« ЛЕСЯ УКРАЇНКА. Поетична квітка України»

Про матеріал

Метою даного уроку є розширення знань учнів про життя і творчість Лесі Українки, формування навички правильного і виразного читання, відчувати емоційно зміст поезії, зв'язно висловлювати свої думки, збагачувати словниковий запас учнів, викликати захоплення великою силою волі поетеси, виховувати почуття любові до рідного краю, формувати творчу особистість учнів.

Перегляд файлу

 


Тема.                                    « ЛЕСЯ  УКРАЇНКА. 

                                           Поетична  квітка України»

Мета: розширити знання учнів про життя і творчість Лесі Українки, формувати навички правильного і виразного читання, відчувати емоційно зміст поезії, зв’язно висловлювати свої думки, збагачувати словниковий запас учнів, викликати захоплення великою силою волі поетеси, виховувати почуття любові до рідного краю, формувати творчу особистість учнів.

Обладнання. Фотогалерея Життєвий шлях Лесі Українки “, ІКТ, портрет Лесі Українки, виставка творів поетеси, роздатковим матеріал.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація  класу  до  уроку.

Доброго ранку, доброго дня!

Хай працюють голівки

Та сяють усмішки.

Доброго ранку, доброго дня!

Бажаєте ви, Бажаю вам я!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

         Сьогодні урок почнемо із загадок. Пропоную вам відгадати загадки і здогадатися, на яку тему буде наш урок.

Загадки

  1. На ріднім полі шепчуть колоски,

Я рад би знати тихі їх думки.

Я слухав, чув, як кожна колосина

Шептала тихо слово: ….    (Україна)                                     

  1. Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься … (Україна)

  1. У світі одна – всім потрібна вона.    (Батьківщина)

Розповідь вчителя.

Що таке Україна?

 Рідний край. Дорога серцю земля батьків і прадідів наших. Оспівані в піснях неозорі степи, зелені ліси і долини, високі блакитні небеса.

 Україна – це наша земля, наш рідний край, наша країна з багатовіковою славною історією, мудрими людьми, чарівними піснями, що дивують світ, з багатими народними традиціями, мальовничими картинами природи. Вона в усьому, що нас оточує: у замріяному шелесті листя, чарівній таємничості нічного зоряного неба, діамантовому блиску росяної краплинки на тендітній квітковій пелюсточці, у кожній стежинці, якою ми поспішаємо до школи. Все це рідне і близьке для кожного з нас.

 Україна – це історія народу, що протягом віків боровся за свою свободу і незалежність. Це імена славних звитяжців – героїв, які віддали своє життя за щастя   народу:   Байда  Вишневецький,   Іван   Сірко,   Петро   Конашевич-Сагайдачний, Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Іван Гонта, Максим Залізняк, Олекса Довбуш, Устам Кармелюк та інші.

 Це діячі науки, культури і мистецтва,   які звеличили нашу державу своїм талантом:    Тарас Шевченко,   Леся   Українка,   Іван    Франко,    Соломія Крушельницька, Іван Козловський, Оксана Петрусенко, Михайло Грушевський та інші.

 Це видатні спортсмени,    які своїми рекордами прославили Україну: брати Клички, Яна Клочкова, Юрій Вірастюк, Андрій Шевченко та інші.

 Україна – це рідна мова, якою мама співала колискову, бабуся розповідала казки, передаючи одвічну народну мудрість. Кожна людина з теплотою згадує свій дім, це місце, де вона народилася, де пройшло її дитинство. Це її маленька батьківщина, затишне родинне вогнище. Коли скласти маленькі батьківщини кожного з нас, вийде наша велика Батьківщина - Україна.

 

2. Вправи  для  вдосконалення  читання.   - Прочитай вірш з пропущеними буквами, що позначають голосні звуки. В*ш*ньк* - ч*р*ш*ньк*, ч*рв*н*ї, сп*л*, ч*г* ж б* в* т*к в*с*к* в*р*сл* н* г*лл*?

         - Пригадайте, з якого вірша цей уривок?

         - Хто автор?

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

     Читання вірша вчителем.

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині край.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.                                       М. Чернявський

 

- Наша Україна здавна славиться своїми людьми, а люди своєю працею, своїм талантом прославляють Україну.

- Сьогодні ми познайомимося з біографією і творами Лесі Українки - справжньої доньки українського народу.

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

       Діти, прочитайте тему сьогоднішнього уроку. Наш урок присвячений українській поетесі Лесі Українці. У попередніх класах ви зустрічалися вже з її творчістю. Сьогоднішній урок доповнить ваші знання. Ви ще раз зустрінетесь з її творам. На уроці будемо формувати навички правильно і виразно читати поетичні твори, зв’язно висловлювати свої думки, збагачувати словниковий запас, виховувати в собі силу волі, любов до природи рідного краю.

 

Вправа «Очікування»

   - Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

А зараз «Відкриймо її серце відверте і чисте, відкриймо її душу не заспану»

 

V.   СПРИЙМАННЯ   Й   УСВІДОМЛЕННЯ   НОВОГО   МАТЕРІАЛУ 

Ознайомлення із життєвим і творчим шляхом Лесі Українки.

             Дослідницька група здійснила пошукову роботу і ви сьогодні більше дізнаєтесь про творчість Лесі Українки.

1. Слово про поетесу. Сторінка перша. (використання ІКТ)

                              Слово надається першому досліднику.

2. Недуга поетеси. Сторінка друга.  (використання ІКТ)

3. Лесина воля. Сторінка третя. (використання ІКТ)

     Учитель. Через хворобу Леся ніколи не вчилася у школі, однак зуміла стати високоосвіченою людиною. У 13 років вона була читачем бібліотеки Київського університету. У 19 років для молодшої сестри написала підручник «Стародавня історія східних народів». Такою стала Леся завдяки своїй надзвичайній силі волі. Перемагаючи біль, поетеса вчилася, писала свої безсмертні твори, жила повноправним життям. Вірш «Хто вам сказав, що я слабка…» Незважаючи на всі випробування, поетеса відчувала радість від спілкування з природою, друзями, вміла передати це у віршах. Вірш «Стояла і слухала весну…»

 4. «Любов до України» Сторінка четверта. (використання ІКТ)

      Учитель.  Центральною темою творчості Лесі Українки є любов до України. «До тебе, Україно, наша бездольная мати, струна моя перша озветься». Важка хвороба гнала Лесю на лікування, немов від дерева відірваний листок. Але перед її зором поставало подільське село, ліси, луки, рідна хата.

5. «Я маю в серці те, що не вмирає» .Сторінка п’ята. (використання ІКТ

          Учитель.  Творчість Лесі Українки багата і різноманітна. Її поезія свідчить про велику любов до рідної землі, вболівання за долю народу. 1 серпня 1913 року в грузинському місті Сурамі померла Леся Українка. Тіло Лесі перевезли до Києва і поховали на Байковому кладовищі.

 

.   Фізкультхвилинка

 

VІІ.   Узагальнення і систематизація знань.

        А зараз «Вчитаймося в Лесине слово іскристе очима живими та ясними.»

            1.  Робота над віршами Лесі Українки

       - читання поезій Лесі Українки

       - обговорення

      2.  Складання питань «небуквального характеру».   Наприклад:

  • Звідкіля у Лесі з'явилися поетичні здібності?
  • Чи були у Лесі в дитинстві подруги, друзі?
  • Чи здійснилися мрії Лесі Українки?
  • Що вразило тебе в розповіді про Лесю Українку?)

    3. Гра «Мозкова атака»

  • 1. Поетеса народилася … (1871 року, 25 лютого).
  • 2. Яке справжнє прізвище Лесі Українки?
  • 3. Який літературний псевдонім матері?
  • 4. Який перший вірш написала Леся?
  • 5. Хто допоміг дібрати літературний псевдонім?
  • 6. Де похована Леся Українка?

 

VІІI.  Підведення  підсумків  уроку.  Рефлексивно-оцінювальний етап.

         (використання ІКТ)

  • Я знаю …(багато про творчість Лесі Українки…
  • Я вмію … (визначати тему уроку, знаходити художні засоби, читати з інтонацією, робити висновок.)
  • Я ціную … (нові знання, творчість Лесі Українки, силу волі і мужність поетеси.)

 

ІХ.  Домашнє   завдання.

  1. Опрацювати біографію Лесі Українки.
  2. Вивчити вірш напам’ять.
  3. Намалювати малюнок-ілюстрацію до вірша.
docx
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
5004
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку