Урок з образотворчого мистецтва в 3 класі на тему "У майстерні художника-скульптора. Африканські тварини"

Про матеріал
Урок з образотворчого мистецтва в 3 класі на тему "У майстерні художника-скульптора. Африканські тварини"
Перегляд файлу

Образотворче мистецтво (3 клас)

Тема. У майстерні художника-скульптора. Африканські тварини

Мета: ознайомити учнів з професією художника-скульптора та зі  способами ліплення; удосконалювати навички роботи з пластиліном, уміння ліпити комбінованим способом об᾽ємне зображення африканської тварини у простій позі (стоїть, сидить); розвивати образне мислення, уяву, фантазію, гнучкість та вправність руки; виховувати любов до природи, вміння бачити прекрасне, охайність,старанність.

Завдання до уроку. Виліпити комбінованим способом обємне зображення  африканської тварини у простій позі (стоїть, сидить); ознайомитись з новими поняттями і термінами, навчитись застосовувати їх на практиці.

Обладнання: фотоілюстрації та іграшки тварин Африки; малюнок Червоної Шапочки, звукозапис пісні Червоної Шапочки «Якщо довго-довго...»; пластилін, стеки, дощечка для ліплення, фотоілюстрації із зображенням майстерні художника-скульптора та його інструментами.

Хід уроку

 

І. Організаційна частина

                                 Візьми собі за правило:

                                 Видумуй, пробуй, твори!

                                 Розум, фантазію ти прояви!

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Робота в парі

Тестування (завдання на картках)

  1. Художник-живописесець – це...

а) митець, основним фаховим заняттям якого є втілення художнього образу в об᾽ємно-просторовій формі.

б) митець, що пише картини.

2.Основними атрибутами майстерні художника-живописця є...

а) скульптурні станки, кліщі й пилка, сокира і стамеска, набір молотків різних розмірів, гострих металевих знарядь, за допомогою яких художник висікає задумане зображення.

 

б) мольберт, столик із палітрою, фарбами, пензлями, розчинником для фарб та мастихіном.

2.Самоперевірка: 1-б; 2-б.

3. Бесіда

- Діти, а відповіді варіантів «а», з яким художником можна пов᾽язати? (Відповіді дітей).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Отже, сьогодні ми з вами побуваємо у майстерні художника-скульптора, на деякий час і самі станемо цим художником. А кого ми будемо створювати дізнаєтесь трішки пізніше.

ІV. Робота над темою уроку

1.Ознайомлення з професією художника-скульптора

1) Створення асоціативного куща до слова «скульптор»

2) Перегляд фотоілюстрацій «У майстерні художника-скульптора» (Додаток 1)

2.Прихід казкової героїні в гості на урок

- Діти, до нас на урок завітала гостя. Хто це, ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку.

Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як  звати її? 
Хто б відповів?
(Червона Шапочка), (Вивішую на дошці зображення Червоної  Шапочки, додаток 2)

- Так, молодці, це ж, звичайно, Червона Шапочка. Вона хоче для вас заспівати свою улюблену пісеньку. А ви, дітки, не зівайте,встаньте, потанцюйте під цю пісеньку. (Звучить пісенька Червоної Шапочки «Якщо довго-довго...», а учні під неї виконують довільні танцювальні рухи).

3. Бесіда про тварин Африки

- Діти, куди можна потрапити, якщо довго-довго йти по стежці за словами Червоної  Шапочки?

- Які тварини живуть в Африці?

4. Відгадування загадок про мешканців Африки (Під час відгадування вивішую фотоілюстрацію та виставляю іграшку тварини, додаток 3)

 

1) В ріках Африки пірнав

 Злий, зелений пароплав.

Хто б на зустріч не поплив,

Всіх ковтне. Хто це? (Крокодил)

 

2) Дуже товсті ноги маю,

Ледве їх переставляю.

Сам високий я на зріст,

Замість рота в мене хвіст.

(Слон)

 

3) Що за звір, що на носі має він

великий ріг?

Звісно, діти, ... (носоріг)

 

4)Пазуристий він, гривастий,

Як збирається напасти,

Гиркне — ох і лютий рев...

Відгадали? Так, це... (лев)

 

5) Вушка ріжками стирчать,

Довгі ніжки швидко мчать.

Ці тварини - вищі всіх,

Плямок не злічити їх! (Жирафа)

 

6) Родичами в неї коні –

Невеличкі добрі поні.

В смужечку боки і спина,

Чорно-біла одежина. (Зебра)

4.Порівняння будови тіла тварин

- Уважно розляньте фотографії та іграшкові (скульптурні) зображення мешканців Африки. Зверніть увагу на характерні особливості зовнішнього вигляду цих тварин. Які ноги, вуха, голова, шия, тулуб у жирафа? А в слона? Бегемота?

5. Ознайомлення зі способами ліплення

Виражальними художніми засобами круглої скульптури є силует, пластика форми, фактура та тривимірність. За­лежно від задуму, головним завданням майстра є точність зображення або декоративна виразність образу.

У процесі роботи над твором скульптори використову­ють пластичний, конструктивний та комбінований способи ліплення.

Пластичний спосіб — це ліплення з цілого шматка скульптурного матеріалу, з якого відтягуються дрібні де­талі, частини тіла та ін.

Конструктивний спосіб — ліплення виробу з окремих частин.

Комбінований спосіб поєднує ліплення з цілого шматка та з окремих деталей або частин. (Перегляд робіт учнів і визначення, які способи використано в кожному випадку, додаток 4, підручник с.47)

6. Повторення правил роботи з пластиліном

          1. Не розмахувати стеками, щоб не поранитись.

         2. Ліпити тільки на підкладній дощечці.

         3. Не залишати шматочки пластиліну на парті, не кидати їх на підлогу.

         4. Після роботи руки треба витерти серветкою і добре вимити.

7. Послідовність ліплення тварин

 1.Визначте, яку тварину будете ліпити.

 2.Скульптурне зображення виконуйте на дошечці, щоб у процесі роботи його можна було оглянути з усіх боків.

 3.Тулуб і кінцівки виліпіть з цілого шматка, а тоді доповніть виріб деталями.

 4.За допомогою стеки надайте скульптурі характерних ознак.

  IV.  Практична діяльність учнів

(Ліплення комбінованим способом об᾽ємного зображення африканської тварини у простій позі (стоїть, сидить) .

      Під час самостійної роботи учнів вчитель надає індивідуальну  теоретичну і практичну допомогу.

 

V. Прибирання робочих місць

VІ. Підсумок уроку

 Перегляд та вербальне оцінювання виробів.

 Виставка дитячих робіт.

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

Додаток 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
29 жовтня 2019
Переглядів
4593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку