Літературна вікторина
"Допоможи Буратіно"
Мета. Розвивати пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою.
Розвивати пізнавальні і творчі здібності, уяву, фантазію. Формувати уміння працювати злагоджено. Виховувати почуття відповідальності, справедливості, колективізму, згуртованості
Обладнання:малюнки дітей до казок, ілюстрації до казок, записи пісень, картки із завданням,торбина з предметами,.
Хід заняття
Слово вихователя.
Доброго дня, любі діти, та шановні гості!
Сьогодні у нас незвичайне заняття.Ми проведемо його на прохання одного казкового героя, у якого сталося лихо: його вигнали з казкової країни. А не пускають його додому, тому що цей персонаж не хотів ходити до школи, не вмів читати і переплутав назви казок та казкових героїв. От він і звернувся до вас за допомогою: виконати запропоновані йому завдання і повернутися додому. А він обіцяє вам навчитися читати і продовжувати знайомитися з казками. Допоможемо? А хто ж цей герой? Відгадайте.
До школи прямує хлопчак дерев’яний.
Чомусь потрапляє в балаган полотняний.
Відома ця книжка тобі, чи не так?
І пригоди, в яких побував цей простак? ( Буратіно, «Золотий ключик» О.Толстой)
Слово вихователя. Так, це Буратіно .Давайте ми його покличемо.
( Заходить Буратіно).
Слово вихователя. Дітки, привітайтесь з Буратіно.
Діти. Добрий день!
Буратіно. - Який же він добрий, коли я забув усі імена казкових героїв?
Вихователь. - А ми тобі допоможемо пригадати. Правда, дітки?.
Буратіно. Якщо ви допоможете мені повернутися додому, то я зроблю вам подарунок-згадку про себе.
Слово вихователя. Добра, мудра, чарiвна казка завжди була у пошанi. Її із задоволенням слухають i дiти, i дорослi. А які види казок ви знаєте? Так, казки бувають рiзнi: про тварин, чарівні та побутові, написанi автором або складенi народом. Проте у всіх казок є одна спільна риса — мудрiсть. І ось зараз побачимо, чи добре ви пам’ятаєте казки і чи зможете допомогти нещасному Буратіно.
Отже, оголошую казкову вiкторину. Незадовго до конкурсу, ви розділилися на дві команди, вибрали капітанів.
За кожну правильну відповідь ви будете отримувати бал. Якщо у команди немає відповіді, то право на відповідь надається команда-суперниці. А оінювати ваші відповіді і визначати переможців буде наше поважне жюрі.
1 конкурс „Розминка” або „Далі, далі”.
1 кл.
1) Де дід з бабою знайшли кривеньку качечку? (У лісі)
2) Як звали півника в українській народній казці „Колосок”? (Голосисте Горлечко)
3) В чий будиночок забралась коза-дереза? (Зайчика)
4) ) Що забрала морська відьма у Русалоньки в обмін на ноги? (Голос.)
5) На кого перетворилось гидке каченя? (На лебедя)
6) Курка, яка несе золоті яйця? ( Курочка Ряба)
7) З чого зроблений Буратіно? (З колоди)
2 кл.
1) Як звали мишенят в українській народній казці „Колосок”? (Круть і Верть)
2) Назвіть улюблене взуття діда з казки „Коза-дереза” (Червоні чоботи)
3) Лисиця пригощала Журавля чим? (Молочною кашею)
4) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хати? (Рак)
5) На що перетворилася карета Попелюшки опівночі?(На гарбузу)
6) Хто виконував Омелькові бажання? (Щука.)
7) Хто вкрав Івасика-Телесика? (Змія)
ІІ «Загадки казкових героїв»
Уявіть, що відому вам казку розповідає один із казкових героїв. Вам потрібно назвати героя казки, від імені якого ведеться розповідь та назву цієї казки.
Казка 1
«Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі так само добрі, як мої Дідусь та Бабуся. Але виявилося, що у цьому світі мешкають і злі, і жорстокі, і хитрі істоти…» ( Колобок , «Колобок»)
Казка 2
«Мені приємно знаходитися на голівці цієї дівчинки. Вона мені подобається. Завжди охайна. Мені подобається разом з нею подорожувати лісом, навідуватися до бабусі. Але є єдина вада: моя хазяйка занадто довірлива. Тому з нею трапляються різні негаразди…» (Червона шапочка, «Червона Шапочка»)
Казка 3
«Відверто кажучи, неприємно, коли тебе взуває Кіт, бо в нього кігті. Він подряпав і розірвав усі мої устілки. Я, звичайно, розумію, що уся ця біганина заради хазяїна, але дуже вже боляче…» (Чоботи, «Кіт у чоботях»)
Казка 4
«Для мене дуже шкідливо стільки часу знаходитися у воді… Дякую цьому допитливому й неслухняному хлопчикові. Якби не він й не черепаха, скільки б це довелося мені лежати на дні?..» (Золотий ключик, «Пригоди Буратіно») .
ІІІ «Що за герой?»
1. Як погано звичку мати
Всім про все розповідати,
Те, що треба і не треба,
Як нема на те потреби?
Ось в одного мужика
Була жіночка така:
Говорила без упину,
Всім розносила новини.
Тому він її провчив
І мовчати научив.
Що за казка підкажіть
І цю жіночку назвіть.
(Язиката Хвеська)
2. Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці.
Є така у мене звичка —
Десь губити черевички. (Попелюшка)
3. Допоможе завжди вам,
І птахам, і дітлахам.
Він під деревом сидить,
Добрий лікар... (Айболить)
4. Ця маленька горошина
Принесла в родину сина.
Мав таку цей хлопчик силу,
Що зміюку підкорив,
Визволив сестру, братів.
Відгадайте без підказки,
Із якої герой казки? («Котигорошко»)
ІV . «Котилася торба» (Впізнай казку за предметом. Діти дістають з торби предмет, називають казку). -
Яблуко - «Казка про сплячу красуню».
Колосок - «Колосок».
Ключик - «Пригоди Буратіно».
Горох – «Котигорошко».
Мука – «Колобок».
Яйце – «Курочка Ряба»
4. Фізкультхвилинка.
V. «Хто швидше?» (Робота в парах).
Кожній команді дається розрізана на шість частин ілюстрація до казки. Потрібно за дві хвилини скласти картинку і назвати з якої казки.
VІ. «Відгадай пісеньку» ( Звучить перший куплет пісні. Гравці повинні відгадати з якої казки чи мультфільму пісня).
VІІ. «Чи уважний ти читач?» ( Назвати казки, в назві яких є число. Робота в групах).
«Вовк і семеро козенят»
«Троє поросят»
«Білосніжка і сім гномів»
«Про царівну та сім богатирів»
«Алі - баба і сорок розбійників»
«Три горішки для Попелюшки»
«Дванадцять місяців»
VІІІ. «До якої казки прислів’я?» (скласти зі слів прислів’я, визначити до якої казки воно підходить). Робота в групах.
- Хочеш їсти калачі - не сиди на печі.(«За щучим велінням»)
- Де сила не візьме, там розум допоможе.(«Розумна дівчина»)
- Друзі пізнаються в біді.(«Бременські музиканти.»)
- Не одежа прикрашає людину, а добрі справи.(«Пані Метелиця»)
. Заключна частина.
– Наше заняття підходить до кінця. А хто може нагадати Буратіно звідки до нас прийшла казка?–
– Яких героїв ви найбільше любите?
– А яким героєм казки ви б хотіли бути?
– Буратіно, а ми тобі допомогли згадати героїв казок?.
: Буратіно. Так, я вже усіх пригадав. Ви молодці. Гарно працювали і я вдячний вам, що ви пригадали мені казочки. Настав час дізнатися про результати нашого конкурсу (Жюрі оголошує результати)
Буратіно. Я тепер можу повертатися у казкову країну. Але перш, ніж я повернуся туди, я вам віддячу. Я дарую вам чарівні розмальовки. Ще раз дякую і до побачення!
Вихователь. - До побачення, Буратіно! Надіюсь, ти ще до нас завітаєш. Діти, помахайте Буратіно гарно ручкою на прощання..
– От і все. Наш гість нас покинув, але залишив про себе згадку. Погляньте, які це чудові розмальовки.. Але розмальовувати ви будете завтра. Наше заняття закінчено. Я дуже рада, що ви були сьогодні в мене такими розумниками. До наступної зустрічі! Дякую.