Урок "Письмова нумерація чисел 11 – 20. Записування чисел під диктовку. Порівняння числових виразів. Задачі на знаходження невідомого доданка "

Про матеріал
Даний урок вчить дітей розрізняти одноцифрові та двоцифрові числа, розуміти позиційне значення цифри в записі двоцифрового числа, читати і записувати числа другого десятка на основі їх розрядного складу; закріплювати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка, порівнювати числа. Розвиває обчислювальні навички учнів, спостережливість, логічне мислення, увагу.
Перегляд файлу

 

 

C:\Users\оксана\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180213_112022_BURST3.jpg

 

  Письмова нумерація чисел 11 – 20. Записування чисел під диктовку. Порівняння числових виразів. Задачі на знаходження невідомого доданка

Мета: вчити дітей розрізняти одноцифрові та двоцифрові числа, розуміти позиційне значення цифри в записі двоцифрового числа, читати і записувати числа другого десятка на основі їх розрядного складу;  закріплювати вміння  розв’язувати  задачі на знаходження  невідомого доданка, порівнювати числа. Розвивати   обчислювальні навички учнів, спостережливість, логічне мислення, увагу.

Обладнання:  таблиці, малюнки тварин та дерев, роздаткові матеріали.

Тип уроку: комбінований

Форма роботи: індивідуальна, фронтальна, в парах.

 

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Привітання.

Діти, сьогодні до нас завітали гості.

Ви з гостями привітайтесь.  (всі: Добрий день!)

 

Вправо, вліво поверніться,

Своїм друзям посміхніться ,

І від серця побажайте  (всі: Добрий день!)

 

 

H:\ФОТО Григорук О.С\IMG_0384.JPG2. Створення психологічного настрою.

 Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ята.

 Всі сідайте, діти,

Домовляймось – не шуміти,

 

На уроці – не дрімати,

 Міцні знання здобувати.

То ж гаразд, часу не гаймо,

 І урок розпочинаймо.

 

 3. Вправа «Мікрофон»

 

Сьогодні чудовий   день, я чекаю від нього хорошого настрою, продуктивної роботи на уроці. Для цього я готова поділитися з вами своїми знаннями, подарувати вам частинку своєї любові.

  • Що ви відчуваєте перед початком уроку? (радість, захоплення, хвилювання)
  • А ви чого чекаєте від уроку? ( цікавих завдань, нових знань)
  • Чого ви очікуєте від себе і від  усіх учнів класу? (активної роботи, правильних відповідей, відмінних результатів).

H:\ФОТО Григорук О.С\IMG_0400.JPG

  •  На нашому уроці буде присутня  ще одна гостя. Вона з’явиться тоді, коли відгадаєте про неї загадку:

Не стулить ні на мить очей –

Вночі полює на мишей,

Але удень відпочива,

Ні, це не кішка, це …(Сова).

  • Отож, діти до нас на урок завітала Мудра Сова. Принесла вона  багато завдань, які ми маємо виконати.

І  запрошує  у гості до лісової школи. І так вирушаємо в  подорож?

 

До лісу мерщій усі  поспішаймо.

Увагу, кмітливість до купи збираймо.

А ліс той казковий,

Там звірі живуть,

Хто любить навчатись,

У друзі беруть.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Гра «Клубочок »

 Шлях наш довгий і важкий

Вкаже нам клубок чарівний  (рахуємо десятками до 100)

 

  • Уявіть собі, що праворуч від вас ліс. Ой, як пахне ялинкою! А ліворуч ростуть могутні дуби, клени, берізки. Ми з вами у мішаному лісі. Мішаний ліс — ліс утворений хвойними і листяними деревами. Повітря чисте чисте. Вдихніть його! Ось ми і в казці.

 

  1.  Гра «Лічилочка»
  • Нарешті ми добралися.  Як ви думаєте хто навчається в Лісовій школі?

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок зайчика для дітей"Зайчик тут стрибає швидко.

Ледь встигаємо за ним.

Раптом зайчик зупинився.

Метеликів побачив він.

 

Давайте допоможемо зайчику порахувати метеликів. Перевіримо його знання. Ось як він рахував:  11,14,13,15,16,17,19,18,20,12.

- Яку помилку зробив Зайчик?

-Давайте йому допоможемо порахувати правильно.(від 11 до 20 -  дівчатка, від 20 до 11- хлопчики )

 

     Мандруємо далі.(тупають ніжками)

 

І  веселі їжачки пропонують вам завдання.

Слухайте уважно  їх  та відповідайте.

 

  1. H:\ФОТО Григорук О.С\IMG_0395.JPGГра «Живі цифри»

 

— Станьте цифри, по порядку! 11; 12; 13; 14; 15.

— Вийдіть   20;19;18; 17; 16.

— Вийдіть, «сусіди» числа 19; 17; 13,11

— Молодці! З цим завданням ви добре впоралися!

 

  1. Дидактична гра для дрібної моторики рук «Покажи число»

H:\ФОТО Григорук О.С\IMG_0396.JPGРобота в парах

Погляньте, хто це перешкоджає іти далі.

До нас Сонечко прийшло і завдання  від Сови також  принесло.

 

(На партах коробочки з крупами. Учні пальцями мають створити число і назвати його )

  1. Каліграфічна хвилинка. Конкурс «Цифра-красуня».

     Почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки.  А ви маєте відгадати цифру. Цю цифру я напишу у повітрі.(1)

Зошит свій я відкриваю,

І навкіс його кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати вправно.

До роботи я берусь.

 

- Знайдіть в зошиті маленьку крапочку. Там ми запишемо цифру 1.

Пишемо з середини клітинки ведемо у верхній куток і вниз на серединку.  (раз і, два і)

(Алгоритм написання - показ на дошці. Обирають найкращу цифру )

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Ми підійшли до незвичайної галявини, біля лісової школи. Вона має назву «Пізнавальна». Тут ми отримаємо  нові знання і повторимо уже відомі, а також будемо вчитися записувати числа від 11 до 20, будемо розв’язувати задачі, порівнювати числа.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Казка

Хочу вам розповісти , яка сталася пригода у лісі з Синичкою. А ви уважно послухайте.

 

Одного разу лисичка  спіймала Синичку. Стала Синичка проситися:

  • Відпусти мене, лисичко!
  • Добре відпущу, але полічи всі намистинки, що я розгубила.

Заплакала синичка. Адже вона вміла рахувати лише до 10, а намистинок було більше. На її щастя зі школи йшла першокласниця.

  • Не плач,  Синичко, я тобі допоможу, - сказала дівчинка. Швидко стала пришивати по ґудзику   на стрічку. Тепер ви можете швидко сказати Лисичці, скільки вона розгубила

намистинок.

Що означає число 1?  Число 6? (Десятки й одиниці це розряди)

 

Давайте попрацюємо з таблицею.


  1. Робота за нумераційною таблицею на дошці.

десятки

Одиниці

Число

1

1

11

1

3

13

1

5

15

1

8

18

 

 

 

 

 

 

 

  1. Завдання від лисички.   « Запиши числа у таблицю

( Взаємоперевірка.

десятки

Одиниці

Число

1

2

 

1

4

 

1

6

 

1

9

 

 

 

 

 

 

 

 


 

У парі виконайте взаємоперевірку. Чий товариш не припустився жодної помилки? Погладьте його по голівці.

  • У кого є помилки, не засмучуйтеся, я гадаю, що наступного разу ви будете уважнішими й усе виконаєте правильно.

 

  1.  Математичний диктант

Ну що ж, молодці, швидко справились з завданням, можна продовжувати нашу роботу. У лісовій школі навчається і білочка. Вона справжній акробат. Завдяки чіпким кігтикам  легко пересувається по деревах. І допомагає їй в цьому пухнастий хвіст. Вона хоче перевірити чи вмієте ви писати числа під диктовку.

— Запишіть числа  13, 16, 18, 14, 17, 11, 20 .(самостійно.  Фронтальна перевірка.)

Фізкультхвилинка (Під мелодію я люблю у лузі квіти

H:\ФОТО Григорук О.С\IMG_0399.JPG

Ми так добре працювали,

Що трошки втомилися.

На лузі зеленім відпочити

Разом зупинилися.

 

 

 

 

 

 

 

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1.  Робота з підручником (с. 94)

Завдання 1. Робота над задачею

 Ми вже дорослі і незабаром закінчимо 1 клас. Давайте покажемо нашим лісовим друзям, як ми вміємо розв’язувати задачі з підручника.

 

Учитель на дошці записує коротку умову до задачі.

H:\ФОТО Григорук О.С\IMG_0397.JPG

 

 Аналіз задачі:

  • Скільки було груш?
  • Що зробили з грушами?
  • А скільки стало груш? 
  • Чому груш стало більше, ніж було? (Бо додали ще кілька.)
  • Якщо додали, то 9 — сума. А які доданки? (5 і невідоме число.)
  • Як знайти це невідоме число?

Висновок: невідомий доданок знаходиться дією віднімання.

 

Правило:

Щоб невідомий доданок дістати,

Треба відомий від суми відняти.

         4 (груші). Відповідь: 4 груші поклали.

 

2. Завдання на порівняння чисел

Індивідуальна робота на картках

H:\ФОТО Григорук О.С\IMG_0404.JPGМи так запрацювалися, що і не помітили, що на небо насунули хмари треба швидше  порівняти  числа у хмаринках, щоб ми не змокли. Тільки правильно розставте знаки: більше, менше, дорівнює. (взаємоперевірка)


11      10

1 5 16

1 4 12

1 3 13

19 18


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


3. Дидактична гра "На яку квіточку впала крапелька"

Робота в парах

- Ми не змокли, тому що справилися із завданням. Але дощик намочив квіти на галявині.

    Спробуємо здогадатися, на яку квіточку впала кожна крапелька.

     10+7                           321      10+9

 

 

              10+5             10+1           10+6

Результат пошуку зображень за запитом "квіти на галявині"

H:\ФОТО Григорук О.С\IMG_0407.JPG

H:\ФОТО Григорук О.С\IMG_0408.JPG

Пальчикова гімнастика

Ми ділили апельсин (ліва рука в кулачку, права її обхоплює),

Багато нас, а він — один.

Ця часточка — для їжака (правою рукою по черзі розтискаємо пальці на лівій руці),

Ця часточка — для чижа,

Ця часточка — для кошенят,

Ця часточка — для каченят,

Ця часточка — для бобра,

А для вовчика лише шкоринка одна! (Струшуємо обидві кисті рук.)

H:\ФОТО Григорук О.С\IMG_0401.JPGH:\ФОТО Григорук О.С\IMG_0411.JPG

 

 

  1. Робота з геометричним матеріалом

Наша подорож закінчується і потрібно назад до школи. Але перед нами є дві доріжки. Синя і червона.

  • Нам потрібно виміряти довжину доріжок. А повертатися будемо  найкоротшою доріжкою.

Дівчатка виміряють синю, а хлопчики червону доріжку.

  • Яка довжина синьої доріжки?

Підніміть руки у кого співпала довжина?

  • Яка довжина червоної  доріжки?

Підніміть руки у кого співпала довжина?

 

  1. Завдання «З’єднай точки за  порядком».

Від кого це завдання ви дізнаєтеся коли з’єднаєте точки по порядку. 

H:\ФОТО Григорук О.С\IMG_0413.JPG

  • Хто з’явився на малюнку?
  •   Усі учні лісової школи вдячні вам за допомогу. 

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Ось і підійшла   до кінця наша подорож.  Як ви думаєте чи справилися ми з  завданнями Мудрої Сови?

 

  1. Гра «Сфітлофор »

У вас на парті лежить три квіточки, такого кольору, як світлофор. Зелений, жовтий, червоний.

Уважно поміркуйте, і підніміть ту квіточку,  яку вважаєте за потрібним.

 

 

  • Червона – нічого на уроці не розуміли, або зрозуміли дуже мало.

 

  • Жовта -  розуміли все, але в деяких питаннях сумнівалися, не завжди давали правильну відповідь.

 

  • Зелена – зрозуміли, і навіть можете дати допомогу своїм товаришам.

 

 

H:\ФОТО Григорук О.С\IMG_0414.JPG

 

  1. Гра «Телефон»

Ви дуже часто спілкуєтеся з рідними по телефону. Я хочу. Щоб ви зіграли таку гру.

«Уявляєш , мамо, тато, у нас на уроці математики було…. »

 

 

H:\ФОТО Григорук О.С\IMG_0402.JPG

 

 

 

Мурованокуриловецька загальноосвітня  санаторна

школа – інтернат І – ІІІ ступенів

Вінницької обласної Ради

 

 

 

 

 

Відкритий урок з математики

1 клас

 

 

« Письмова нумерація чисел 11 – 20.

Записування чисел під диктовку.

Порівняння числових виразів.

Задачі на знаходження

невідомого доданка

 

 

 

Вчитель початкових класів

                                       Григорук О.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

2017 – 2018 Н.Р.

 

 

 

docx
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
1681
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку