16 березня о 18:00Вебінар: Соціалізація учнівства засобами топонімічних досліджень у позаурочній діяльності

Літературна гра - подорож "Калейдоскоп"

Про матеріал
Матеріал із зарубіжної літератури для учнів 6 - 8 класів у вигляді гри - подорожі, де перевіряються знання та вміння дітей в нестандартних ситуаціях з вивчених тем. Діти мандрують від станції до станції, заробляють бали, а в кінці подорожі визначають переможця.
Перегляд файлу

 

C:\Users\User\Desktop\01-212x300.jpg

G:\фото Лидия\Фото0392.jpg

Карпенко Л.В.,

 вчитель зарубіжної літератури,

 І категорія

Позакласний захід із світової літератури

у 6 – 8 класах

ЛІТЕРАТУРНА ГРА-ПОДОРОЖ

„КАЛЕЙДОСКОП”

МЕТА: збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння із світової літератури; розвивати уміння учнів застосовувати набуті знання в незвичних, нестандартних ситуаціях; виховувати повагу до літератури; вчити дітей грати і перемагати, поважати переможців, правильно сприймати поразку.

 

Ведучий. Увага! Увага! Розпочинаємо літературну гру „Калейдоскоп”. Красива, приваблива назва, добре знайома з дитинства це  слово. Всі ми тримали в руках цю іграшку, в захопленні  спостерігали за змінами  в ній.  Будемо подорожувати від станції до станції.   Спостерігатимемо , як у калейдоскопі будуть змінюватися станції та завдання. Вітаємо учасників і бажаємо успіхів!

1. СТАНЦІЯ „ВИРУШАЛЬНА”            (ЗА КОЖНЕ ВИКОНАНЕ ЗАВДАННЯ – 1 БАЛ)

1) Розташуйте ці довідникові видання в порядку від меншого до більшого за об’ємом інформації:

                   а) довідник;                           б) словник;

                   в) енциклопедія;                    г) покажчик (рос. указатель)

 2) Відтворіть правильний порядок побудови літературного твору:

                   а) зав’язка;                                      б) кульмінація;

                   в) розв’язка;                          г) розвиток дії.

3) Розташуйте ці літературні твори в порядку від більшого до меншого:

                   а) роман;                                б) стаття;

                   в) оповідання;                        г) повість.

4) Розташуйте цих літературних героїв за зростом від меншого до більшого:

а) Мюнхгаузен;                     б) Хлопчик-мізинчик

 в) Гуллівер;                           г) Дюймовочка.

 

2 .  СТАНЦІЯ „Угадайка” ( за кожну правильну відповідь  1 бал)

 

I команда

1. Кого і чому капітану "Пілігрима" Халл довелося взяти на судно пасажиром? (Дружину судновласника місіс Уелдон, її п'ятирічного сина Джека і кузена Бенедикта, негритянку Нен, няньку Джека, вона «застрягли» в Окленді Нової Зеландії через хворобу дитини і збиралися повернутися в Сан-Франциско.)

2.1. Як А.Грін визначив жанр свого твору? (Феєрія)

3. Чому кузена Бенедикта небезпечно було випускати одного з дому? (Він був абсолютно безпорадний в життєвих питаннях і, захопившись якою-небудь комах, міг заблукати.)

4. Яку професію (хобі) мав кузен Бенедикт? (Ентомолог.)

5. Як звали дружину Лонгрена? (Мері)

6. З чим автор порівнює кузена Бенедикта? ( «Безплідне листя дерево, яке не здатне ні дати притулок, ні нагодувати подорожнього, але володіє прекрасною серцевиною».)

7. «став працювати ...» Чим зайнявся Лонгрен? ( «Скоро в міських магазинах з'явилися його іграшки ...»

 Хто був новачком на "Пілігрим" в цьому рейсі? (Кок Негоро.)

8. Які риси характеру головного героя роману? ( «Скромність і бадьорість» - думка капітана Халла про Дік Сенда, розум, енергія, цілеспрямованість, допитливість, воля, доброта, хоробрість.)

9. Який вислів давньоримського поета характеризує Діка Сенда? (Верглілія: «Дерзайте -  доля допомагає»)

10. Кого першим врятували з напівзатопленого судна? (Собаку Дінго)

11. Кого ще "Пілігрим" підняв на борт? (П'ятьох вільних негрів, які поверталися з Австралії в США.)

12. Якою була реакція Дінго на Негоро? (Дінго загарчав на Негоро, ледь відчувши, і кинувся на нього, як тільки той наблизився.)

13. Як виглядав Дінго? (Великим, м'язистим, з густою темно-рудою шерстю, з білими підпалинами на морді, «хвостом довгим, пухнастим і пружним, як у лева».)

14. Кого можна вважати друзями маленького Джека? (Дік Сенд, Геркулеса, Дінго)

15. Які пізнання в алфавіті проявив Дінго? (Відрізняв від інших літери С і В.)

16. Чому поверхню моря іноді стає червоною? (Забарвлюється «китової юшкою» - мільйонами крихітних рачків.)

17. Про що попросила Ассоль Грея, як тільки виявилася на кораблі? ( «Ти візьмеш до нас мого Лонгрена?»)

18.Завершіть пропозицію: «завдяки їй я зрозумів одну нехитру істину. Вона в тому, щоб ... »(« ... робити так звані чудеса своїми руками. »)

 19. Остання фраза повісті: «Циммер ... сидів ... і думав про ...». Вимовте останнє слово книги О. Гріна. ( «... про щастя.»)

 

Питання

II команди

1. Як А.Грін визначив жанр свого твору? (Феєрія)

2. Чому кузена Бенедикта небезпечно було випускати одного з дому? (Він був абсолютно безпорадний в життєвих питаннях і, захопившись якою-небудь комах, міг заблукати.)

Як звали дружину Лонгрена? (Мері)

3. Де розвиваються події повісті? (На березі моря, в Каперні)

4.Хто був новачком на "Пілігрим" в цьому рейсі? (Кок Негоро.)

5.  «Він став працювати ...» Чим зайнявся Лонгрен? ( «Скоро в міських магазинах з'явилися його іграшки ...»

5. «Вона також просила тебе!» Чиї це слова? До кого вони звернені? (Лонгрен говорить Меннерса)

6. Сиві кучері, сіра блуза, сині штани. Високі чоботи, тростину і сумка ... Хто це? (Егль, відомий збирач пісень, легенд, переказів і казок.)

7. Чий портрет перед нами: «Прана багато разів ситцеве плаття ..., худенькі засмаглі ноги, темні густі волосся, забрані в мереживну косинку ... Кожна риса .. виразно легка і чиста ...» (Ассоль)

8. «Не знаю, скільки років пройде ... Одного ранку ...» Хто передбачив майбутнє Ассоль? (Егль).

9. А що ж станеться одного разу вранці? ( «... в морській далині під сонцем блисне червоне вітрило. Сяюча громада червоних вітрил білого корабля рушить, розсікаючи хвилі, прямо до тебе ...»)

10. Як звали Грея? (Артур)

11. Яку роль зіграв Грей в долі Бетсі? (Він дав їй грошей, щоб вона могла вийти заміж за кохану людину.)

12. «Грей кілька разів приходив подивитися на цю картину ....» А що було зображено на картині? (Корабель)

13. Продовжіть фразу: «Восени, на п'ятнадцятому році життя, Артур Грей ....» ( «... таємно покинув будинок ...»)

14. Як називався новий корабель Грея? ( «Секрет»)

15. «Капітан вибрався на відкрите місце ... і побачив тут ...» А що ж побачив капітан Грей? (Сплячу Ассоль).

16. Хто розповів Грею історію Ассоль? (Меннерс, довгий молодий хлопець ...)

17. «З тих пір так її і звуть ...» А як звали Ассоль в Каперні? (Ассоль Корабельна.)

18. «Чия це жарт? Чия жарт?» Про що запитує Ассоль? Як на її пальці з'явилося кільце? (Грей одягнув їй кільце, поки вона спала.)

19. Скільки метрів червоної матерії купив Грей? (Дві тисячі метрів.)

 

3. СТАНЦІЯ „ВІДОМА”

         Цікава зупинка нашої літературної гри – „Відома”. Бути відомим нелегко. Всі про тебе все знають. Чи справді так? Перевіримо? Я буду називати факти з біографій письменників, творчість яких ми вивчали в цьому навчальному році. Якщо впізнаєте з першої спроби – отримаєте 3 бали, з двох – 2 бали, з трьох – 1 бал.

(Підготовлено портрети Ж,  Верна, О. Грін ,  В.Скотт, О. Пушкін.)

Запитання до портрета Жуль Верна:

  1. Пригодницькі романи називають  вчені називають ще «науковими романами», в творах поєднуються пригоди, техніка, географія.
  2. Народився 8 лютого 1828р. в портовому містечку Нанті у сім’ї адвоката. Успішно вивчав юриспруденцію, але пообіцяв батькові, що стане до 35 років відомим письменником.
  3. Ним створений новий літературний жанр – пригодницький роман.

 Запитання до портрета О. Грін :

  1. Народився у місті Вятка в 1880 р. Справжнє ім’я  Гриневський.  Ріс самотнім, замкненим, без батьківської підтримки й материнської любові. Мріяв стати капітаном на великому кораблі. 
  2.  Юнак ледве не помер з голоду. Нарешті пощастило: взяли  матросом на рейс «Одеса - Батумі».
  3.   У 1921 р. була написана чудова повість  …, овіяна дивовижною романтикою й ліризмом. Повірити важко, що писав у холодній квартирі напівголодний письменник.

Запитання до портрета  В. Скотта:

  1. Народився у Шотландії 15 серпня 1771 р. в Единбурзі, батько був адвокатом, багато подорожував з тіткою.

2) Написав історичний роман, використовуючи історичний сюжет, надає широку картину Англії 12 ст., пов’язану з боротьбою саксів з норманнами.

3)  У родині ( було 12 д.) ,  він був 6 - м,ріс хворобливим, побоювалися за його життя , у 1, 5 року виявилися ознаки дитячого паралічу, на все життя залишився кульгавим

Запитання до портрета О.С.Пушкіна:

1) Його дідом по лінії матері був негр із африканського князівського роду, і звали діда – Абрам Ганнібал.

2) На створення одного з найвідоміших творів надихнула поїздка до Києва та легенди Київської Русі.

3) Писав літературні казки у віршах.

4. СТАНЦІЯ „КАЛАМБУР”

         Усе починається зі слова і словом закінчується. Іноді слово буває конче необхідне, а іноді зайве. На черговій станції пропонується у поданих рядках слів знайти зайве. За правильну відповідь отримаєте 1 бал, а якщо пригадаєте, з якого твору є „зайвий” герой, отримаєте додатковий бал.

 1) Ребекка, Вамба, Адельстан, Марлей, Ульрика, Локслі.

         (Марлей – Ч.Діккенс „Різдвяна пісня в прозі”)

2)  Максим Яценко, Петро,  Евеліна, Йохим, Вакула

 ( Вакула. Гоголь «Ніч перед Різдвом»

3) Капітан Халл, Дік Сен, Негору, Дінго,  Бенедикт . Біл.

 ( Біл Лондон «Жага до життя»)       

  1. Карл, Роланд, Ровена , Оліфант,  Ганелон,  Марсілій, Олівер.

  (Ровена «Айвенго» Скотт )

5.СТАНЦІЯ „ГЕРОЇЧНА”

         Впізнайте твір за описом літературного героя (1 бал):

  1. Образ народної мрії, ідеального героя -  лицаря , захисника батьківщини та християнської мрії. Сміливий, відчайдушний, відданий Франції, Богові, королю Його визнають всі і навіть маври. Після смерті душа потрапляє до раю.

( «Пісня про  Роланда.» французький героїчний епос

  1. Герой цього твору блукає світами, шукаючи визнання, потрапляє в небезпечні ситуації, здійснює подвиги в ім’я прекрасної дами, не раз доводить свою відповідність лицарському кодексу честі. Він був вірним васалом свого короля, користувався його прихильністю. Це втілення честі, порядності, вірності обов’язку та коханій, відданості, шляхетності.

  (В.Скотт „Айвенго”)

  1. Байдужість героя до всіх і до всього, навіть до своєї особистості . Ніхто не міг сказати про нього доброго слова. Його обходили навіть собаки. Економив на всьому і на всіх,нічого не дозволяв собі. Жадібний , жорстокий, байдужий.  Його незвичайна подорож станеться у Святвечір -  тієї ночі, єдиної на рік,  коли здійснюються всі мрії й бажання, стають фантастичними речі, очищається душа від усього зла.

( Ч. Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»)

4) Герой сумний і невпевнений в собі. Думки затьмарені нерозділеним  коханням до дівчини. Вона, як блискавка увійшла в його душу, внутрішньо змінила його  та весь світ довкола нього. Після однієї події мусить виїхати з міста. 

( Шекспір «Ромео і Джульєтта»)

6. СТАНЦІЯ „ТЕАТРАЛЬНА”

         Ця станція вимагає від вас не тільки знання літературних творів, але й певних сценічних здібностей. Кожна команда отримує діалог із художнього твору. Вибрати акторів і розіграти його потрібно так, щоб команда-суперник вгадала твір. Оцінюватися буде також і вміння розіграти діалог.  Ось такий собі театр-експромт. А балів кожній команді він може додати аж 4.

Для першої команди.

 Незнайома зійшла на пагорбок.

- Який ти смішний,  - заговорила вона з поблажливим жалем, сідаючи поруч нього на траві. – Це ти мабуть, того, що ще зо мною не знайомий. Ось узнаєш мене, тоді перестанеш боятися. А я не боюсь нікого…..

Потім він схотів у той самий спосіб ознайомитися і з своєю співрозмовницею: взявши лівою рукою дівчинку за плече, він правою став обмацувати її волосся, далі повіки і хутко пробіг пальцями по обличчю уважно вивчаючи незнайомі риси. Випручавши своє плече з руки хлопця, вона раптом зірвалася на ноги і заплакала.

Ти лякаєш мене, поганий хлопчику? – заговорила крізь сльози

  • Що я тобі зробила?

Дівчинка збігла з пагорбка і почула глухі ридання.

  • Слухай, чого ти плачеш?  Думаєш, що я нажаліюсь? Ну, не плач, я нікому не скажу.

Вона підвела його з землі і посадила поруч себе.

  • А все – таки ти дуже чудний -, сказала з задумливим співчуттям
  •  - Ні, я не чудний… Я…Я. – сліпий!

Для другої команди.

 Слуги, мовби не раніш як учора, зустрічали цього Грея.  Йому сказали , де мати. Він пройшов у високе приміщення і, тихо причинивши двері, нечутно зупинився, дивлячись на посивілу жінку в чорній сукні. Вона стояла перед розп’яттям; її пристрасний шепіт був гучний, мов повне калатання серця.

  • За тих, хто плаває, мандрує, хворіє, страждає і потрапив у полон… - чув, коротко дихаючи, Грей. І далі було сказано:
  •  І хлопчику моєму…. Тоді він мовив:
  • Я. Та більше нічого не міг вимовити. Мати повернулась і змарніла
  •  Я відразу впізнала тебе, о мій любий, мій маленький!
  •  І Грей справді перестав бути великим. Він слухав про батькову смерть, потім розповів про себе. Вона слухала його без докорів і заперечень…
  • 7. СТАНЦІЯ „ЛАБОРАТОРНА”

         Робота письменника важка, не менш важко відтворити написане майстром слова. Зараз команди спробують  вставити замість крапок  слова. Робота важка: за неї ви отримаєте 5 балів. У вас 5 хвилин часу.

Завдання до оповідання Короленка «Сліпий музикант»

1) ... булу розумна й тому зуміла перемогти  в собі безпосередній потяг, щопримушувало  її  кидатися стрімголов на кожний  жалібній крик дитини (мати)

2) .... Через кілька місяців після розмови вільно І ШВИДКО лазив по кімнатах, насторожуючи слух, усякий  звуку і  з незвичайною  жвавістю  обмацував шкіряну річ, що потрапляла до рук (Петрика)

3) Молода жінка грала, свідомо розраховуючи  на одному перемогу : бажання прихилити до себе маленьке серце, захоплене  хохляцькою …( дудочкою).

4) Побожні руки поставили кам'яний стовп з .... й ліхтарем, Який скрипів од вітру, але  Ніколи НЕ засвічувався.

5) Біля підніжжя стовпа розташувалися купка .... .... (Сліпих жебраків, сиділи з дерев'яними ложками в руках и годиною співали будь - якові жалібну пісню.

6) Слово честі ... (старого солдата), усяк людина має право розпоряджатися своєю долею, а ти Вже людина.

7) Пройшов тими шляхами, Якими веде його народ, и з ним відкрив великі страждання, мудрість, красу людських … (СТОСУНКІВ)

8) Фізичну Ваду можна перемогти … (  силою духу)

9) З’явився молодий чоловік із Гарньє очима й блідім Обличчям, очі НЕ були такі…( нерухомі) , вела молода жінка

10) ... (Старий) слухав і чекав. Більше, ніж  інші розумів живу драму цих звуків

11) ВІН прозрів, ВІН прозрів, - думав .... (Максим)

12) Замість сліпої та невтомної… (егоїстичної ) душі Відчуття життя,  людського горя, людську радість, ВІН прозрів і зуміє нагадати  щасливим про Нещасних

13) .... Солдат нижче  схилив голову. ВІН зробив своє діло, чи не марно прожив на світі. Про це говорили владні звуки.

14) …  (Єгорій)БУВ злим.  (Замкненим, жорстоким  и заздрісним.)

15) .... (Роман) навпаки - добрим и чуйнім. Сліпота НЕ зроби його незрячим, а відкритим до людей

16) (Йохим) в нього було безпосереднє музичне почуття, ВІН кохав и сумував, з коханням и тугою звертався до рідної природи: шум її  лісу, тихий шепіт степової трави, задумлива, рідна, старовинна пісня. Яку ВІН чув над своєю колискою

17) Кому адресована казка? (Дорослі створюють усі проблеми. Головне їх душі, а не статки. Пройнятій любов’ю до людини, Прагнення достукатися до його душі, змусити замислитись й очистити від Усього нещирого, що не непотрібного, повернути втрачену  дитячу душу, щирість, чистоту, безпосередність)

18) Чому  вирішив у Мандрівку (Хотів найти друзів, пізнати світ)

19) Що дізнався принц  під час  мандрівки (зіткнувся з багатьма рисами  людей)

20) Хто з героїв здатно шукати серцем (М. принц)

21) У чому полягає   символічне значення Зоряної подорожі (людина весь час перебуває у пошуках. Подорож - це шлях до Пізнання світу, шлях до істини

22) Образи мешканців планет реальні  символічні (Символічні, це втілення різних проявів людського єства. Дорослі втрачають чистоту, забувають внутрішню Батьківщину – дитинство

8 Станція «Фільмотека» Впізнайте фільм за фрагментом.

 (за кожну правильну назву уривка  з  фільму по 1 балу)

 Слухають уривки з фільму і відповідають

9.   Станція  «Тестувальна»

 Тести до трагедії «Ромео і Джульєтта»

( кожна команда відповідає  на запитання  - за кожну правильну відповідь 1 бал)

1. У кого був закоханий Ромео перед тим, як зустріти Джульєтту?

А) Розалін

Б) Розмарі

В) Джульєтта

Г) Тибальт

Д) Офелія

2. Ромео був єдиним сином у родині Монтеккі?

А) Ні, у нього був брат

Б) Так

В) У нього була сестра

3. Кого вбив Ромео?

А) Меркуціо

Б) Тибальт

В) Бенволио

Г) Дездемона

4. Скільки років було Джульєтті, коли вона

А) 14

Б) 13

В) 18

Г) 20

5. За кого хотіли видати заміж батьки Джульєтту?

А) Принц

Б) Ромео

В) Паріс

Г) Тибальт

 6.  Де Ромео перший раз зустрів Джульєтту і закохався?

А) У його будинку

Б) На балу

В) У саду

Г) У церкві

7.Где відбувається дія трагедії?

А) Верона

Б) Лондон

В) Венеція

Г) Воронеж

8. Навіщо монах Лоренцо повінчав Ромео і Джульєтту?

А) Тому що Ромео і Джульєтта любили один одного

Б) У нього не залишалося вибору

В) Щоб припинити ворожнечу між сім'ями

Тести  до твору «Жага до життя»

1. На узбережжі якого моря розгортаються події оповідання?

а) Карибського б) Червоного в) Чорного г) Середземного д) Егейського

2.Які була мета подорожі головних героїв?

а) полювання  б) рибалка        в) відеозйомки   г) дарвінг

3. Яким чином хлопчик боровся з нудотою під час польоту?

а) смоктав льодяник  б) користувався спеціальним пакетом

в) жував жуйку  г) він не відчував таких відчуттів

4. Як називалася бухта, де розташувалися головні герої?

а) Блакитна Лагуна б) Єгипетська в) акули г) Коралове

5  Що довелося пити хлопчикові під час сніданку?

а) чай                                      б) Кока-Колу            в) морську воду               г) пиво

6. Що батько хлопчика взяв з собою в якості приманки?

а) половину кінської ноги б) половину телячої ноги

в) половину баранячої ноги г) половину цапиною ноги

7. Батько хлопчика прив'язав приманку телефонним шнуром до

а) стовпа, вкопані в пісок               б) до корала під водою

в) до шасі «Остера»                          г) свого поясу

8. Про що думав хлопчик, поки батько був під водою?

а) він боявся, що батько не повернеться і що він сам не зможе вибратися з бухти

б) він мріяв про нову машинці на пульті управління

в) він думав про те, як добре бути ветеринаром і лікувати тварин

г) він мріяв про те, щоб перед ним раптом з'явилася пляшка з водою

9. Чому під водою на батька хлопчика напала акула?

а) батько хлопчика дражнив акулу, і вона вирішила помститися кривдникові

б) руки батька хлопчика були забруднені кров'ю від наживки

в) акула була дуже голодна, а приманки не вистачило для вгамування її голоду

г) акула захищала своїх акулят, а в батька хлопчика побачила загрозу своєму потомству

10. Фут - це англійська міра довжини, рівна ...

а) 2,5 см. б) 15 см. в) 30 см. г) 60 см.

11. Як батько хлопчика дістався до літака?

а) його переніс туди єгипетський житель

б) Він доповз до нього сам

в) його втягнув туди хлопчик

г) довгими стрибками по розпеченому піску

ВИСНОВКИ.

Ось і закінчилась наша літературна гра-подорож „Калейдоскоп”. Ця подорож виявилась нелегкою для обох команд. Але найкращий результат показала ...команда (нагородження переможців). Дякуємо командам за участь. Усього вам найкращого!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Петрова Тетяна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Карпенко Лидия
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Сімакова Л.А., Снєгірьова В.В.)
Додано
11 січня
Переглядів
221
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку