Мета:
- по-перше, довести батькам на очевидних прикладах роль сімї у справі формування наукових знань і уявлень дітей про природу;
- по-друге, встановити з батьками тісний контакт, який би сприяв успішному вирішенню інших, не менш важливих завдань виховання дітей.
Щоб зробити батьків союзниками в своїй роботі, я до програми лекторію включила еми, в яких прагнула дати вичерпну інформацію про екологічну проблему на різних рівнях, показати її вирішення як в цілому – глобально, так і за регіональним принципом при активному використанні краєзнавчого матеріалу. До вступів залучила маму Юлі – екскурсовода з краєзнавчого музею. Лекторій працює один раз на два місяці протягом навчального року і завершується коференцією з метою обміну досвідом, думками, пропозиціями.
Заняття 1.
Тема: «Екологічна проблема – глобальна проблема людства XXI століття».
Зміст: завдання всеобучу батьків на сучасному етапі. Ця тема найбільш актуальна. Її зміст пов’язаний як з актуальністю, що впливає з останніх державних документів, так і з даними найновіших досліджень у галузі екології та її психолого-педагогічних аспектів.
Заняття 2.
Тема: «Зелені легені планети».
Зміст: значення рослин у житті людини. Їх роль як основного постачальника кисню на планеті, кліматотворча і водоохоронна діяльність зелених насаджень.
Заняття 3.
Тема: «Атмосфера».
Зміст: значення повітря в житті людини. Продуценти кисню. Шляхи і джерела забруднення повітря. Вплив фотохімічного смогу на життя. Кисневе голодування. Охорона атмосферного повітря, з якою знайомлять дітей за програмою дитячого садка.
Заняття 4.
Тема: «Вода в природі».
Зміст: роль води у природі та в житті людини. Вода – кліматотворець, джерело енергії, середовище існування. Запаси води на Землі. Проблема прісної води. Заходи по охороні і раціональному використанню води. Дати уявлення про властивості та стан води за програмою дитячого садка.
Заняття 5.
Тема: «Земля».
Зміст: значення грунту як основи виробництва матеріальних благ. Збереження родючих грунтів як національного багатства. Залежність росту і розвитку від родючості грунту – основна ознака, яка визначається дітьми за програмою дитячого садка.
Заняття 6.
Тема: «Наші менші друзі»
Зміст: тваринний світ планети – найважливіше джерело існування людини. Динаміка часткового або повного зникнення окремих видів тварин як наслідок прямого і непрямого впливу на природу. Способи попередньої підготовки сім’ї до утримання тварин в умовах неволі. Обсяг знань дітей про тварин за програмою дитячого садка.