Урок позакласного читання у 4 класі на тему: "Найголовнішого очима не побачиш".
Мета: вчити дітей цінувати дружбу та друзів,вчитися бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності, бажання не тільки брати, але й віддавати; виховувати толерантне ставлення до товаришів.
Розвивати уміння зіставляти життєві факти; вміння правильно і точно висловлювати свої думки; допомогти дітям усвідомити, якою дорогою стає для людини тварина, або рослина, що сама виростила; розвивати мислення, спостережливість, уяву; розширяти коло читання, кругозір дітей.
Конспект уроку
позакласного читання
на тему:
«Найголовнішого
очима не побачиш»
Підготувала :
Вч.поч.кл.
Нижник О.І
Тема. Найголовнішого очима не побачиш.
Мета: вчити дітей цінувати дружбу та друзів,вчитися бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності, бажання не тільки брати, але й віддавати; виховувати толерантне ставлення до товаришів. Розвивати уміння зіставляти життєві факти; вміння правильно і точно висловлювати свої думки; допомогти дітям усвідомити, якою дорогою стає для людини тварина, або рослина, що сама виростила; розвивати мислення, спостережливість, уяву; розширяти коло читання, кругозір дітей.
Обладнання: картинки з прислів’ями; текст уривка з казки «Маленький принц»; оповідання В.Сухомлинського «Дятел і дівчинка»; малюнки сонечка; анкета, квіти.
Хід уроку.
І. Організаційний момент
Створення позитивного настрою
Тренінг «Умій володіти своїм настроєм»
Учитель. Діти, погляньте за вікно! Яка погода за вікном? (Відповіді учнів: ясна, сонячна, холодна похмура.)
– Що потрібно зробити нам, щоб на уроці було тепло і затишно? (Нам слід посміхнутися одне до одного.)
(Відповідь дітей.)
(Порадіти, посміятись, побалакати, порадитися.)
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
«Найголовнішого очима не побачиш».
Сьогодні ми спробуємо відкрити для себе дуже важливу істину, яка допоможе нам жити і бути щасливими в житті. А для цього вам потрібно буде об'єднати знання з різних наук і ваш життєвий досвід. Спробуємо знайти відповідь на це запитання.
Відкрийте очі.
ІІІ. Робота над темою уроку.
– Перед вами – рядок літер. Закресліть у цьому рядку шість літер таким чином, щоб літери, які залишилися (без зміни своєї послідовності), склали б добре знайоме вам слово.
Ш І Д С Р Т Ь У Л Ж І Т Б Е А Р
– Яке слово отримали? (Дружба)
– Тож давайте заспіваємо пісню про дружбу.
– Хто є справжнім другом?
(Той, кому ти потрібен.)
1 уч. Дуже важливо путь важкий пройти,
Друга вірного житті собі знайти.
Бо із другом завжди легше йти.
А щоб веселіш було нам крокувати,
Не забудьте посмішку з собою взяти.
Вчитель. – Бо посмішка робить людину гарнішою, ввічливішою, красивішою, ніжною, ласкавою і трохи сором'язливою.
А зараз відгадайте, будь ласка, загадку Костецького:
Що зробити, щоб удвічі видався торт смачнішим?
Що зробити, щоб удвічі кожен день для вас побільшав?
І щоб радості і щастя вам було аж ніде діти?
А нема тут секрету, треба … (з другом поділитись).
Дружба – одне з найбільших багатств, що може мати людина.
Розгляньте схему і доберіть потрібні слова.
Зараз я порошу вас прочитати «розсипані прислів'я»(додаток 1) і пояснити їх значення. Працювати будемо за створеними раніше парами.
Д – добрий
Р – розумний
У – уважний
Г – гарний
Звичайно, це не всі якості справжніх друзів. Зараз, заповнивши анкету, ви матимете змогу висловити свою думку з приводу того, кого можна назвати справжнім другом.
Анкета. (додаток 2)
Перед вами знаходяться аркуші, розділені лінією навпіл. Запишіть, будь ласка, зліва позитивні якості вашого друга, а справа – негативні.
(Діти пишуть)
(Він був звичайнісіньким, як тисячі інших).
(Єдиним у світі).
(Єдиною, найдорожчою).
(Тільки серце добре бачить).
Ми з вами живемо серед людей. Уявіть, що кожна людина не забула про серце. Що буде, коли кожен буде пам’ятати про серце?
(Добро, милосердя, мир, злагода, зникнуть хвороби, настане щасливе життя).
Пригадайте, як можна сказати про жорстоке серце?
(Чорне серце, мов камінь).
(Безсердечна).
(Стати чуйною, милосердною, доброю людиною).
Від людини з палким серцем ми чекаємо всього доброго і найкращого. Добра людина із доброї скарбниці серця свого виносить добре, зла – зле. Заздрісність, жадність, злість ніколи не прикрашали людину.
(Відповіді учнів).
(додаток 6)
(Загадують бажання).
(Після завершення роботи зачитують якості та вивішують квіти на дошці).
У нашому садочку цвіте 5 квіточок.
Одна – то наша міць, а друга – наша щирість,
А третя – доброта, четверта – справедливість.
Але ясніш за них цвіте в садочку п’ята –
Порядністю і вірністю багата.
Не в’януть пелюстки ні взимку, ані влітку.
І дружбою зовуть ту чудодійну квітку.
Тож зичим щастя всім – щоб завше і повсюди
Цю квітку по садах вирощували люди.
І щоб на всій Землі осяяв мир і згоду
Цей найясніший цвіт нашого народу.
– Я вважаю, що після сьогоднішнього уроку ви будете більш уважно і дбайливо ставитися до своїх друзів.
Підсумок.
– Ваші серця сьогодні були відкриті, вони добре бачили найголовніше. Тож я подарую вам на згадку про сьогоднішній урок маленькі сонечка, на які перетворяться ваші серця, коли ви не забудете цю істину.
Д/З
Додаток 1
Розсипані прислів’я:
Шукай, а, знайдеш, друга, тримай.
_______________________________
Дружись, а, стережись, лихих, з, добрим.
___________________________________
Дружбу, і, сокирою, розрубаєш, міцну, не.
____________________________________
Твій, скажу, мені, і, хто, скажи, ти, я, друг, хто.
_________________________________________
Дружба, розіб’єш, як, не, складеш, дзеркало.
Додаток 2
Анкета
Додаток 3
Історія про їжачків
В одному лісі жила дружна сімейка їжачків. І все в них було гаразд, але, коли настала осінь, вони чомусь захворіли на безсоння і, не залягли спати. А надворі ставало дедалі холодніше. Вони цілими днями тремтіли від холоду, але ніяк не могли загрітися! Увечері вони вирішили притулитися один до одного, щоб зігрітися, але в той же час розбіглися навсібіч, бо покололи лапки та носики.
Ця історія щораз повторювалася, але згодом вони навчилися наближатися один до одного настільки близько, щоб не поколотися.
Додаток 4 Уривок із казки «Маленький принц»
Був собі Маленький принц, жив він на планеті, трошечки більшій від нього самого, і дуже тому принцові хотілося мати друга…
На його планеті росла єдина квітка. І хоча вона була дуже гарною, проте капризною і гордовитою.
Маленький принц любив прекрасну квітку, піклувався про неї, але втратив довіру і відчув себе нещасливим. Та ось подорожуючи у Всесвіті, Маленький принц потрапив на планету Земля. Тут він зустрівся з звичайним Лисом, але ця зустріч стала незабутньою.
Лис повчав його:
– Спершу ти сядеш трошки далі від мене на траву, ось так. Я краєчком ока позиратиму на тебе, дивитимусь, а ти мовчатимеш. Мова – це джерело непорозуміння. Але щодня ти сидітимеш трошки ближче…
Так Маленький принц приручив Лиса. І коли настала пора прощатися, Лис сказав:
Маленький принц пішов глянути на троянди.
І Маленький принц повернувся до Лиса.
лише серце добре бачить, найголовнішого не побачиш очима.
Додаток 5
Проблемні ситуації:
Друг просить списати домашнє завдання…
____________________________________
У друга з'явився новий друг …
____________________________________
Дівчинка дружить із хлопчиком.
У класі їх починають дражнити…
____________________________________
Друг забув тебе привітати із днем народження…
Додаток 6
Оповідання В. Сухомлинського «Дятел і дівчинка»
Дятел побудував собі гніздо на старому клені. Поруч із кленом ріс великий яблуневий сад. Там багато молодих яблуньок. Дятел бачив, як до однієї з них часто приходила дівчина й поливала її.
Одного разу дівчина прийшла до яблуні і заплакала.
Здивувався дятел: