Математична розвага «Чарівна рибка»
для дітей молодшої групи
Мета. Вправляти в утворенні числа 2 способом додавання одиниці до попереднього числа. Продовжувати вчити виділяти кількість предметів «багато», «один», «два». Удосконалювати просторову орієнтацію: за, під, на, в, вгорі, внизу. Продовжувати знайомити орієнтуванню у часі: спочатку, потім. Ознайомити з геометричною фігурою квадрат методом порівняння його з кругом. Формувати уміння обстежувати фігуру тактильно-руховим і зоровим способом. Розвивати довільну увагу, вміння діяти за вказівкою вихователя. Виховувати організованість.
Дидактичний матеріал: іграшка – Чарівна рибка, синя тканина, жовті квіти, дві білі лілеї, дві рибки, круги й квадрати по кількості дітей.
Хід проведення
В гості приходить золота рибка.
Вихователь. В синій, прозорій річці жила чарівна маленька рибка. Одного разу завітала вона до дитячого садку.
Чарівна рибка. Доброго дня діти! Хочу запросити вас вирушити в подорож на дно річки і розглянути, що там відбувається? Хочете подивитися, як живуть мешканці водойм? (Відповідь дітей). Тож давайте перетворимося на рибок і попливемо. (Діти уявно перетворюються на рибок).
Чарівна рибка. Ось, тут я живу. Подивіться, що ви бачите на воді? (Квіти.) Якого кольору квіти? (Жовтого). Скільки їх? (Багато). А це яка квіточка з’явилася? (Біла.) Це біла лілея. Скільки білих лілей? (Одна.) Погляньте, ще одна розквітла біла лілея. Скільки їх тепер стало? (Дві). Підпливла до білих лілей рибка маленька. Скільки рибок? (Одна). Чого більше - лілей чи рибок? Як перевірити? (Слід поставити лілеї в рядок, а під кожною лілеєю розмістити рибку). Тепер видно, чого більше? Як зробити, щоб квітів і риб було порівну? (Знайти ще одну рибку).
Чарівна рибка. Тоді пливемо далі, будемо шукати ще одну рибку. Діти ви її бачите? (Відповідь дітей). Напевно вона від нас ховається. Хоче також з нами погратися?
Дидактична вправа «Де рибка (за, під, над, в)?»
Чарівна рибка. Ось вона заховалася за камінчиком. (Рибка ховається під камінчиком, над квіточкою, в товщі води).
Чарівна рибка. Подивіться, як швидко рибка пливе спочатку вгору, а потім – вниз.
Дидактична вправа «Спочатку-потім», «Вгору-вниз»
Чарівна рибка. Хочете, поплавати, як рибка: спочатку – вгору, потім – вниз. (Відповідь дітей).
Діти піднімаються на носочках спочатку вгору, а потім присідають – вниз.
Вихователь. Подивіться, рибка, щось знайшла на дні.
Чарівна рибка. Це мої іграшки – круг і квадрат. Коли мені сумно, я з ними граюся. Хочете і вас навчу, як з ними гратися? (Відповідь дітей). Ось, дивіться, коли я плаваю по кругу, я не зупиняюся, мені весело. А коли – плаваю по квадрату, то пливу, то – зупинюся. А ще, я можу котити круг, а квадрат – ні, тому що він не вміє котитися, він падає, бо йому заважають куточки. У квадрата є сторони і кути, а у круга їх не має.
Діти обстежують пальчиком круг, пальчик не зупиняється. Потім обстежують квадрат – пальчик – зупиняється. Котять круг і квадрат, впевнюються, що квадрат котитися не може.
Вихователь. Діти, а зараз час перетворюватися на діток і повертатися до дитячого садочка. Давайте подякуємо рибці. (Діти дякують рибці, прощаються).
Вихователь. Сподобалася вам подорож з Чарівною рибкою? Що найбільше вам сподобалося? Що найбільше запам’яталось? Що сподобалось робити?