Ліплення рельєфної композиції «Казкова рибка»

Про матеріал
Діти, закрийте на кілька хвилин очі і уявіть собі, що ви потрапили у підводне царство. В заростях водоростей , схожих на казкові дерева плавають яскраві неначе метелики, риби. Тай назви у них дивовижні: арлекін, мавританський ідол, риба-клоун, електричний скат, риба меч, морський їжак. Поважно пересувається, хизуючись своєю красою, неначе перський хан, велетенський восьминіг. А ось і наша казкова рибка.
Перегляд файлу

   Ліплення рельєфної композиції  «Казкова рибка»

Мета: провести бесіду про мешканців підводного царства; ознайомити учнів з рельєфним зображенням; поглиблювати поняття про форму, розміри і будову об’ємних об'єктів ліплення, навчити передавати фактуру поверхні у рельєфі; удосконалювати навички роботи з пластиліном: розкачування, накладання; розвивати образне мислення, зорову та емоційну чутливість, моторику руки, активізувати творчу ініціативу учнів; виховувати естетичні почуття, любов до природи.

Обладнання: твердий картон ,стеки, простий олівець, пластилін, серветки для  рук.

Зоровий ряд: фотографії або ілюстрації з зображеннями різних видів морських риб та інших мешканців моря, різновиди рельєфу, скульптури.

Музичний ряд: аудіозаписи шуму моря.

Тип заняття: комбіноване .

Словник термінів

Рельєф — це скульптура, у якій зображення тільки частково має об’єм. Таку роботу можна дивитись лише з однієї сторони — спереду.

Скульптура - це вироби, які мають об' ємну форму.

 

                                                 Хід заняття

І. Організаційна  частина.

Стали діти всі рівненько

Посміхнулися гарненько

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

  • Бажаю вам успіху!

ІІ. Актуалізація опорних знань

Ми з вами познайомились з видом образотворчого мистецтва – скульптурою.                                                                                                                         1.Що ж таке скульптура?

Скульптура - це вироби, які мають об' ємну форму.

2.Який вигляд має скульптура?

-Скульптура є кругла-  її можна побачити  з усіх боків.  Створююють її на честь історичних подій, чи видатних людей і називають пам' ятниками .   Це великі скульптури.

-Є менші скульптури – це статуетки. Їх виготовляють з глини, скла, бронзи, деревини.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Сьогодні ми вирушимо в чарівну подорож до Чорного моря.  Уявіть, що ми стоїмо на берегу, а потім розганяємось і пірнаємо у воду.

 Робота над темою заняття.

1.Вступна бесіда.

 - Панує над морями Нептун, і хвилі моря слухаються найменшого руху його руки, озброєної грізним тризубцем. А глибоко в безодні моря стоїть чудовий палац, в якому і живе Нептун. Дочки Нептуна – Русалочки – весело хлюпочуться в хвилях моря, сяючи своєю божественною вродою. А ще у царстві Нептуна є безліч різноманітних рибок. Мешканці підводного царства – найяскравіше забарвлені істоти в світі. У переповнених сонячним промінням водах вони грають усіма барвами веселки.

   Діти, закрийте  на кілька хвилин очі і уявіть собі, що ви потрапили у підводне царство. В заростях водоростей , схожих на казкові дерева плавають яскраві неначе метелики, риби. Тай назви у них дивовижні: арлекін, мавританський ідол, риба-клоун, електричний скат, риба меч, морський їжак. Поважно пересувається, хизуючись своєю красою, неначе перський хан, велетенський восьминіг.

   А ось і наша казкова рибка. (Кожен придумає свою назву)

Вона пливе крізь водорості і виблискує зірками.

  • Куди вона пливе? Давайте пофантазуємо.                                                                                 Вправа «Мікрофон»
  • На день народження Нептуна.
  • На бал до Русалочки.
  • На свято « Краща рибка океану»

Наші рибки одягли чудове вбрання і причепурилася.

  • Давайте переглянемо рельєфні композиції з зображенням казкових рибок. (коментар вчителя)

http://stranamasterov.ru/img4/i2014/03/14/dsc08831.jpghttp://leben-in-kirgistan.de/wp/uploads/leben_in_kirgistan_de_/2013/10/Kneteaquarium.jpg 

 

 

 

 

 

 

2. Ознайомлення з видами рельєфів.

Діти, коли скульптура зустрічається з архітектурою, то вона неначе притискається до стіни- розчиняється в ній, або навпаки виростає з площини стіни. При цьому ми бачимо тільки частинку об' ємного зображення.  Так от зображення, що виступає на стіною називається рельєфом. Є два види рельєфу:  Барельєф (низький) і горильєф (високий) 

3. Перегляд ілюстрацій із зображенням різних видів рельєфу (коментар вчителя)

http://kvartira-rem.ru/image/work/4f74287f8bbbehttp://houskomfort.ru/uploads/posts/2012-10/1351178807_gorelef.jpg 

 

 

 

 

 

 

http://houskomfort.ru/uploads/posts/2012-10/1351178807_gorelef.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

Сьогодні ми знову будемо скульпторами. Ми ліпитимемо рельєф присвяченим мешканцям морского дна.

3.         Згадаємо техніку безпеки з пластичним матеріалом

  • Усі роботи треба виконувати тільки на дошці для ліплення.
  • Зі стеками треба поводитися дуже обережно, не пустувати і не розмахувати ними.
  • Після роботи обов'язково ретельно мити руки з милом і вичистити нігті

4.    Згадаємо прийоми ліплення( показуючи долоньками рухи) -Розкачування, прищіпування, вдавлювання.  Молодці!

Риби – чудовий сюжет для рельєфу. Подивіться а рибу уважно, і ви побачите, що всі лінії, які утворюють ії форму, плавні та м' які.

Жителі далекої пустелі ніколи не бачили моря. Виліпим для них маленький фрагмент морського життя. Нехай вони теж побачать, якою різною може бути природа на нашій планеті.

5.       Гра -  розминка «Морське дно»                                                                                              — Обертаючи руками, зображуємо каракатицю;                                                                       — опускаючи й підіймаючи долоні, зображуємо дельфіна, який пірнає;                                                  — зчепивши долоні й розставивши пальчики, імітуємо морського їжака;                                       — зігнувши пальці обох рук, повземо крабиком;                                                 — рухаючи кистю рук і пальцями, пливемо як рибка.

  6.     Поетапність роботи

- На картоні під лекало малюємо силует рибки.                                      - Починаємо ліпити з тулуба.                                                                         - Обкладену джгутиками поверхню рибки заповнюємо кульками, валиками .                                                                                                           - Ліпимо морську фауну (дно, камінці, водорості, кисень).                             - За допомогою олівця розгладь готовий виріб.

C:\Users\User\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image1.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

5. Практична діяльність учнів.

III. Підсумок уроку.

Є різні риби у воді: товсті, тоненькі і худі,                                                                             дрібненькі риби-малюки,                                                                                                                  а є й великі — от такі!                                                                                                              Є войовничі — із мечами,                                                                                                        є з довжелезними хвостами,                                                                                                                    є рибки срібні й золоті,                                                                                                                      є дуже мудрі, є й пусті...                                                                                                                     Живуть вони в річках і в морі,                                                                                                                    і все беруться до розмов,                                                                                                                      але нікому не говорять,                                                                                                       немов своїх не знають мов.

Набравши в ротики води, вони мовчать.

Мовчать завжди: в воді не можна говорити,

то ж риби мовчки мусять жити...

                                                          Леонід Полтава

 

        Вправа «Рефлексія»                                                                                            Бесіда про бережливе ставлення до навколишнього середовища.

 Справу зроблено, можна і перепочити. Пропоную вам, діти, поміркувати над тим, як ми повинні поводити себе, аби зберегти даровані нам природою багатства.

                   Перегляд і демонстрування дитячих виробів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         Література

1. Боголюбов, Миколо Сергійовичу. Скульптура під час занять в шкільному гуртку: Посібник для вчителя/Н.С.Боголюбов- М.: Просвітництво, 1986.-128с., мул.

2.Вигонов, Віктор Вікторович.Практикум по трудовому навчанню: Навчальний посібник для студентів вищих і середніх педагогічних навчальних закладів/ В.В.Вигонов.- М.: Видавничий центр «Академія», 1999.-256с.,12ил.

3. Давидова, Галина Миколаївна. Дитячий дизайн. Пластилинография: Посібник для педагогів/Г.Н. Давидова.- М.:Скрипторий 2003, 2006.-80с.

4.Кард У., Петров З. Казки зі пластиліну. /Обкладинка художника М.Обедковой. – СПб.: ЗАТ «Валері СПб», 1997 – 160 з. (Серія «Учити й виховувати, розважаючи»).

5.Колякина В.І. Методика організації уроків колективної творчості: Плани і сценарії уроків образотворчого мистецтва. – М.:Гуманит. Вид. ЦентрВЛАДОС, 2002. –176с., - (>Б-ка вчителя образотворчої діяльності).

6.Майорова, Ірина Георгіївна. Трудове навчання у початкових класах: Посібник для вчителів/ під ред.Е.А. Горшкова.- М.: Просвітництво, 1978.-270с., мул.

7. Парамонова, Лариса Олексіївна. Дитяче творче конструювання: Для педагогів таких закладів/Л.А. Парамонова.- М.: Карапуз,1999.-240с.

8.Халезова, Наталя Борисівна. Народна пластика і декоративне ліплення дитячого садка: Посібник для вихователя/Н.Б.Халезова.- М.: Просвітництво, 1984.-112с., мул.

9.Шмигельская, Олена Василівна. Скульптура малих форм: Любителям образотворчого мистецтва/ Є.В.Шмигельская.- Л.: ХудожникРСФСР,1982.-182с.- мул.


 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
3312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку