Міністерство освіти і науки України
Овруцький ліцей №3
Овруцької міської ради, Житомирської області
Розробка уроку з фізичної культури.
Модуль баскетбол « Швидкий прорив », для учнів 9 класу
Вчитель фізичного виховання:
Федоренко Тетяна Олексіївна
2021р.
Баскетбол «Швидкий прорив»
Мета: навчити дітей використовувати раніше вивчені технічні елементи для розв’язання конкретної ігрової ситуації шляхом використання тактичного елементу «швидкий прорив».
Завдання:
освітні: - навчити своєчасного старту нападаючих і ловіння м’яча, що летить із-за спини під час швидкого бігу;
виховні: - виховувати зосередженість та уважність під час вправ із швидкими переміщеннями та зміною напрямку руху;
розвивальні: - сприяти розвитку швидкості;
оздоровчі:- сприяти збільшенню поля зору, розвитку просторової орієнтації; - профілактика порушення постави та плоскостопості за допомогою загальнорозвивальних вправ.
Обладнання: баскетбольні м’ячі (4 шт.), гімнастичні лави ( 4 шт.), скакалки (10 шт.).
Місце проведення: спортивний зал.
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина ( 7 хв.)
1 |
Організувати учнів, пихологічно спрямувати їх на свідоме розв’язування завдань уроку. Стройові вправи: *шикування; *рапорт чергового; *перевірка готовності до уроку; *повідомлення завдань уроку та їх мотивація.
|
2 хв |
Шикування в одну шеренгу в правому верхньому кутку залу вздовж правої сторони. Методи слова:
|
2 |
Усне тестування 1.Скільки найбільше кроків можна робити з м’ячем: А) один; Б) два; В) три; Г) чотири? 2. Скільки разів можна торкатися м’яча двома руками після ведення: А) один; Б) два; В) три; Г) чотири? 3. Ви спіймали м’яч на місці. Скільки кроків вам можна зробити до того, як м’яч буде випущено з руки А) один; Б) два; В) три; Г) чотири? |
1 хв |
Поновити в пам’яті учнів теоретичні знання. Правильні відповіді: 1 –б; 2- а; 3-а. |
3 |
Стройові вправи у русі:
|
1 хв |
Спрямувати учнів на чітке виконання. Учні рухаються в шерензі,колоні, в обхід ліворуч (праворуч), протиходом. |
4 |
Загальнорозвивальні вправи в русі:
|
3 хв
На кожну вправу відведено по 10-15сек. |
Підготувати організм до основної частини уроку. Профілактика плоскостопості. Фронтальний метод виконання. |
ІІ. Основна частина (35 хв)
1 |
Розвиток швидкості Прискорення за сигналом ( під час відпочинку вправи в русі; дихальні вправи із рухами рук; нахили до кожної ноги; махи ногами на кожний крок; ходьба випадами). Вимірювання ЧСС |
3 хв. 4 -5 разів до 30 м
10 сек |
Максимальний пульс 190/110 уд./хв |
2 |
Вправи на швидкісно-силові якості Стрибки зі скакалкою Стрибки через гімнастичні лави |
3 хв 10 разів |
|
3 |
Ловіння м’яча після відскоку від щита |
3 хв |
Повторити тактико-технічні прийоми. Ігровий метод. |
4 |
Використання чисельної переваги:
|
|
Груповий метод. Учні стоять в одній шерензі і по троє –четверо виконують вправу |
5 |
Навчання тактичного прийому «швидкий прорив»:
|
13 хв. |
Роль захисника виконує вчитель, або обраний ним учень. Потоковий метод. Захисник спочатку виконує свою функцію пасивно, а потім, у міру засвоєння елементу-активніше. |
6 |
Вправи на розвиток сили:
|
3- 5 хв |
Учні діляться на групи. |
7 |
Вправи на гнучкість:
|
3 хв |
Учні шикуються у дві шеренги. Виконують почергово на праву та ліву ноги. |
8 |
Біг у повільному темпі із поступовим переходом на ходьбу, дихальні вправи: піднятися на носки, руки вгору (вдих), в.п. (видих).
|
2 хв |
|
ІІІ. Заключна частина (3 хв.)
1 |
Вимірювання ЧСС Узагальнення знань, отриманих на уроці |
2 хв |
10 сек. Один із учнів пояснює в чому полягає «швидкий прорив».Оцінювання. |
2 |
Домашнє завдання. Повернення до класу. |
1 хв |
Стрибки зі скакалкою |