Розробка уроку з фізичної культури " Баскетбол"

Про матеріал
Матеріал містить у собі розробку уроку з фізичної культури для учнів 9 класу. Тема - модуль баскетбол.
Перегляд файлу

                         Міністерство освіти і науки України                          

                                   Овруцький ліцей №3

            Овруцької міської ради, Житомирської області

 

 

 

 

 

 

                           Розробка уроку з фізичної культури.

Модуль баскетбол « Швидкий прорив », для учнів 9 класу

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                      Вчитель фізичного виховання:

                                                                                      Федоренко Тетяна Олексіївна

 

                                                2021р.

 

 

 

                                Баскетбол «Швидкий прорив»

Мета: навчити дітей використовувати раніше вивчені технічні елементи для розв’язання  конкретної  ігрової  ситуації  шляхом  використання  тактичного елементу «швидкий прорив».

Завдання:

освітні: - навчити своєчасного старту нападаючих і ловіння м’яча, що летить із-за  спини під час швидкого бігу;

  • закріпити вміння використовувати чисельну перевагу 2х1; 3х2;
  • повторити ловіння м’яча після відскоку від щита ( техніка і тактика)

виховні: - виховувати зосередженість та уважність під час вправ із швидкими переміщеннями та зміною напрямку руху;

розвивальні: -  сприяти розвитку швидкості;

оздоровчі:-  сприяти збільшенню поля зору, розвитку просторової орієнтації;                 - профілактика  порушення постави   та плоскостопості за  допомогою загальнорозвивальних  вправ.          

Обладнання: баскетбольні  м’ячі (4 шт.), гімнастичні лави ( 4 шт.), скакалки (10 шт.).

Місце проведення: спортивний зал.

п/п

 

Зміст навчального матеріалу

 

Дозування

Організаційно-методичні  вказівки

                                І. Підготовча частина ( 7 хв.)

1

Організувати учнів, пихологічно спрямувати  їх на свідоме розв’язування  завдань уроку.

Стройові вправи:

*шикування;

*рапорт чергового;

*перевірка готовності до уроку;

*повідомлення завдань уроку та їх мотивація.

 

 

 

 

2 хв

Шикування в одну шеренгу в правому верхньому кутку залу вздовж правої сторони.

Методи слова:

  • команди;
  • розпорядження;
  • рапорт чергового;
  • повідомлення;
  • зауваження;
  • заохочування;
  • мотивація.

2

      Усне  тестування

1.Скільки найбільше кроків можна робити з м’ячем:

А) один;

Б) два;

В) три;

Г) чотири?

2. Скільки разів можна торкатися м’яча двома руками після ведення:

А) один;

Б) два;

В) три;

Г) чотири?

3.  Ви спіймали м’яч на місці. Скільки кроків вам можна зробити до того, як м’яч буде випущено з руки

А) один;

Б) два;

В) три;

Г) чотири?

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв

Поновити в пам’яті учнів теоретичні знання.

Правильні відповіді:

1 –б; 2- а; 3-а.

3

Стройові вправи у русі:

  • стройовий крок;
  • ходьба на місці;
  • перехід на ходьбу в колону по одному;
  • повороти в русі ліворуч, праворуч, кругом;
  • ходьба в обхід

 

 

 

 

1 хв

Спрямувати учнів на чітке виконання. Учні рухаються в шерензі,колоні, в обхід ліворуч (праворуч), протиходом.

4

Загальнорозвивальні вправи в русі:

  • ходьба на носках, руки на поясі;
  • ходьба на п’ятках, руки за головою;
  • перекатний крок, руки на поясі;
  • повільний біг;
  • приставні кроки лівим і правим боком у стійці захисника;
  • біг спиною вперед;
  • зупинка за сигналом двома кроками;
  • зупинка за сигналом стрибком;
  • ходьба випадами, руки вгорі;
  • ходьба з коловими рухами рук;
  • нахили на кожен крок;
  • різнойменні повороти тулуба, руки за головою,
  • ходьба напівприсіді;
  • стрибки у напівприсіді

3 хв

 

 

 

 

На кожну вправу відведено по 10-15сек.

Підготувати організм до основної частини уроку. Профілактика плоскостопості. Фронтальний метод виконання.

                            ІІ.  Основна частина (35 хв)

1

Розвиток швидкості

Прискорення за сигналом ( під час відпочинку вправи в русі; дихальні вправи із рухами рук; нахили до кожної ноги; махи ногами на кожний крок; ходьба випадами).

Вимірювання ЧСС

3 хв.

4 -5 разів до 30 м

 

 

 

 

10 сек

 

 

 

 

 

 

 

Максимальний пульс 190/110 уд./хв

2

Вправи на швидкісно-силові якості

Стрибки зі скакалкою

Стрибки через гімнастичні лави

3 хв

10 разів

 

3

Ловіння м’яча після відскоку від щита

3 хв

Повторити тактико-технічні прийоми. Ігровий метод.

4

Використання чисельної переваги:

  • двоє учнів атакують, виконуючи передачу і кидок у кошик після двох кроків , один учень виконує роль захисника. Потім один із нападаючих стає захисником і т.д.;
  • те саме 3х2

 

Груповий метод.

Учні стоять в одній шерензі  і по троє –четверо виконують вправу

5

Навчання тактичного прийому «швидкий прорив»:

  • прискорення за сигналом, ловіння м’яча під час бігу, кидок у кошик після двох кроків;
  • ловіння м’яча після відскоку та « швидкий прорив» на двох флангах;
  • те саме з одним захисником ( двома і т.д.)

 

13 хв.

 Роль захисника виконує вчитель, або обраний ним учень. Потоковий метод. Захисник  спочатку виконує свою функцію пасивно, а потім, у міру засвоєння елементу-активніше.

6

Вправи на розвиток сили:

  • підтягування на високій перекладині – хл, на низькій – дівч.
  • піднімання тулуба з положення лежачи спині;
  • віджимання в упорі, лежачи – хл., те саме на гімнастичній лаві – дівч.

3- 5 хв

Учні діляться на групи.

7

Вправи на гнучкість:

  • нахил, торкнутися руками п’ят;
  • «мостик» із положення лежачи;
  • випад, руки на пояс, повільно похитуючись збільшувати відстань між ногами, досягнувши максимальної амплітуди.

3 хв

Учні шикуються у дві шеренги. Виконують почергово на праву та ліву ноги.

8

Біг у повільному темпі

із поступовим переходом на ходьбу,

дихальні вправи: піднятися на носки, руки вгору (вдих), в.п. (видих).

 

2 хв

 

                                    

 

                                       ІІІ. Заключна частина (3 хв.)

1

Вимірювання ЧСС

Узагальнення знань, отриманих на уроці

2 хв

10 сек.

Один із учнів пояснює в чому полягає «швидкий прорив».Оцінювання.

2

Домашнє завдання.

Повернення до класу.

1 хв

Стрибки зі скакалкою

 

docx
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку