Виховний захід
Вчитель (та автор): Нестерович Тетяна Миколаївна
Тема: «Пишним різнобарв’ям осінь надихає»
Мета: формувати уявлення про натхнення; залучати дітей до творчого процесу; вчити розрізняти емоційні відтінки від сприймання творчих робіт; виховувати шанобливе ставлення до людей праці, до мистецтва; розвивати почуття краси, естетичні смаки, захоплення процесом творчості.
Обладнання: виставка дитячих аплікацій «осінній килимок»; фотовиставка «Тварини в осінньому лісі»; композиції «Осінь замріяна», «Осінь яскрава»; картки для складання віршів; вази, квіти; шаблони осіннього листя, паперові основи для віночків та олівці; інвентар для гри «Пори року»; аудіо записи пісень «Два півники», гаївки «Подоляночка», костюм Літа, Осені; вірш в картинках.
Сценарій заходу
Уч.
Ви чекаєте, що осінь
Завіта до нас у клас?
Ні-ні-ні, вона надворі,
А у нас – натхнення час!
Всі уч.
Ми в осінню пору
Радо Вас вітаємо,
В гості до нас просимо,
Радості бажаємо!
Уч.
Хай в нашій оселі
Смуток ваш минає,
Пишним різнобарв’ям
Осінь надихає…
Заходить Літо з дівчатами.
Виконання гаївки «Подоляночка»
Вчитель:
- Як гарно заспівали… Стрівайте… Гей, Літечко, ти часом не заблукало? Вже осінь надворі…
Літо:
- Ні, зовсім я не заблукало. Ви хіба не знаєте, що я кожного року, десь на тиждень, приходжу у гості до Осені. А особливо мене люблять жінки: «бабиним літом» кличуть, бо тепле я й сонячне!.. А Осінь в цей час так радіє, що стає ЗОЛОТОЮ!..
Вчитель:
- Ну, добре, тоді приєднуйся до нашої творчої осінньої оселі!
Осінь зронила листочки.
На тих листочках рядочки.
Рядочки ці треба з’єднати
І віршики скласти й читати.
У підгрупах учні і гості складають віршики.
1)
Осінь гарна!
Осінь різнобарвна!
Осінь кольорова!
Осінь чарівна!
Ти така красуня
У святковій сукні,
Пишна і казкова,
Осінь золота!
3)
Осінь – лагідна й похмура,
Осінь – радісна й сумна.
Небо в хмарах – в серці туга…
Вийде сонце – геть журба!
Ти яскрава і тендітна,
Ти сварлива і погідна.
Ти розсудлива, різка.
Ти мрійлива, гомінка…
2)
Добридень, яскрава Величносте Осінь!
Ти стільки дарунків людині приносиш!
Багато дарунків – трудящім рукам.
А ті, в свою чергу – своїм малюкам.
Пшеницю, жита, запашний виноград
І яблука-груші! Повнісінький сад!!!
Вчитель:
- Який вірш викликає почуття краси, радісний, піднесений настрій? (1)
- У таку погоду дітлахам, звичайно, хочеться погратися. Тож я пропоную вам гру –змагання «Пори року». Команди, виходьте, ставайте напроти доріжок один за одним.
1 команда – «Зима»,
2 – «Весна»,
3 – «Літо»,
4 – «Осінь».
Кожен з команди повинен побігти і взяти з підносу тільки один предмет, який відповідає вашій порі року. Увага, двічі однакові предмети брати не можна. Останній член команди повинен підбігти і взяти у руки кошик своєї пори року. Переможе та команда, яка швидко і правильно збере кошик своєї пори року.
Вчитель:
- Молодці! А скажіть, будь ласка, в якому вірші розповідається, що завдяки трудящим рукам осінь дарує людям багатий урожай?
- А що треба робити, щоб осінь людям принесла багатий урожай?(Багато і добре працювати.)
- І раніше люди багато працювали і в саду, і на городі, і в полі, коли збирали урожай. А щоб їм було веселіше працювати, вони співали жниварські пісні. Навіть для діточок пісеньки створили, щоб і вони змогли заспівати. Тож давайте зараз і заспіваємо дитячу пісеньку, яка вам добре ввідома, «Два півники».
Вчитель:
- А який віршик відповідає прислівв’ю: В цій порі - сто погід
В один день, наче в рік.
- Саме тоді, коли ми спостерігаємо таку осінь, нас переповнюють почуття, що навіть хочеться свій настрій вилити у творчості: скласти вірш, намалювати картину, сформувати композицію з квітів, тобто зробити щось чудове, захоплююче, щоб прикрасити життя, поділитися своїми барвистими позитивними емоціями. Цей стан називають натхненням. Ось ми з вами і спробуємо зараз відчути себе справжніми творцями.
Завдання:
1 команді – оздобити, прикрасити капелюшок загадкової осені, сумної;
2 - оздобити, прикрасити капелюшок веселої осені;
3- створити квіткову композицію «Мрійлива осінь»;
4 - створити квіткову композицію «Яскрава осінь»;
А команді гостей – оздобити сукні Мрійливої Осені та Веселої Осені.
Перегляд результатів творчих робіт команд.
Вчитель:
- Діти, так на що нас осінь надихає?
Заходить осінь:
- Доброго дня, друзі! А ось і я! Встигла! Як я рада вас бачити!
- Доброго дня! Осене, ми теж дуже раді, що ти знайшла час завітати до нас на свято. Подивись, який одяг, капелюшки, букети зробили для тебе діти!
Осінь:
- Дякую!
Вчитель:
- Ти стільки для нас робиш всього хорошого, що ми вирішили для тебе скласти вірш-подяку. Але це не звичайний вірш, а вірш з картинок. Тож, слухай! А ви – діти - допомагайте! Я читатиму, а ви називайте, який же за номером рядок з картинок я читаю.
1- Осінь сонячна, весела
2- І замріяна, сумна.
3- Осінь – в листі різнобарвнім
4- Дивовижна, чарівна.
5- Осінь пензлями малює, кличе в подорожі нас!
6- Щедрий дар вона готує: запашний смачний запас.
7- Люба осінь, ніжна осінь, всіх тваринок прихистить.
8- Почастує всіх, хто просить, приголубить, пригостить.
Дякуєм, красунечко, за гостинну вроду!
І принось частіше нам лагідну погоду!
Осінь:
- Який яскравий та гарний вірш! Мені дуже сподобався!
Вчитель:
- А ми на завершення хочемо звернутися до всіх на святі:
Уч.:
1) Осінь – казкова пора!
2) Нехай, сумна чи весела,
3) Нам диво дарує вона
4) Йдучи по містах і селах.
5) А ми посміхнімось, друзі,
6) І подаруймо свої
7) Ясні промінці натхнення
8) Нашій чудовій Землі!
Підготувала:
вчитель початкових класів
КЗ СЗШ №25 м.Кам’янське
Нестерович Т.М.