Літературна розвага « Забавлянки-примовлянки» для дітей молодшої групи

Про матеріал
Розширювати знання про усну народну творчість: забавлянки-примовлянки. Вчити дітей розігрувати різні сюжети забавлянок-примовлянок. Розвивати уміння розуміти образний зміст фольклорних творів. Виховувати інтерес до усної народної творчості.
Перегляд файлу

 

Літературна  розвага « Забавлянки-примовлянки»

для дітей молодшої групи

Мета. Розширювати знання про усну народну творчість: забавлянки-примовлянки. Вчити дітей розігрувати різні сюжети забавлянок-примовлянок. Розвивати уміння розуміти образний зміст фольклорних творів. Виховувати інтерес до усної народної творчості.

Дидактичний матеріал: іграшка  сорока,  іграшка  киця,  маленький  кошик,  іграшки-ляльки  по   кількості дітей.

Хід проведення

До  групи  «залітає»  сорока.

Сорока. Доброго  дня,  діти!  Допоможіть  мені  забавити  мого  маленького  синочка. Він  капризує  і  вередує.

Вихователь. Діти,  допоможемо  сороці? Хто  підкаже,  як  можна  забавити  дитину? (Погладити  по  голові, дати  гарну  іграшку,  пригостити  чимось  солоденьким…). А  ще  можна  розповісти забавлянку-примовлянку.

Сорока. Я не знаю забавлянок-примовлянок. 

Вихователь. Ми з дітками тебе зараз навчимо. Коли розповідають забавлянку-примовлянку, то  виконують  певні  дії. Слухай уважно.

Сорока – ворона  на  припічку  сиділа ,

Картинки по запросу сорока воронаДіткам  кашку  варила.

Ополоником  мішала, діток  годувала.

Цьому  дам,  цьому  дам,

Цьому  дам  і  цьому  дам,

А  цьому  не  дам,  бо  цей  буцман

Дров  не  носив,  діжі  не  місив,

Хати  не  топив,  діток  гулять  не  водив –

Справжній  лежень!

Сорока. Мені  сподобалася  ця  забавлянка-примовлянка, а  які  дії  тут  потрібно виконувати?

Вихователь. А ми  з  дітками  тобі  зараз  покажемо. Малята, повторюйте  за  мною  забавлянку-примовлянку і  мої  рухи. (Розігрують  забавлянку-примовлянку,  супроводжуючи  її  рухами).

Сорока. Дякую  за  допомогу,  полечу  та  спробую  забавити  свого  синочка.

За  дверима чути  нявчання.

Вихователь.  Діти,  хто це  там, як  ви  думаєте? (Киця). Підемо  і  подивимося,  чи  справді  там  киця? (Відчиняють  двері  і  до  групи  заходить  киця  з  кошиком  у  лапках).

Киця. Добрий день, діти! Можна  я  у  вас  відпочину?

Вихователь. Діти,  дозволимо  киці  відпочити  у  нас?  Кицю, щоб ти краще відпочила, ми з дітками розповімо тобі забавлянку-примовлянку про тебе.

- Киця Мура! Де ти  була?

- На  базарі.

  • Що  купила?
  • Кусок  сала.
  • А  чому ж кошик  пустий? Де  ти сало діла?
  • Сама  з’їла.

Вихователь. Кицю, тобі сподобалася наша забавлянка-примовлянка?

Киця. Смішна забавлянка-примовлянка! Розкажу її своїй подружці – Мурі, нехай теж посміється. Тільки  я  не  запам’ятала  її,  повторіть  ще  раз,  будь  ласка. (Діти  повторюють  разом  з  вихователем).

Киця. Дякую  вам,  діти! Тепер  я  запам’ятала. А  про  рибку  ви  забавлянку-примовлянку  знаєте? Я  не  тільки  сало,  я  ще  і  рибку  дуже – дуже  люблю.

Вихователь. Є така забавлянка-примовлянка! Хочете  її  почути? Тож,  слухайте  уважно,  і  ти,  кицю,  слухай.

Ой,  чук,  чук,  чук!  Наловив  дід  щук!

Наловив  карасів,  щоб  хватило  усім.

Баба  юшки  наварила,  усіх  діток  пригостила.

Вихователь. Сподобалася,  кицю,  тобі  забавлянка-примовлянка?

Киця.  Дуже  сподобалася,  така  цікава,  весела!  А  як  нею  забавляти?

Вихователь. Дуже  просто. Зараз ми тобі  з дітками покажемо. Треба  взяти  дитинку,  посадити її  на  коліна  і,  легенько підкидаючи  на  колінах,  промовляти  забавлянку-примовлянку. Діти,  візьміть,  будь  ласка,  іграшку,  яка  вам подобається,  і  покажемо  киці,  як  потрібно   «чукати»  дитину.

Киця. Як  цікаво,   і так  гарно  дітки  говорили  слова! А  можна  ще  раз  повторити,  бо  я  не  все  запам’ятала? ( Діти  ще  раз  промовляють  забавлянку-примовлянку,  вихователь  заохочує  їх  говорити  чітко,  виразно,  щоб  киця  все  зрозуміла  і  запам’ятала).

Киця. Дякую  вам,  дітки!  Ви  мене  навчили  таких  чудових  забавлянок-примовлянок.    Побіжу  тепер  до  своїх  друзів,  пограю  з  ними,  поки   слова  не  забула.                                                                                     До  групи  забігає  зайчик.                         

Зайчик. Привіт,  діти!  Сорока і киця  мені  розповіли,  що  ви  знаєте  багато забавлянок-примовлянок.  А  мене навчите?  Я  тікав  від  лисички  і  дуже  стомилися  ніжки.  Може,  ви  про  мої ніжки  забавлянку-примовлянку  розповісте,  то  вони  і  боліти  перестануть.

Вихователь. Діти,  хто  може  пригадати  забавлянку-примовлянку « Кую, кую чобіток»? Я  знаю, що  ви  її  вивчали,  коли  були  маленькими  і  ходили  у  ясельну  групу. (Якщо  ніхто  не  може  згадати,  то  вихователь  допомагає  дітям  і  починає  розповідати  забавлянку-примовлянку сам, а  діти  приєднуються  до  нього. Вихователь  звертає  увагу  на  дитину,  яка  правильно  виконує  дії  під  час  промовляння і  пропонує  дітям   «підкувати  чобіток»).

Кую,  кую  чобіток.

Подай, бабо, молоток.

Не подаси  молоток,-

Не  підкую  чобіток.

Вихователь. Зайчику,  а  ти  чому  не  кував  чобіток  разом  з нами?

Зайчик. То  це ж  ви  кували  чобіток,  а  я  хочу  ніжку.

Вихователь. Добре,  знаю  я  забавлянку-примовлянку і  про ніжку!  А  ви,  діти, знаєте?

Послухайте  разом  із зайчиком.

Кую,  кую  ніжку,

Поїду  в  доріжку,

Куплю  черевички,

Ніжки  невеличкі.  

Зайчик. Дуже  гарна  забавлянка-примовлянка,   я  кував  одну  ніжку  і  вона  вже  не  болить.  Діти,  а  другу  ніжку  будемо  кувати?

Діти  разом  з  вихователем  поторюють забавлянку  ще  раз,  і  підковують  другу  ніжку.

Зайчик. Діти, я  вам  дуже  вдячний,  ви  мені  так  допомогли, тепер  мої  ніжки зовсім не  болять. Наступного  разу  я  буду  знати,  що  потрібно  робити,  коли  мої  ніжки  стомляться. Ще  раз  дякую  за  допомогу.  До побачення!

Вихователь.

  • Який настрій викликали у вас забавлянки-примовлянки?
  • Які забавлянки-примовлянки вам найбільше сподобалися?
  • Які забавлянки-примовлянки  ви будете розповідати своїм лялечкам?
  • Яку забавлянку-примовлянку ви хотіли б послухати ще раз?

Індивідуальна робота. Повторне читання, розігрування

 

docx
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
1740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку