Урок вивчення нового матеріалу

Про матеріал
Інтерактивні форми роботи( критичне мислення ) на уроці літературного навчання
Перегляд файлу

 Тема. Т.Г. ШЕВЧЕНКО - СПІВЕЦЬ КРАСИ РІДНОГО КРАЮ - ВИДАТНІ УКРАЇНСЬКІ ПИСЬМЕННИКИ

Матеріал уроку. Т.Г. Шевченко «Вітер віє-повіває», «Вітер з гаєм розмовляє...».

Очікувані результати

Після цього уроку учні/учениці зможуть:

  • виразно  читати вірші ;
  • аналізувати і порівнювати вірші за питаннями;
  • висловлювати власну думку, підтверджуючи сказане цитатами з віршів;
  • розкрити вплив природи на її настрій і почуття;
  • навчаться слухати іповажати думки іншихучнів;
  • вмітимуть співпрацювати з іншими, вирішуючи певні проблеми.

 

Регламент уроку

  1. Вступначастина – до 7 хвилин.
  2. Основна частина – 28 хвилин.
  3. Заключна частина – 5 хвилин.

 

План змісту уроку

1.Опрацювання вірша Т.Г. Шевченко «Вітер віє-повіває». 2.Опрацювання вірша Т.Г. Шевченко «Вітер з гаєм розмовляє...».

          Організація пізнавальної діяльності учнів

І.Вступна частина.

1. Підготовка до сприймання матеріалу.

Розгадування кросворда.

 

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

о

 

 

 

 

 

 

 

б

 

 

 

з

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а

 

 

 

 

 

 

 

р

 

Пригадайте і впишіть у кросворд слова із віршів Шевченка.

1. Хлюпочуться …поміж осокою.  ( качаточка)

2.Пливе …по Дунаю, один за водою.(човен)

3.Між ярами над ставами …. зеленіють.( верби)

4.Сім’я вечеря коло хати, вечірня …. встає.(зіронька)

5.Зацвіла в долині червона… ( калина).

6.Сонце заходить, … чорніють.( гори)

- Чому Т.Шевченка називають кобзарем?  

II. Основна частина

1.Повідомлення теми уроку.

2. Вправа « Очікування» .

3.Опрацювання вірша Т. Шевченка «Вітер віє-повіває...».

1). Читання вірша вчителем.

— Тарас в дитинстві дуже любив слухати пісні і думи старих кобзарів. В уже дорослому віці у постаті сліпого кобзаря поет бачив мужнього митця, який вірно служив народові, будив його до боротьби проти соціального і національного гніту. Поет високо цінував громадську позицію кобзарів, шанобливо ставився до їхньої творчості, надихався їхніми думами і піснями. Невипадково образ кобзаря проходить через усю його творчість, майже в кожному творі образ кобзаря набуває нових рис, поглиблюється з усвідомленням його духовної місії в Україні. Послухайте уривок з одного із таких творів.

— Які картини змальовано у вірші?

2).Вправа « П’ять відчуттів»( Складається із 5 характеристик відповідних почуттів

  • Бачу
  • Чую
  • Відчуваю запах
  • Відчуваю смак
  • Відчуваю у душі
  • Перше слово рядка – назва вірша.

 

3). Словникова робота.

Вправа для розвитку мовної здогадки.

— Прочитайте слова, подумки вставляючи пропущені букви.

п_ле

          к_бза

          пов_в_є

ст_п

          с_д_ть

          ш_р_ке

с_ніє

          мор_

           р_звив_є

— Яке слово зайве у кожній колонці? (Синіє,   сидить, розвиває.) Чому?

4) Читання в парах/ осмислення в парах.

— Де сидить кобзар? Що робить?

— Як поет описує степ? З чим його порівнює?

— Поясніть вислів „а там — тільки мріє”.

— Прочитайте, як виглядає кобзар.

— Хто слухає його пісні?

— Пофантазуйте, про що міг співати кобзар

5). Вправи на розвиток швидкості читання.

а) Гра «Хто уважніший?».

— Прочитайте рядки вірша, у яких зустрічаються слова зі словникової роботи.

— Знайдіть і прочитайте усі рими.

б) Робота в малих групах

Мета групової роботи: вчити складати партитуру для читання, підготувати до виразного читання вірша.

І група. Підкреслити у вірші слова, які підтверджують, що в природі живе музика ( логічний наголос) . Зачитати рядки, в яких сформульовано тему вірша.

ІІ група. Позначити у вірші паузи, використовуючи такі позначення:

коротка пауза /(,або за інтонацією)

середня пауза //(.)

довга ///( … або !)

ІІІ група Позначити висоту  голосу під час читання.

 

підвищення голосу зниження голосу

ІV група. Обговорити інтонацію, з якою слід читати кожну строфу (гучність голосу, темп, тон читання)

6). Розвиток зв'язного мовлення. Словесне малювання.

— Як би ви проілюстрували вірш? Які фарби використали б?

7). Виразне читання вірша вголос.

4. Опрацювання вірша Т. Шевченка «Вітер з гаєм розмовляє...».

1). Читання вірша вчителем.

2).Вправа « П’ять відчуттів»

3). Словникова  робота.

Доберіть синоніми до слів повен,спинить.

— Поясніть слово „скіпка”.

— Поясніть правопис слова з великої букви ( Дунаю).

4).  Мовчазне  читання вірша учнями.

— Зверніть увагу, як поет змальовує картини тиші та неспокою в природі.

5). Осмислення вірша в парах.

— Що поет описує у вірші? Де плив човен? Чому його понесло у море?

— Які вирази передають роздуми поета?

6). Вправи на розвиток швидкості читання.

а) Читання вірша, напівприкриваючи букви лінійкою.

7) Підготовка до виразного читання вірша  (робота в парі).

8). Порівняння віршів.

— Що, по-вашому, об'єднує їх? А чим вони відрізняються?

— Як характеризують ці вірші поета?

 

ІІІ. Заключна частина.

1.Вправа « Павутинка»

 

 

 

 

docx
Додано
27 січня 2020
Переглядів
693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку