.

Номер слайду 16

Питання до ІІ частини казки– Чому зозуля теж відмовила горобчику?– Хто був наступний? Що зробив бузько?– Яку пораду отримав від гави?– Чию пораду довелося чекати аж до ночі?– Чи навчила мудра сова горобчика?– Чого вчила його сорока? Чи сподобалась така наука горобчику?– Хто був останній, до кого він звернувся за порадою?– Чия порада сподобалась вам? Чому?

Номер слайду 17

Вправа на розвиток швидкості читанняІ васо снузала. робчик. Го не мівспо її ругевд дибути, віс бісо на біду та й чапов датиж чіно. дав. Ж , давж, аж муйо риобдло. ли. Ко це лотас нітитем, кинупролась васо та як де заве: «у. Г-у-у! у. Г-у-у!...»чикроб. Го аж терпо зо хустра: тіхов уже кавтіти, та якось сяутримав. лаліз. Ви васо з пладу, лагляну на чикаробго, а чіо в неї тятьсві! Страх та й діго!..

Номер слайду 18

Питання за змістом ІІІ частини казки. Чи підійшла відразу чиясь порада горобчику?Яким стало його життя взимку? Що примусило його до розуму прийти?

Номер слайду 19

Фізкультхвилинка Ми – веселі горобці,Ми – веселі стрибунці. Раз, два, три, чотири, п’ять. По гілках вони летять. Кожен ранок на галявіСпритно роблять вільні вправи.

Номер слайду 20

Гра «Хто швидше?»Знайти тлумачення слів. Ні гадки йому - Зоглядівся - Статкує - Вславився -Дбає -Клопіт -Клуні -(Ні про що не думав; не помітив; хазяйнує; прославився; турбується; турбота; будівлі для зберігання харчів, врожаю.)

Номер слайду 21

Гра «Аукціон» До отриманих слів «купіть» слова-синоніми. Мешкає Скубуться Поживитися Дбає Вельми. Стриміти. Притирився (прийшов, з′явився, живе, проживає, поїсти, підхарчуватися, піклується, турбується,б′ються, чубляться,  стояти, стовбичити, дуже, доволі.)

Номер слайду 22

Гра “Декодування”Розшифруйте прислів’я. М_др_м н_хт_ н_ вр_д_вс_, а н_вч_вс_. Ч_ж_м р_з_м_м ж_ть, д_бр_ н_ н_ж_ть.

Номер слайду 23

Кросворд1). Хто перший відмовив горобчику? 2). Хто налякав горобчика на болоті? 3). Хто дав пораду: «А коли захочеш знати, скільки тобі жити, то се я можу тобі сказати»? 4). «Хатинка» Сови? 5). Яка пора року навчила горобчика розуму? 6). Псевдонім автора казки «Біда навчить»?

Номер слайду 24

Виготовлення аплікації

Номер слайду 25

Дякую за увагу!

pptx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Наумчук М. М., Романюк Н. З.)
Додано
26 січня 2020
Переглядів
1190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку