Лінгвістична казка для 5-6 класів

Про матеріал

Лінгвістичні казки можна використовувати на уроках у 5-6 класах під час повторення або закріплення матеріалу. Вчитель може просто прочитати казку від 3-ї особи і після цього поставити учням питання за змістом. Можна представити її вигляді гри-пошуку разом із героєм відповідей на казкові завдання. Тоді учням необхідно самостійно виконати завдання казки.

Перегляд файлу

Місток із чарівних словосполучень”

   В одній маленькій школі у невеликому містечку жив та навчався у 5 класі хлопчик Петрик. Прийшов одного разу він зі школи додому дуже засмучений, бо отримав погану оцінку з української мови, оскільки погано зрозумів тему. Одразу сів за вивчення правил, обклався підручниками та довідниками, довго читав, перечитував і.... заснув. Сниться йому сон, що стоїть він на березі річки, а на іншому боці такий гарний парк розваг з каруселями, солодкою ватою, смачнющим морозивом. Та ще й друзів своїх там побачив, які саме сідали у кабінки чортового колеса з різнокольоровими повітряними кульками і льодяниками на паличках. Так йому закортіло до них, а місточка через річку, як на зло, ніде не видно, тільки окремі дощечки у траві лежать. Думав-думав Петрик, що ж йому вдіяти, щоб потрапити на інший берег, і тут бачить свою вчительку української мови. Вона йому і каже: “Петрику, бачиш оці дощечки у траві? З них можна скласти місток через річку, але для цього тобі потрібно правильно визначити головне і залежне слово у словосполученнях і вид їхнього зв’язку. Будь уважним, і у тебе все вийде”. Почав Петрик роздивлятися ті дощечки, на них були написані слова: розважатися, льодяник, морозиво, смачний, купувати, весело. Мудрував, розмірковував, і ось що в нього вийшло:

весело розважатися (прилягання з головним словом розважатися);

купувати морозиво (керування з головним словом купувати);

смачний льодяник (узгодження з головним словом льодяник).

    І ось в мить ті дощечки на його очах злетіли вгору і перетворилися на місток. Петрик так зрадів, одразу побіг до своїх друзів і ... прокинувся. Хлопчик засумував, що не зміг додивитися такий гарний сон, проте дуже зрадів, нарешті зрозумів правила про словосполучення!

 

Автор: В’юн Ю. О.

doc
Додано
1 листопада 2018
Переглядів
1528
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку