Ліплення рельєфу «Райдужна птиця»

Про матеріал
Розширити поняття про різноманітність форм і пропорційні особ-ливості будови птахів; удосконалювати навички роботи з пластилі-ном, уміння передавати форму та пластику птахів, ліпити казкових птахів на основі спостереження за творами декоративно-приклад¬ного мистецтва; активізувати творчість учнів; розвивати моторику рук; формувати естетичні почуття, смак, виховувати акуратність під час роботи з пластиліном.
Перегляд файлу

 

Ліплення рельєфу «Райдужна птиця»                   

                                            3   клас

Мета. Розширити поняття про різноманітність форм і пропорційні особ­ливості будови птахів; удосконалювати навички роботи з пластилі­ном, уміння передавати форму та пластику птахів, ліпити казкових птахів на основі спостереження за творами декоративно-приклад­ного мистецтва; активізувати творчість учнів; розвивати моторику рук; формувати естетичні почуття, смак, виховувати акуратність під час роботи з пластиліном.

Завдання до уроку. Виготовити рельєфну композицію «Райдужна птиця»; ознайомитись з новими поняттями і термінами, навчитись застосовувати їх на практиці.

Обладнання. Таблиці із зображенням птахів, демонстраційна таблиця «Прийоми роботи з пластиліном», зразки виробів, ілюстрації із зображенням рельєфу (контррельєфу, барельєфу, горельєфу), керамічні вироби, аудіозапис музичного твору «Лебідь» з сюїти «Карнавал тварин» Сен-Санса; мультфільм «Коник – горбоконик»,керамічна тарілка (основа), пластилін, стеки, дощечка, серветка, фарби, пензлі, зошит-словник.

Тип уроку.  Комбінований.

Техніка виконання.  Дрібна пластика.

Девіз уроку.    Працюй наполегливо,

                          Швидко, старанно,

                         Щоб кожна хвилинка

                         Не втратилась марно!

 

Хід уроку

  1. Організаційна частина

                                     Всі сідайте тихо, діти,

                                     Домовляймось не шуміти,

                                     На уроці не дрімати,

                                     А старанно працювати.

- Сьогодні на уроці нам потрібні взаємодопомога, взаєморозуміння, повага одне до одного. Лише завдяки нашим спільним зусиллям урок пройде швидко й цікаво.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

  • Я запрошую вас, діти, у казкову подорож. У Казковій країні всі мешканці повинні жити радісно, щасливо, і панувати тільки мир та злагода. Якщо казковим героям буде потрібна наша допомога, ми з радістю допоможемо знайти вихід зі складної ситуації.

В казку вирушам разом,

Перешкоди всі пройдем,

А хто буде сумувати,

Із собою не візьмем.

        Але, щоб потрапити у Казкову країну, нам необхідно провести деяку підготовку.

       Сьогодні на уроці ми будемо скульпторами і спробуємо створити чудо – перетворити звичайнісінький шматок пластиліну у надзвичайну композицію «Райдужна птиця».

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Завдання 1                    

                                          Налетів  ураган,

                                          Букви з місць своїх зігнав,

                                         Ви швиденько їх складіть,

                                         Слова вірні утворіть.

  • Які види образотворчого мистецтва ви знаєте?

раГікаф   воЖипис    птуСракуль   хітеАртура   кораДетивно – кладПрине мистецтво.

(Графіка, живопис, скульптура, архітектура і декоративно-прикладне мистецтво.)

Завдання 2

 Що таке скульптура?

(Скульптура твори мистецтва, які мають об'ємну форму і викону­ються з твердих або пластичних матеріалів.)

Завдання 3

Мовно – логічна вправа.

 Відгадайте, які матеріали використовують у скульптурі?

(Пл.ст.л.н, гл.н., д.р.в., в.ск, г.пс, гр.н.т, бр.нз., м.рм.р )

Завдання4

  • Як називають вироби з глини?

(Керамікою, керамічними виробами.)

Завдання вирішили ми,

В казку вирушаєм,

А у казці, як завжди,

Чудо зустрічаєм.

ІV. Робота над темою уроку

  1. Вступна бесіда

        Скульптурні твори бувають круглі і рельєфні. У рельєфній скульп­турі розрізняють барельєф, горельєф і контррельєф.

   Ми виконуватимемо високий рельєф, тобто зображення, що виступає над поверхнею. Обємну форму можна створити різними способами: Коли скульптор ліпить з глини, він додає, нарощуючи об’єм, коли працює з каменем – відтинає все зайве.

                      Вранці тато з магазину

                      Приніс дітям пластиліну.

                      Здивувалася Поліна:

                      А нащо мені ця глина?

                      Пластилін помяв Павлусь,

                      До сестрички посміхнувсь,

                      І в руках у нього виник

                      Мов живий, червоний Півник.

2. Словникова робота

   Рельєф – випукле скульптурне зображення на площині.

    3.Продовження бесіди

 Коли нам до рук потрапляють пластилін, глина, тісто, мимоволі
з'являється бажання виліпити з цих чудових пластичних матеріалів фігурку
людини, тварини, пташки. Створюючи якийсь образ з глини чи пластилі­ну, ми вдихаємо у свій виріб життя, вкладаємо в нього часточку себе і вод­ночас змінюємося самі: стаємо чуйнішими, уважнішими, добрішими. Здавалося б, звичайна пташка, яка щодня милує наше око своїм ошатним оперенням і дзвінким голосом, може у наших виробах стати незвичайним, казковим, райдужним птахом. (Учні переглядають зразки виробів.)

Перегляд ТЗН -уривка казки «Коник – горбоконик» Єршова( зустріч з чарівними птахами  - Жар - птиця)

                              

    Народні майстри, створюючи декоративні зображення птахів, відзначали основні особливості справжніх пташок: крильця, хвостик, чубчик на голові, Красиво виділене пір’я грудки. За допомогою ліпного або гравірованого візерунка спробуйте підкреслити цю особливість. Зробіть такого чарівного птаха, який би зачарував все навкруги своєю красою.

 4. Хвилинка поезії

Прослуховування вірша О.Олеся «Пташка»

                          «Про що, пташко, нам співаєш

                            Пісню голосну?» -

                           «Я співаю всьому світу

                            Пісню про весну.

                            Про її квітки пахучі,

                            Про сади, гаї…

                            Раджу я і вам співати,

                            Дітоньки мої».

     5. Послідовність виконання рельєфу

     - Спочатку слід визначити, якого саме птаха ви хочете зліпити.

     - Поділіть пластилін на потрібну кількість частин.

     - Виготовляємо окремо кожну частину.

     - З’єднуємо частини способом згладжування.

     - Вишкрябуємо стеком найменші елементи.

     - Покриваємо готовий виріб білою фарбою.

     - Наносимо кольоровий малюнок.

     6. Правила техніки безпеки та культури праці

          1. Не розмахувати стеками, щоб не поранитись.

          2. Ліпити тільки на підкладній дощечці.

           3. Не залишати шматочки пластиліну на парті, не кидати їх на підлогу.

          4. Після роботи руки треба витерти серветкою і добре вимити.

         Перед виконанням практичної роботи слід нагадати дітям прийоми роботи з пластиліном. (Використовуються демонстраційні таблиці «Прийоми роботи з пластиліном»).

  7. Пальчикова гімнастика

    А тепер приготуємо до роботи наших головних помічників. Хто ж це?

                         Вони майстри талановиті,

                         Вони і стрижені і миті.

                         Живуть в однакових двох сімях,

                         На всіх одне-єдине імя.

                                                              (Пальці)

   Вправа: діти почергово з’єднують мізинці, безіменні пальці, середні, вказівні, промовляючи при цьому:

                          Раз, два, три, чотири, п’ять-

                          Пальці вийшли погулять.

(вимовляючи слово «погулять», діти плескають в долоні).

 V. Практична робота учнів

      Під час самостійної роботи учнів вчитель надає індивідуальну допомогу. (Звучить аудіозапис).

                      

 

           Динамічна пауза

                           Дятел дзьобом дуб лікує

                           І дупло собі майструє.

                           Раз, два, три, чотири, п’ять –

                           Час прийшов відпочивать.

                           Гуси-лебеді летіли

                           І на землю тихо сіли.

                           Поклювали, походили,

                           Знялися і полетіли.

      Продовження практичної роботи.

                                     

VІ. Прибирання робочих місць

 VІІ. Підсумок уроку

  1. Аналіз учнівських робіт.
  2. Демонстрування дитячих виробів.
  3. Завдання «Розшифруй»

Розставте цифри у порядку зростання і тоді дізнаєтесь про результат своєї роботи.

23  43  100  9  56  12   71

9

12

23

43

56

71

100

м

о

л

о

д

ц

і

 

Всі ви, діти – молодці,

Гарно працювали!

Уже дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати!

 

 

docx
Додано
26 жовтня
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку