Презентація для інструкторів з ЛФК. Методичні рекомендації про проведення занять, методику проведення, структурність занять. Як досягти успіху в роботі з дітьми з особливими потребами.
ЛФКЛікувальна фізична культура для дітей з особливими потребами. Слайд 1 с информацией о кадрах. КЗШ № 31
Номер слайду 2
Програма лекції. Як досягти бажанного результату в системній роботі з особливими дітьми. Форми та методи проведення ЛФК Системність занять. Методи дозування фізичних навантажень . Календарне планування, конспекти занять. Слайд 2 с информацией о кадрах. Робота в команді.
Номер слайду 3
Вступ : Діти з особливими потребами – це діти з фізичними, інтелектуальними, сенсорними та руховими обмеженнями, а також з емоційно-правовими та адаптаційними проблемами, що потребують комплексної допомоги внаслідок соціальних, психологічних, медичних обмежень. На даний момент в нашій школі навчаються 12 дітей з порушенням інтелектуального розвитку. Порушення інтелектуального розвитку – це «розумова відсталість» яка позначає недієздатність в області сприйняття, мислення та пам'яті. Зазначена не здатність, у свою чергу, уповільнює розвиток у дитини навичок руху, навчання та мови. Вже 9 років ми допомагаємо дітям з обмеженими можливостями навчатися та отримати адаптацію в середовищі з повносправними дітками. А лікувальна реабілітація допомагає поліпшувати здоров’є дітей, максимізує оздоровлення організму і запобігає поглибленню отриманих дефектів.
Номер слайду 4
Раніше інтелектуальні порушення називали “розумовою відсталістю”. Цей термін запозичили з медицини, але термінологія еволюціонує. Нині ми говоримо, що людина– на першому місці, а вже потім – порушення або особливості розвитку. Тому не можна використовувати термін “розумово відсталі а говоримо : Порушення інтелектуального розвитку – це стійке, явно виражене зниження пізнавальної діяльності, що виникло на основі органічного ураження центральної нервової системи. Переважно йдеться про ураження головного мозку. Наприклад, IQ нормо-типової людини – приблизно 100–120. У висновках від інклюзивно-ресурсного центру є відмітка F – це шифр, який надають ступені залежить від IQ.. Легкий ступінь – F70 (IQ 50–69);Помірний ступінь – F71 (IQ 35–49);Тяжкий ступінь – F72 (IQ 20–34);Глибокий ступінь – F73 (IQ нижче 20).
Номер слайду 5
. Успіху у досягненні цілі. Це праця у команді. 80 % Зв’язок інструктор – батьки.Індивідуальні заняття з інструктором ЛФКВиконання вивчених вправ вдома в РГГКоллективні заняття (уроки ФК та відвідування секції) Заохочування дітей до змагань та участі в заходах.40 %10%20 %10%Початок роботи:2. Проведення тестів направлених на загальний руховий розвиток( зловити м’яч, стрибнути, побігти, пролізти, стиснути і т.д)Діагностика рухової активності:1, Висновок з ІРЦ про стан здоров’я дитини . Довідка від лікаря-ортопеда або невролога. Сформувати структуру заннять з послідовністью роботи. Створення таблиці досягнень. Відслідковувати дінаміку корекційних занять. Слайд 3 с информацией о кадрах
Номер слайду 6
СДУГ
Номер слайду 7
Процедура лікувальної гімнастики повинна складатися з чотирьох частин: організаційна, підготовчої, основної і заключної. Форми та методи проведення ЛФК. Дотримання основних правил: Вибір вправ, фізіологічне навантаження, дозування та вихідні положення визначаються загальним станом дитини, характером і стадією основного та супутніх захворювань та фізичною підготовкою. В організаційній частині треба мотивувати дитину, виміряти пульс. В підготовчій частині необхідно включати вправи як загальнорозвиваючі, так частково спеціальні вправи; в основній частині вправи спеціального спрямування слід чергувати не тільки з вправами загальнооздоровчого впливу, але і з дихальними вправами. В заключній частині застосування дихальних вправ, вправи дрібної моторики, релаксаційний комплекс. Слайд 8 с информацией о кадрах2-3хв8-10хв10-12хв8-10хв
Номер слайду 8
МЕТОДИКА ДОЗУВАННЯ ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ . Слайд 6 с информацией о кадрах. При застосуванні ЛФК у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку необхідно враховувати специфічні особливості їх психічного й фізичного розвитку, дотримуватись загальноприйнятих дидактичних принципів:- індивідуалізація в методиці й дозуванні фізичних вправ залежно від первинного дефекту й вторинних відхилень у розвитку;- системність впливу із забезпеченням певного підбору вправ і послідовності їх застосування;- регулярність впливу фізичних вправ забезпечує розвиток у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку функціональних можливостей організму, набуття необхідного запасу уявлень про предмет, рух або вправу;- тривалість застосування фізичних вправ. Корекція порушених функцій й основних систем організму можлива лише при тривалих й частих повтореннях фізичних вправ.
Номер слайду 9
Тривалість занять 25-30 хв Ігровий момент. Розслабляючі вправе. Обговорення заняття , що було важко,що сподобалось. Вправи на коррекцію постави. Керрекція плоскостопості. Вправи на вестибулярний апарата. Вправи на балансування. Планування заняття разом з дитиною. Мотивація за допомогою схематичного малюнка.. СИСТЕМНІСТЬ ЗАНЯТЬ. Лікувальної фізкультури. Слайд 4 с информацией о кадрах
Номер слайду 10
Карточки(схема малюнка)
Номер слайду 11
Вправи. Слайд 10 с информацией о кадрах. ЛФКПрограма з корекційно-розвиткової роботи. Календарне планування Конспект уроку
Номер слайду 12
На. Вправи на корекцію постави. На жаль, сидячий спосіб життя, малорухомість, відсутність необхідної гімнастики в сучасної людини приводять до серйозних порушень постави. Але в нашому випадку є діти які приходять до нас с діагнозом: лардоз,кіфоз,сколіоз . Тому вправи на корекцію постави є необхідною частиною в ЛФК.
Номер слайду 13
Вправи на корекцію вестибулярного апарату. Вестибулярний апарат— орган чуття, що відповідає за сприйняття лінійних та кутових прискорень, а також положення тіла у просторі. Він сприймає зміни положення голови й тулуба, напрям руху тіла й призначений для координації рухів та збереження рівноваги тіла. Вестибулярний аналізатор формує для нас цілісну систему координат. Місце розташування вестибулярного апарату– головний мозок, який задає тонус діяльності усьому людському організмові. Необхідно розуміти, що вестибулярна гімнастика не впливає на роботу м’язів – вона спрямована, головним чином, на навчання дитини швидко концентрувати свою увагу, тому при регулярному проведенні не несе яких-небудь побічних ефектів. Балансборд. Гімнастична лавка. Набивні м’ячі.
Номер слайду 14
Вправи на профілактику плоскостопості. Вроджена патологія діагностується зрідка. Лише у 5% випадків. У 95% випадків зміни у формі стопи набуті у процесі життєдіяльності. Основні причини виникнення плоскостопості:атрофія або слабкість м’язів та зв’язок, що виникли через недостатню рухову активність;надлишкова вага;незручне взуття. Використовуючи різноманітний спортивний інвентар (гімнастичні палки, фішки, паперові трубочки каштани, м’ячі ), складаю комплекс вправ на корекцію плоскостопості. Вправи на корекцію плоскостопості.
Номер слайду 15
Ігри та вправи на увагу. Вправ на увагу, ігри, розваги.https://docs.google.com/document/d/1t. Un. Yj. Pb. Dc3q. K-gk7 IIu8 Gc. QGt8 Q4l. MXD/edit?usp=sharing&ouid=113916269885088285153&rtpof=true&sd=true
Номер слайду 16
Робота в команді- запорука успіху на 80%Слайд 9 с информацией о кадрах Успішність розв’язання завдань інклюзивної освіти залежить від багатьох умов, в першу чергу, залучення необхідних різнопрофільних фахівців із метою розробки стратегії навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії, серед яких визначаємо вчителя, асистента вчителя, практичного психолога, соціального педагога, учителя-дефектолога (учителя-логопеда), інструктора з ЛФК. Тобто у загальноосвітньому навчальному закладі має бути створена команда індивідуального супроводу дитини, мета роботи якої полягає в опрацюванні ефективних технологій й навчання.