Літературна вікторина "Допоможи Буратіно".

Про матеріал
Матеріал, викладений в даній розробці. допомагає дітям розвивати пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою.
Перегляд файлу

Літературна вікторина

 "Допоможи Буратіно"

Мета. Розвивати пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити поважати  добро і правду, боротися зі злом і кривдою.

. Розвивати пізнавальні і творчі здібності, уяву, фантазію. Формувати уміння працювати злагоджено. Виховувати почуття відповідальності, справедливості, колективізму, згуртованості

Обладнання:малюнки дітей до казок, ілюстрації до казок, записи пісень, картки із завданням,торбина з предметами,.

Хід заняття

Слово вихователя.

Доброго дня, любі діти, та шановні гості!

Сьогодні у нас незвичайне заняття.Ми проведемо його на прохання одного казкового героя, у якого сталося лихо: його вигнали з казкової країни. А не пускають його додому, тому  що цей персонаж не хотів ходити до школи, не вмів читати і переплутав назви  казок та казкових героїв. От він і звернувся до вас за допомогою: виконати  запропоновані йому завдання і повернутися додому. А він обіцяє вам навчитися читати і продовжувати знайомитися з казками. Допоможемо? А хто ж цей герой? Відгадайте.                

До школи прямує хлопчак дерев’яний.

          Чомусь потрапляє в балаган  полотняний.

          Відома ця книжка тобі, чи не так?

         І пригоди, в яких побував цей простак? ( Буратіно, «Золотий ключик» О.Толстой)

Слово вихователя. Так, це Буратіно .Давайте ми його покличемо.

 ( Заходить Буратіно).

 Слово вихователя. Дітки, привітайтесь з Буратіно.

Діти. Добрий день!

Буратіно. - Який же він добрий, коли я забув усі імена казкових героїв?

Вихователь. - А ми тобі допоможемо пригадати. Правда, дітки?.

Буратіно. Якщо ви допоможете мені повернутися додому, то я зроблю вам подарунок-згадку про себе.

  Слово вихователя. Добра, мудра, чарiвна казка завжди була у пошанi. Її із задоволенням слухають i дiти, i дорослi. А які види казок ви знаєте? Так, казки бувають рiзнi: про тварин, чарівні  та побутові, написанi  автором або складенi народом. Проте у всіх  казок є одна спільна  риса —  мудрiсть.  І ось зараз побачимо, чи добре ви пам’ятаєте казки і чи зможете допомогти нещасному Буратіно.

 Отже, оголошую казкову вiкторину. Незадовго до конкурсу, ви розділилися на дві команди                     

. Ви вибрали капітанів

За кожну правильну відповідь ви будете отримувати бал. Якщо у команди немає відповіді, то право на відповідь надається команда-суперниці. А оінювати ваші відповіді і визначати переможців буде наше поважне жюрі. 

 1 конкурс „Розминка” або „Далі, далі”.

   1 кл.

1) Де дід з бабою знайшли кривеньку качечку? (У лісі)

2) Як звали півника в українській народній казці  „Колосок”? (Голосисте Горлечко)

3) В чий будиночок забралась коза-дереза? (Зайчика)

4) ) Що забрала морська відьма у Русалоньки в обмін на ноги? (Голос.)

5) На кого перетворилось гидке каченя? (На лебедя)

6) Курка, яка несе золоті яйця? ( Курочка Ряба)

7) З чого зроблений Буратіно? (З колоди)

   2 кл.

1) Як звали мишенят в українській народній казці  „Колосок”? (Круть і Верть)

2) Назвіть улюблене взуття діда з казки  „Коза-дереза” (Червоні чоботи)

3) Лисиця пригощала Журавля чим? (Молочною кашею)

4) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хати? (Рак)

5) На що перетворилася карета Попелюшки опівночі?(На гарбузу)

6) Хто виконував Омелькові бажання? (Щука.)

7)  Хто вкрав Івасика-Телесика? (Змія)

ІІ   «Загадки казкових героїв»

 Уявіть, що відому вам казку розповідає один із казкових героїв. Вам потрібно назвати героя казки, від імені якого ведеться розповідь та назву цієї казки.

 Казка 1

 «Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі так само добрі, як мої Дідусь та Бабуся. Але виявилося, що у цьому світі мешкають і злі, і жорстокі, і хитрі істоти…» ( Колобок , «Колобок»)

 Казка 2

 «Мені приємно знаходитися на голівці цієї дівчинки. Вона мені подобається. Завжди охайна. Мені подобається разом з нею подорожувати лісом, навідуватися до бабусі. Але є єдина вада: моя хазяйка занадто довірлива. Тому з нею трапляються різні негаразди…»  (Червона шапочка, «Червона Шапочка»)

 Казка 3

 «Відверто кажучи, неприємно, коли тебе взуває Кіт, бо в нього кігті. Він подряпав і розірвав усі мої устілки. Я, звичайно, розумію, що уся ця біганина заради хазяїна, але дуже вже боляче…» (Чоботи, «Кіт у чоботях») 

 Казка 4

 «Для мене дуже шкідливо стільки часу знаходитися у воді… Дякую цьому допитливому й неслухняному хлопчикові. Якби не він й не черепаха, скільки б це довелося мені лежати на дні?..» (Золотий ключик, «Пригоди Буратіно»)  .

 ІІІ   «Що за герой?»

1.   Як погано звичку мати

 Всім про все розповідати,

 Те, що треба і не треба,

 Як нема на те потреби?

 Ось в одного мужика

 Була жіночка така:

 Говорила без упину,

 Всім розносила новини.

 Тому він її провчив

 І мовчати научив.

 Що за казка підкажіть

 І цю жіночку назвіть.

 (Язиката Хвеська)

 

2.   Працювала я у хатці,

Танцювала у палаці.

Є така у мене звичка —

Десь губити черевички. (Попелюшка)

 

3.    Допоможе завжди вам,

І птахам, і дітлахам.

Він під деревом сидить,

Добрий лікар... (Айболить)

 

4.      Ця маленька горошина

Принесла в родину сина.

Мав таку цей хлопчик силу,

Що зміюку підкорив,

Визволив сестру, братів.

Відгадайте без підказки,

Із якої герой казки? («Котигорошко»)

  ІV . «Котилася торба» (Впізнай казку за предметом. Діти дістають з торби предмет, називають казку).  -

Яблуко - «Казка про сплячу красуню».

 Колосок -  «Колосок».

 Ключик -  «Пригоди Буратіно».

Горох – «Котигорошко».

Мука – «Колобок».

Яйце – «Курочка Ряба»

 

 4. Фізкультхвилинка.

У країні казочок

Жив веселий Колобок.

Разом з ним усі звірятка,

Вирушали на зарядку.

Похитали головою,

Раз потупали ногою,

Руки вгору піднесли,

Трішки ними потрясли,

Нахилились вліво, вправо.

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз присіли, піднялись.

Головою похитали

Й працювати знов почали

 V.  «Хто швидше?»  (Робота в парах).

 Кожній команді дається розрізана на шість частин ілюстрація до казки. Потрібно за дві хвилини скласти картинку і назвати з якої казки.

VІ. «Відгадай пісеньку» ( Звучить перший куплет пісні.  Гравці повинні відгадати з якої казки чи мультфільму пісня).  

 

1.  «Пісня Чебурашки».

2. «Пісня про Буратіно».

3. «Пісня  Мамонтеняти».

4. «Пісня Вовка і сімох козенят».

 VІІ. «Чи уважний ти читач?» ( Назвати казки, в назві яких є число. Робота в групах).

«Вовк і семеро козенят»

 «Троє поросят»

 «Білосніжка і сім гномів»

«Про царівну та сім богатирів»

 «Алі - баба і сорок розбійників»

 «Три горішки для Попелюшки»

«Дванадцять місяців»

 

VІІІ.   «До якої казки прислів’я?» (скласти зі слів прислів’я,  визначити до якої казки воно підходить). Робота в групах.

 - Хочеш їсти калачі - не сиди на печі.(«За щучим велінням»)

 - Де сила не візьме, там розум допоможе.(«Розумна дівчина»)

 - Друзі пізнаються в біді.(«Бременські музиканти.»)

  - Не одежа прикрашає людину, а добрі справи.(«Пані Метелиця»)

.  Заключна частина.

       Наше заняття підходить до кінця. А хто може нагадати Буратіно звідки до нас прийшла казка?–

       Яких героїв ви найбільше любите?

      А яким героєм казки ви б хотіли бути?

       Буратіно, а ми тобі допомогли згадати героїв казок?.

: Буратіно. Так, я вже усіх пригадав. Ви молодці. Гарно працювали і я вдячний вам, що ви пригадали мені казочки. Настав час дізнатися про результати нашого конкурсу (Жюрі оголошує результати)

Буратіно. Я тепер можу повертатися у казкову країну. Але перш, ніж я повернуся туди, я вам віддячу. Я дарую вам чарівні розмальовки.  Ще раз дякую і до побачення!

Вихователь. - До побачення, Буратіно! Надіюсь, ти ще до нас завітаєш. Діти, помахайте Буратіно гарно ручкою на прощання..

       От і все. Наш гість нас покинув, але залишив про себе згадку. Погляньте, які це чудові розмальовки.. Але розмальовувати ви будете завтра. Наше заняття закінчено.  Я дуже рада, що ви були сьогодні в мене такими  розумниками. До наступної зустрічі! Дякую.

 

docx
Додано
7 листопада 2021
Переглядів
323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку