Лічба до10 в прямому і зворотному порядку.Цифра0.Число 10.Записування числа10 двома цифрами.Порівняння чисел в межах 10.Збільшення і зменшення числа на кілька одиниць.

Про матеріал
НУШ .Урок математики з теми тижня"Зима"та теми дня"Які сюрпризи готує нам зима?"
Перегляд файлу

Урок математики

Тема тижня: Зима 

 

Тема дня:            Які сюрпризи готує нам зима? 

                                                        

Тема: Лічба до 10 в прямому і зворотному порядку. Цифра 0.Число 10. Записування числа 10 двома цифрами. Читання і запис чисел в межах 10 словами і цифрами. Порівняння чисел в межах 10 з використанням відповідних знаків.

Збільшення і зменення числа на кілька одиниць.

 

 Мета: на основі практичних дій з предметами розкрити утворення числа 0; визначити його місце на числовому відрізку;  пригадати написання числа 10 двома цифрами 1 і 0; учити порівнювати предмети в межах 10; вдосконалювати обчислювальні навички;

розвивати  логічне мислення,увагу,спостережливість,самостійні пошукові дії.

Виховувати інтерес до пізнання навколишнього світу.

 

 Очікувані результати:лічить до 10 в прямому і зворотному порядку;

 утворює рівності на основі знань про склад чисел 2-10;

читає і записує числа в межах 10 словами і цифрами;

співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом;

знаходить на скільки одне число більше або менше за інше;

порівнює числа в межах10.

Хід уроку

 

1.Організаційний момент. Оголошення теми та завдань уроку.

Прийшла  до нас метелиця,

Холодная  зима.
Які ж сюрпризи,діточки,

Готує нам вона?

 -Ось  і на порозі зима.

-Ми  продовжимо спостерігати за сюрпризами,які вона нам готує.

Під час наших спостережень будемо читати і записувати числові вирази,що містять додавання або віднімання. Пригадаємо вивчені числа та їх місце

на числовому відрізку,навчимося писати число 10 та порівнювати числа в межах10.

Усі готові до сюрпризів? Тоді до роботи!

2.Усний рахунок

-Всі   з нетерпінням очікують найголовнішого сюрпризу від зими .

Як  ви  думаєте,коли  приходить зима,то чого найбільше ми очікуємо від неї? Так ,снігу щоб можна було пограти у сніжки.

І ми порахуємо з вами сніжки.

-Як гадаєте,чому  свої сніжки я можу зберігати у цій чарівній  скринці?

(Вони несправжні)

-Чи змогла б зберегти  справжні сніжки?

-Що з ними трапилось?

(Повторення вивченого про перехід води з одного стану в інший)

2.1.Лічба  сніжок до 10 в прямому і зворотному порядку.

-Взимку віє холодний  пронизливий вітер.

Ось і зараз він наробив шкоди,дмухнув і розкидав  числа.

Давайте  розмістимо числа у порядку зростання.

2.2.Розміщення  чисел у порядку зростання:

5, 8, 1, 4, 9, 7, 3, 6, 2.

Чудово!

2.3.Назвати «сусідів» числа 3,числа 7,числа 8

-Як ви розумієте вислів : Зима іде – мороз веде?

 Про який сюрприз зими ми згадали?

Так,узимку часто лютує мороз,щипає нас за щічки,носика,вушка.

- З якими кольорами  асоціюєте ви зиму,оберіть цеглинку з LEGO

(Синій,голубий- це холодні кольори.)

2.4. Робота з цеглинками LEGO.

Потрібно знайти правильну відповідь.

Отже,ви обчислюєте приклад, обираєте правильну відповідь на цеглинках і піднімаєте  цеглинку того кольору, на якій  знаходиться правильна відповідь.

Презентація слайдів

                                                     

 

-Діти, як називають сильний вітер із снігом?

Сильний вітер мете снігом-це…

Давайте відшукаємо це слово на стіні слів.

(Заметіль)

А якими словами можна ще назвати заметіль?

  (Хуртовина, віхола)

Взимку буває  навіть дуже-дуже холодно.

 А щоб не замерзнути   що потрібно робити ?

Рухатись  чи стояти на місці?

Так,рухатись.

І я запрошую вас порухатись.

3.Руханка «Танці зігріванці»

-Зима дарує нам свої  сюрпризи. І ще один –це дивовижні сніжинки,за якими ми любимо спостерігати та розглядати їх вигляд.

Кожна сніжинка неповторна, зі своєю чудовою конструкцією. 

 

Показ відео  утворення сніжинок.

http://youtube.com/watch?v=EHnF7V85D8g

 

Сніжинка

Давайте дослідимо,яку ж вони мають форму і порахуємо кутики.

(Діти розглядають роздруківку)

Шестикутну.

  -Яка геометрична фігура у математиці тісно пов’язана з числом 6?

Шестикутник.

-Скільки сторін(вершин,кутів) має шестикутник?

 

4.Робота в групах. (Складання шестикутників з паличок.)

Чудово! Справились ,бо допомагали один одному і у вас усе вийшло.

-Ще одним сюрпризом зими є відлига.(Читання слова на стіні слів)

 Відли́га це коли підвищується температура повітря взимку і тане сніг.

А  увечері температура повітря знову знижується,стає холодно і тала вода замерзає.Таке явище називають ожеледицею. (Показ слова на стіні слів)-Отже,ожеледиця-це коли  замерзає вода і стає слизько під ногами.

А на дахах будинків  з’являються гострі списи- бурульки.

-Чи можна гратися поблизу таких місць,де є бурульки? Чому?

-Чи можна брати  бурульки до рота? Чому?

 

5.Робота над поняттям «Цифра 0.»

-Послухайте задачу про бурульку.

 

На даху будинку висіло 2 бурульки. Спочатку впала 1 бурулька,а потім ще 1.

Скільки бурульок залишилось на даху?

 

                                   

-Як утворився 0? (1-1=0) 

-Коли нічого не залишилось, говоримо - нуль.  На письмі число нуль  записують за допомогою цифри  0.(Показ зображення цифри).

-На яку букву схожа цифра 0? (Букву «о»)

 Місце 0 :на початку числового відрізка  перед одиницею.

6.Робота в парах. Обчислення прикладів на віднімання.

Гра на розслаблення «Сніговик» – Дитячий психолог

   5-5=                           2-2

  3-3=                           7-7=

-Що цікавого помітили?  Коли одержуємо нуль?

Висновок: При відніманні однакових чисел одержуємо 0.

-Зима багата на різні сюрпризи та несподіванки.

-Як гадаєте,якщо поруч з відомою вам одиницею  я напишу 0,яке число  отримаю? (10)

Це двоцифрове число, бо воно  записується двома цифрами  1 і 0.

Кожна цифра має свій « будиночок» – клітинку, тому число 10 записують у двох клітинках.

Цифри 1 та 0 ви вже вмієте писати.

 

                                 

 

7.Індивідуальна  робота із карткою  (Прописати число10  та встановити відповідність чисел)

                                              

 

 

 

  Відновіть послідовність чисел

 

 

                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.Рефлексія

 

 -Діти,сьогодні ми з вами досліджували форму сніжинки.

Нагадайте,яку геометричну фігуру нагадує цей витвір природи?

А ще ми говорили про зимові сюрпризи.

-Що є взимку,а в інші пори року немає?

-Так,різні сюрпризи готує нам зима.

А ще ми виконували багато вправ.

Покажіть мені за допомогою руки (легко-рука піднята вертикально; важко-горизонтально,показує вчитель) легко чи важко вам було виконувати ці вправи?

 

9.Підсумок уроку

- Що  найбільше зацікавило, сподобалось  на уроці?

-А що б ви хотіли розповісти вдома про те,що почули сьогодні?

(Діти висловлюють свою думку)

-Дякую всім за працю! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Романюк Лaриса
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 грудня 2020
Переглядів
1724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку