Прзентація містить методичні рекомендації щодо проведення маніторингу стану здоров'я в закладі дошкільної освіти. Матеріал на допомогу медсестрам та вихователям - методистам ЗДО.
КРИТЕРІЇ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ • рівень фізичних систем організму;• рівень фізичного розвитку і його гармонійність;• ступень опору організму діям шкідливих факторів;• відсутність захворювань.
Номер слайду 3
основний зміст роботи дошкільних навчальних закладів досягнення повноцінного фізичного та психічного розвитку малят
Номер слайду 4
Моніторинг — це процес відстеження стану об’єкта за допомогою безперервного або періодично повторюваного збирання даних, які є сукупністю певних ключових показників. Педагогічний моніторинг — це форма організації, збирання, збереження, обробки і розповсюдження інформації про діяльність педагогічної системи, що забезпечує відстеження за її станом, а також дає можливість зробити прогноз розвитку теоретичної системи. Моніторинг містить у собі діагностику як метод збирання інформації.
Номер слайду 5
Освітня лінія «ОСОБИСТІСТЬ ДИТИНИ» СТВОРЮЮЧИ СИСТЕМУ МОНІТОРИНГУ ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ, НЕОБХІДНО БРАТИ ДО УВАГИ ОСВІТНЮ ЛІНІЮ «ОСОБИСТІСТЬ ДИТИНИ», ЯКА ДАСТЬ ЗМОГУ РОЗРОБИТИ АЛГОРИТМ ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ СТАНУ ЗДОРОВ’Я ДОШКІЛЬНИКІВ ТА ФОРМУВАННЯ ОСНОВ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ.
Номер слайду 6
НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АКТИ, ЩО РЕГУЛЮЮТЬ ПИТАННЯ ЗДІЙСНЕННЯ МОНІТОРИНГУ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ, СТАНУ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ• Закон України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 № 2628-ІІІ (зі змінами);• Наказ Міністерства і освіти України «Про Систему організації фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів» від 21.07.2003 № 486;• Наказ МОН України «Про затвердження Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України» від 02.08.2005 № 458;• Методичні рекомендації МОЗ України «Оцінка фізичного та психічного розвитку дітей дошкільного віку», затверджені наказом МОЗ України від 30.08.2006; • Лист МОН України від 16.08.2010 № 1/9-563 «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу»;29 28 ДНЗ. Керівнику Моніторинг стану здоров’я дошкільників• Інструктивно-методичні рекомендації Монмолодьспорту України «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період» від 28.05.2012 № 1/9-413
Номер слайду 7
Завдання моніторингу здоров’я вихованців: Виробити модель оздоровчої роботи закладу; Розробити модель ефективності даної діяльності, орієнтованої на наявні сили і засоби установи; Виявити структуру відхилень фізичного стану та здоров'я дітей кожної вікової групи; На основі отриманого результату скласти програму реалізації оздоровчих заходів
Номер слайду 8
Схема медико – педагогічного мониторингу Здоров’я вихованців {C4 B1156 A-380 E-4 F78-BDF5-A606 A8083 BF9}МЕТОДИ ДІАГНОСТИКИ ПОКАЗНИКИ ОЦІНКА ВІКТЕРМІНИ ВІДПОВІДАЛЬНІ АНТРОПОМЕТРІЯ ЗРІСТ: ХЛОПЦІДІВЧАТА-------------------------ВАГА : ХЛОПЦІДІВЧАТА АНТРОПОМЕТРИЧНІ ПОКАЗНИКИ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ 1,5 – 6 РОКІВЩОКВАРТАЛУ ----------------------ВЛІТКУЩОМІСЯЧНО МЕДСЕСТРА КОМПЛЕКС РУХОВИХ ЗАВДАНЬ, ЩО ВИЗНАЧАЮТЬ РІВЕНЬ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ РІВЕНЬ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ СЕРЕДНІ ВІКОВО – СТАТТЄВІ ПОКАЗНИКИ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ ДІТЕЙ 4 – 7 РОКІВ 4-6 РОКІВ ВЕРЕСЕНЬ – ТРАВЕНЬ ВИХОВАТЕЛІМЕТОДИСТАНАЛІЗ ЗАХВОРЮВАНОСТІКРАТНІСТЬ ЗАХВОРЮВАНОСТІ ПОКАЗНИК ІНФЕКЦІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬОЦІНКА СТАНУ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ЗА КІЛЬКІСТЬЮ ЗАХВОРЮВАНЬ 1,5 – 6 РОКІВ ЩОМІСЯЧНО----------------------НАПРИКІНЦІ РОКУ ПІДБИТИ ПІДСУМКИ МЕДСЕСТРА
Номер слайду 9
ОЦІНЮВАННЯ СТАНУ ЗДОРОВ’ЯДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Номер слайду 10
Правила Антропометрічних Вимірювань Проводять раз на квартал Проводять в один і той час натщесерце (зранку або після денного сну) Справні інструменти вимірювання. Полегшений одяг. Данні заносити до Журналу антропометрії (Інструкція з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я від 17.04.2006 № 298/227 (зі змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту № 202/165 (z0440-13) від 26.02.2013)5. Результати зіставляють із середніми нормативними значеннями (стандартами фізичного розвитку) для кожної статево - вікової групи, які відображають рівень фізичного розвитку дітей.
Номер слайду 11
Листок здоров’я дітей(Примірна інструкція з діловодства у дошкільних навчальних закладах, затверджена наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.10.2012 № 1059 (пункт 3, 4 додатка 1) Листок здоров’я дітей- обов’язковий документ, за формування та зберігання якого відповідають старша медична сестра, вихователь та інструктор з фізкультури. Нормативно визначеної форми заповнення цього документа не існує. Листок здоров’я дітей має містити необхідну та корисну інформацію як для вихователів, так і для батьків вихованців. Забезпечує здійснення індивідуального підходу під час фізкультурно-оздоровчої роботи вихователем.
Номер слайду 12
Листок здоров’я дітей. Група здоров’я та діагноз захворювань розголошенню не підлягає. Антропометричні дані розміщують в батьківських куточках із обов’язковим вказаннямсередніх показників фізичного рівню відповідного віку Впродовж року – щокварталу. Влітку – щомісячно
Номер слайду 13
КОМПЛЕКС РУХОВИХ ЗАВДАНЬ, ЩО ВИЗНАЧАЮТЬ РІВЕНЬ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ Обстеження проводиться тільки з дітьми першої групи здоров’я. Обстеження проводити в першу половину дня. Обстеження проводити на спортивному майданчику, або у провітреному приміщенні. Одяг у дітей полегшений. В день тестування не перевантажувати дітей ані ні фізичним ані ні емоційним навантаженням. Перед кожним тестом тестуванням стандартну розминку систем організму у співвідношенні із тестами. Необхідно забезпечити спокійну атмосферу, дотримуватись індивідуального підходу. Діти можуть зробити 2- 3 підходи. Час між ними повинен бути достатнім для відпочинку. Правила тестування: Під час тестування враховувати:Індивідуальні можливості дитини. Чи хворіла дитина перед проведенням обстеження.
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Аналіз захворюваностіОЦІНКА ЗАХВОРЮВАНОСТІ ДІТЕЙ ПРОВОДИТЬСЯ ЩОМІСЯЧНО, ЩОКВАРТАЛЬНО ТА ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ КАЛЕНДАРНОГО РОКУ. Старша медсестра ЗДО повинна постійно володіти даними про захворюваність кожної конкретної дитини, кожної вікової групи і дошкільного навчального закладу загалом. Це дозволяє простежити динаміку захворюваності протягом року, а також співвіднести її рівень з якістю фізкультурно-оздоровчої роботи. ПРОВОДИТЬСЯ ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ЗАХВОРЮВАНЬ ЗА ВИДАМИ: СОМАТИЧНІ, ПРОСТУДНІ, ІНФЕКЦІЙНІ ТА ІН.