Заняття для дітей середньої групи по економічному вихованню
Подорож ляльки Лол і Робокара Поллі
Мета. Розкрити послідовність процесу руху продукту від виробника до покупця. Поглиблювати уявлення дітей про гроші, їх необхідність та цінність; значення здійснення вибору під час покупок, роль реклами. Дати розуміння того, що є те, чого не можна купити за гроші. Розвивати мовленнєву активність, вміння міркувати, комунікативні навички. Виховувати самостійність у висловлюваннях та особистісні якості дошкільнят, пов’язані з економічною діяльністю.
Дидактичний матеріал: іграшки для створення реклами, іграшки з цінниками, фішки зеленого кольору – 15 шт., фішки – червоного, жовтого, синього, білого кольорів – 4 шт., гаманець, грошові купюри номінацією 1, 2 і 5 гривень.
Хід проведення
Вихователь. Діти, в нашій групі є дуже багато різноманітних іграшок. Як ви думаєте звідки вони до нас потрапили? (Відповіді дітей). Так, їх купили в крамницях. А як іграшки потрапили до крамниць? (Міркування дітей). А хочете послухати казочку, яка називається «Подорож ляльки Лол і Робокара Поллі»? (Відповідь дітей).
«Жила-була лялька Лол і машинка Робокар Поллі. Вони народилися на великому заводі, на якому з’явилися також багато інших іграшок. Всі вони були дуже яскраві, красиві, різноманітні і запаковані в красиві коробки. «Цікаво, а для чого нас створили?» - запитала лялька. «Я чув, що нас відвезуть в іграшкові крамниці, і там ми будемо стояти на поличках разом з іншими іграшками» - відповів Робокар Поллі. «А ще в ці крамниці приходять дітки разом з своїми батьками і купують іграшки, які їм сподобалися, а потім з ними граються» - продовжив свою розповідь Робокар Поллі.
І ось одного разу у велику вантажну машину завантажили іграшки, серед яких були лялька Лол і Робокар Поллі, і повезли їх до крамниць. Лялька Лол із своїм другом Робокаром Поллі були дуже щасливі, вони мріяли, що їх куплять гарні дітки і будуть з ними гратися. Але проходив час і ніхто їх не купував, вони стояли і сумувала на своїх полицях».
Вихователь. Як ви думаєте, чому ляльку Лол і Робокара Поллі ніхто не купував? (Тому що купували інші іграшки). Як ви обираєте іграшки в крамницях? На що ви звертаєте увагу? Які іграшки вам найбільше до вподоби? (Відповіді дітей).
Вихователь. Щоб товар купити він повинен бути привабливим, гарної якості, за доступними цінами, а для цього потрібно мати спеціальну інформацію про продукцію, яку ви хочете придбати. Тобто потрібно зробити рекламу, розповісти чому саме краще купити цю іграшку, а не якусь іншу. Зараз я зроблю рекламу ось цій ляльці … вона має гарну сукню, яку легко можна зняти і одягнути іншу за смаком, в неї довге волосся, його можна розчісувати, також у неї згинаються ручки і ніжки в суглобах, ще вона вміє співати пісеньку…
Вихователь. Хочете спробувати створити власну рекламу іграшкам? (Відповідь дітей). Для цього ви об’єднайтеся в дві команди. Команда хлопчиків буде рекламувати машинку, а команда дівчат – ляльку.
Мовна вправа «Створи рекламу іграшці»
Діти об’єднуюються в команди, обговорюють свої пропозиції, потім представляють свою рекламу
Вихователь. Молодці! Ви дуже гарно прорекламували іграшки. Я впевнена, що такі іграшки на полицях сумувати не будуть, їх дуже швидко куплять гарні хлопчики і дівчатка.
Вихователь.
А хочете піти до крамниці куди привезли ляльку Лол і її друга Робокара Поллі? (Відповідь дітей). Але спочатку розглянемо ситуації, які можуть трапитися під час відвідування крамниць.
Вихователь. Пропоную трішки відпочити, а потім піти до крамниці.
Фізкультхвилинка
Вихователь. Ну що ж ми відпочили будемо йти до крамниці. Але вам, напевно, схочеться там щось придбати? (Відповідь дітей). Щоб купити товар необхідно мати гроші. А де можна взяти гроші? (Міркування дітей). Так, дорослі працюють і за це отримують заробітну плату. Ви коли будете дорослими також зможете заробляти гроші. А зараз ви ще діти і тому не маєте власних коштів, тому їх вам дають, або ж дорослі самі купують вам речі. У мене є гаманець-скарбничка, коли я кладу туди гроші – це дохід або прибуток, а коли дістаю звідти гроші і витрачаю їх – це витрати. Зараз я зроблю витрати, тобто я дістану гроші з гаманця-скарбнички і дам їх вам, щоб ви могли обрати для себе іграшку яка вам сподобається і купити її.
Вихователь роздає дітям купюри номінацією 1, 2 і 5 гривень.
Діти йдуть до магазину
Вихователь. Ось ми прийшли до крамниці. Подивіться, як зраділа лялька Лол і Робокар Поллі. Але в цій крамниці немає продавців. Що ж ми будемо робити? (Міркування дітей). Я пропоную вам о’бєднатися в підгрупи, де в кожній підгрупі будуть і продавець і покупці. А визначитися з тим, хто буде продавцем, а хто покупцями нам допоможуть фішки. Зараз кожен з вас вибере фішку, кому дістанеться фішка зеленого кольору, ті будуть покупцями, а кому інших кольорів, ті будуть продавцями в тих крамницях, які позначені такими ж кольорами, як і обрана фішка.
Діти обирають фішки, продавці стають за парти з відповідним кольоровим знаком, де лежать іграшки з цінниками, а покупці ходять, дивляться і обирають товар, який подобається, купують його. Вихователь з помічником вихователя допомагають дітям вести діалог між продавцем і покупцем.
Елемент сюжетно-рольової гри «Магазин»
Вихователь. Діти, як ви думаєте чим закінчилася казка «Подорож ляльки Лол і Робокара Поллі».
Вправа «Закінчи казку»
Вихователь. Яку подорож здійснили лялька Лол і Робокар Поллі? Яке значення має реклама при виборі товару? Чи варто завжди довіряти рекламі? Як ви розумієте прислів’я: «За гроші не купиш ні батька, ні матері, ні родини». Що найбільше вам сьогодні сподобалося?