Тема: Лічба предметів. Поняття довгий, короткий, найдовший, найкоротший, однакові за довжиною
Мета: на основі розгляду малюнків і порівняння предметів розкрити властивості предметів, які різняться за розміром; вдосконалювати навички лічби; розвивати спостережливість, увагу.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Повторення вивченого матеріалу
• Порахувати від 1 до 10; порахувати від 10 до 1; порахувати від того числа, яке показує вчитель на картці.
• Розфарбувати кожний другий кружечок (робота кожного учня на картках).
• Порахувати овочі, поєднати їх з відповідною цифрою.
2. Лічба предметів
Розв’язання веселих задач.
• Сидів хлопчик біля річки, він спіймав аж три плотвички,
Кошенятко одну вкрало. Скільки рибок в нього стало? (3 – 1 = 2)
• Три веселі киці грались на травиці.
Враз одна сховалась. Скільки киць зосталось? (3 – 1 = 2)
II. Вивчення нового матеріалу
1. Відгадування загадок
• Така велика, довгошия і вища за найбільшу шафу.
Така розумна і красива у зоопарку є... (жирафа).
• У воді сидить охоче, та не риба і не рак.
Вистромля булькаті очі і співає: «Кум-квак!» (Жаба)
— Розгляньте малюнки, порівняйте цих тварин за висотою.
— Жирафа довша за жабу. Жаба коротша за жирафу.
2. Робота зі смужками різного кольору й різної довжини
Порівняння смужок, використання слів довший, коротший, найдовший, найкоротший.
Аналогічна робота проводиться з предметами різної довжини: олівцями, паличками, ручками, стрічками, пеналами. Порівняння довжин риб на малюнках, вушок у кота й зайця.
3. Фізкультхвилинка
1, 2, 3, 4, 5! Час прийшов відпочивать.
Тож піднімем руки вгору, ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки, як коник — скоки-скоки!
10, 9, 8, 7! Час за парти нам усім.
4. Робота з підручником
Розгляд малюнків.
Завдання: порахувати, скільки на малюнках гарбузів, помідорів. Скільки у півня крил, очей, гребінців, дзьобиків? Показати відповідну цифру.
5. Вправа на розвиток графічних навичок
• Обвести в зошиті дві клітинки, продовжити рядок.
• Повторення: написати цифри, які уже вивчили (1 2 1 2).
III. Підсумки уроку