Літературна вікторина "Допоможи Буратіно"

Про матеріал
Мета заходу: розвивати пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них; вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою.
Перегляд файлу

Літературна вікторина

 "Допоможи Буратіно"

Мета. Розвивати пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити поважати  добро і правду, боротися зі злом і кривдою.

 Розвивати пізнавальні і творчі здібності, уяву, фантазію. Формувати уміння працювати злагоджено. Виховувати почуття відповідальності, справедливості, колективізму, згуртованості

Обладнання:малюнки дітей до казок, ілюстрації до казок, записи пісень, картки із завданням,торбина з предметами,.

Хід заняття

Слово вихователя.

Доброго дня, любі діти, та шановні гості!

Сьогодні у нас незвичайне заняття.Ми проведемо його на прохання одного казкового героя, у якого сталося лихо: його вигнали з казкової країни. А не пускають його додому, тому  що цей персонаж не хотів ходити до школи, не вмів читати і переплутав назви  казок та казкових героїв. От він і звернувся до вас за допомогою: виконати  запропоновані йому завдання і повернутися додому. А він обіцяє вам навчитися читати і продовжувати знайомитися з казками. Допоможемо? А хто ж цей герой? Відгадайте.                

До школи прямує хлопчак дерев’яний.

          Чомусь потрапляє в балаган  полотняний.

          Відома ця книжка тобі, чи не так?

         І пригоди, в яких побував цей простак? ( Буратіно, «Золотий ключик» О.Толстой)

Слово вихователя. Так, це Буратіно .Давайте ми його покличемо.

 ( Заходить Буратіно).

 Слово вихователя. Дітки, привітайтесь з Буратіно.

Діти. Добрий день!

Буратіно. - Який же він добрий, коли я забув усі імена казкових героїв?

Вихователь. - А ми тобі допоможемо пригадати. Правда, дітки?.

Буратіно. Якщо ви допоможете мені повернутися додому, то я зроблю вам подарунок-згадку про себе.

  Слово вихователя. Добра, мудра, чарiвна казка завжди була у пошанi. Її із задоволенням слухають i дiти, i дорослi. А які види казок ви знаєте? Так, казки бувають рiзнi: про тварин, чарівні  та побутові, написанi  автором або складенi народом. Проте у всіх  казок є одна спільна  риса —  мудрiсть.  І ось зараз побачимо, чи добре ви пам’ятаєте казки і чи зможете допомогти нещасному Буратіно.

 Отже, оголошую казкову вiкторину. Незадовго до конкурсу, ви розділилися на дві команди, вибрали капітанів.              

 

За кожну правильну відповідь ви будете отримувати бал. Якщо у команди немає відповіді, то право на відповідь надається команда-суперниці. А оінювати ваші відповіді і визначати переможців буде наше поважне жюрі. 

 1 конкурс „Розминка” або „Далі, далі”.

   1 кл.

1) Де дід з бабою знайшли кривеньку качечку? (У лісі)

2) Як звали півника в українській народній казці  „Колосок”? (Голосисте Горлечко)

3) В чий будиночок забралась коза-дереза? (Зайчика)

4) ) Що забрала морська відьма у Русалоньки в обмін на ноги? (Голос.)

5) На кого перетворилось гидке каченя? (На лебедя)

6) Курка, яка несе золоті яйця? ( Курочка Ряба)

7) З чого зроблений Буратіно? (З колоди)

   2 кл.

1) Як звали мишенят в українській народній казці  „Колосок”? (Круть і Верть)

2) Назвіть улюблене взуття діда з казки  „Коза-дереза” (Червоні чоботи)

3) Лисиця пригощала Журавля чим? (Молочною кашею)

4) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хати? (Рак)

5) На що перетворилася карета Попелюшки опівночі?(На гарбузу)

6) Хто виконував Омелькові бажання? (Щука.)

7)  Хто вкрав Івасика-Телесика? (Змія)

ІІ   «Загадки казкових героїв»

 Уявіть, що відому вам казку розповідає один із казкових героїв. Вам потрібно назвати героя казки, від імені якого ведеться розповідь та назву цієї казки.

 Казка 1

 «Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі так само добрі, як мої Дідусь та Бабуся. Але виявилося, що у цьому світі мешкають і злі, і жорстокі, і хитрі істоти…» ( Колобок , «Колобок»)

 Казка 2

 «Мені приємно знаходитися на голівці цієї дівчинки. Вона мені подобається. Завжди охайна. Мені подобається разом з нею подорожувати лісом, навідуватися до бабусі. Але є єдина вада: моя хазяйка занадто довірлива. Тому з нею трапляються різні негаразди…»  (Червона шапочка, «Червона Шапочка»)

 Казка 3

 «Відверто кажучи, неприємно, коли тебе взуває Кіт, бо в нього кігті. Він подряпав і розірвав усі мої устілки. Я, звичайно, розумію, що уся ця біганина заради хазяїна, але дуже вже боляче…» (Чоботи, «Кіт у чоботях») 

 Казка 4

 «Для мене дуже шкідливо стільки часу знаходитися у воді… Дякую цьому допитливому й неслухняному хлопчикові. Якби не він й не черепаха, скільки б це довелося мені лежати на дні?..» (Золотий ключик, «Пригоди Буратіно»)  .

 ІІІ   «Що за герой?»

1.   Як погано звичку мати

 Всім про все розповідати,

 Те, що треба і не треба,

 Як нема на те потреби?

 Ось в одного мужика

 Була жіночка така:

 Говорила без упину,

 Всім розносила новини.

 Тому він її провчив

 І мовчати научив.

 Що за казка підкажіть

 І цю жіночку назвіть.

 (Язиката Хвеська)

 

2.   Працювала я у хатці,

Танцювала у палаці.

Є така у мене звичка —

Десь губити черевички. (Попелюшка)

3.    Допоможе завжди вам,

І птахам, і дітлахам.

Він під деревом сидить,

Добрий лікар... (Айболить)

4.      Ця маленька горошина

Принесла в родину сина.

Мав таку цей хлопчик силу,

Що зміюку підкорив,

Визволив сестру, братів.

Відгадайте без підказки,

Із якої герой казки? («Котигорошко»)

  ІV . «Котилася торба» (Впізнай казку за предметом. Діти дістають з торби предмет, називають казку).  -

Яблуко - «Казка про сплячу красуню».

 Колосок -  «Колосок».

 Ключик -  «Пригоди Буратіно».

Горох – «Котигорошко».

Мука – «Колобок».

Яйце – «Курочка Ряба»

 4. Фізкультхвилинка.

V.  «Хто швидше?»  (Робота в парах).

 Кожній команді дається розрізана на шість частин ілюстрація до казки. Потрібно за дві хвилини скласти картинку і назвати з якої казки.

VІ. «Відгадай пісеньку» ( Звучить перший куплет пісні.  Гравці повинні відгадати з якої казки чи мультфільму пісня).  

 VІІ. «Чи уважний ти читач?» ( Назвати казки, в назві яких є число. Робота в групах).

«Вовк і семеро козенят»

 «Троє поросят»

 «Білосніжка і сім гномів»

«Про царівну та сім богатирів»

 «Алі - баба і сорок розбійників»

 «Три горішки для Попелюшки»

«Дванадцять місяців»

VІІІ.   «До якої казки прислів’я?» (скласти зі слів прислів’я,  визначити до якої казки воно підходить). Робота в групах.

 - Хочеш їсти калачі - не сиди на печі.(«За щучим велінням»)

 - Де сила не візьме, там розум допоможе.(«Розумна дівчина»)

 - Друзі пізнаються в біді.(«Бременські музиканти.»)

  - Не одежа прикрашає людину, а добрі справи.(«Пані Метелиця»)

.  Заключна частина.

       Наше заняття підходить до кінця. А хто може нагадати Буратіно звідки до нас прийшла казка?–

       Яких героїв ви найбільше любите?

      А яким героєм казки ви б хотіли бути?

       Буратіно, а ми тобі допомогли згадати героїв казок?.

: Буратіно. Так, я вже усіх пригадав. Ви молодці. Гарно працювали і я вдячний вам, що ви пригадали мені казочки. Настав час дізнатися про результати нашого конкурсу (Жюрі оголошує результати)

Буратіно. Я тепер можу повертатися у казкову країну. Але перш, ніж я повернуся туди, я вам віддячу. Я дарую вам чарівні розмальовки.  Ще раз дякую і до побачення!

Вихователь. - До побачення, Буратіно! Надіюсь, ти ще до нас завітаєш. Діти, помахайте Буратіно гарно ручкою на прощання..

       От і все. Наш гість нас покинув, але залишив про себе згадку. Погляньте, які це чудові розмальовки.. Але розмальовувати ви будете завтра. Наше заняття закінчено.  Я дуже рада, що ви були сьогодні в мене такими  розумниками. До наступної зустрічі! Дякую.

 

docx
Додано
17 листопада 2021
Переглядів
606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку