Літературна вікторина "Ім'я Шевченка стукає в серцях"

Про матеріал
Поглибити знання учнів про життя та творчість Т.Г.Шевченка, сприяти усвідомленню унікальної особистості Кобзаря, познайомити з красою та неповторністю його слова. Розвивати увагу, пам'ять, логічне та творче мислення. Виховувати в учнів повагу до життя і творчості Т.Шевченка.
Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНА ВІКТОРИНА

"ІМ’Я ШЕВЧЕНКА СТУКАЄ В СЕРЦЯХ"

 

Учитель. В історії назавжди залишаються імена, які з гордістю вимовляє, пам'ятає і шанує людство. У перші березневі дні ми знову згадуємо великого сина нашого народу - Тараса Шевченка.  І нині живе під сонцем України Кобзареве слово, слово великої, непогасної любові до свого народу, своєї землі.

 

Учень. Благословен той день і час,

Коли прослалась килимами

Земля, яку сходив Тарас

Малими босими ногами.

Земля, яку скропив Тарас

Дрібними росами-сльозами.

 

Учень. Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття,

І голос твій нам душу окриля.

Встає в новій красі, забувши лихоліття,

Твоя, Тарасе, звільнена земля.

 

Учень. У росяні вінки заплетені суцвіття,

До ніг тобі, титане, кладемо.

Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття,

Тебе своїм сучасником звемо.

 

Учень. Збулись слова твої пророчі,

І час оновлення настав,

І темні просвітились очі,

Вчорашній раб всесильним став!

Вперед, брати!Все далі й далі,

Як тихий надвечірній світ,

Нам сяє в радості й печалі

Ясний Шевченків «Заповіт».

 

Учитель. Нині, як і щороку, ми проводимо шкільне Шевченківське свято, аби не просто вшанувати пам'ять поета, але й відчути, як через його твори проходить любов до України, народу, рідної мови. Присвячуємо пам'яті Тараса Шевченка і літературну вікторину, де учні позмагаються на кращого знавця життя і творчості поета.

Представлення команд

Зв.м. «Думи мої, думи мої»

 

 

1 конкурс «Розминка»

 (Командам по черзі ставляться запитання. Кожна правильна відповідь - 1 бал).

 

1 команда

1. Найвідоміша збірка поета. («Кобзар»)

2. Коли був написаний «Заповіт»? (1845 р.)

З. Де навчався Т. Шевченко? (Петербурзька академія мистецтв)

4. Народився Тарас Шевченко у селі... (Моринці)

5. Як звати батька Тараса? (Григорій)

6. Скільки дітей було у родині Шевченків? (шестеро)

7. Коли вперше було видано «Кобзар»? (1840 р.)

8. Що означає ім'я «Тарас»? (бунтар)

9. Серія картин, видана на кошти Тараса Шевченка. («Живописна Україна»)

10. Художник, який познайомив Т. Шевченка з Брюлловим. (Іван Сошенко).

11. Як звали Тарасових братів? (Йосип і Микита)

12. Скільки років було Тарасові, коли його викупили з кріпацтва? (24 р.)

13. Як називається гора, де похований Т. Шевченко? (Чернеча гора)

14. Де відбулася зустріч Шевченка та І. Сошенка? (у Літньому саду)

 15.Яким твором починається «Кобзар»? («Причинна»).

 

2 команда

1. Хазяїном Т. Шевченка був пан... (Енгельгардт)

2. Хто був найстаршим із дітей Шевченків? (сестра Катерина)

З. Рік викупу Т. Шевченка з кріпацтва. (1838 р.)

4. Жанр «Тополі», (балада)

5. Як звали Тарасового діда? (Іван)

6. Яким було дівоче прізвище матері Тараса? (Бойко)

7. Рік народження поета. (1814 р.)

8. 3а фахом Тарас Шевчнко був... (художник)

9. Як звали матір Тараса? (Катерина)

10. Батько Тараса був... (стельмахом, чумаком)

11. Як звали подругу дитячих літ Тараса? (Оксана)

12.Чий портрет був намальований, щоб викупити Шевченка з кріпацтва? (Василя Жуковського)

13. Продовжити: «Поховайте та вставайте...» (Кайдани порвіте...)

14. Прізвище майстра малярних справ, у якого вчився Шевченко. (Ширяєв)

15. Імена Тарасових сестер. (Катерина, Марія, Ярина)

 

2 конкурс «Кросворд» 

(Команди розгадують кросворди).

 

 

3 конкурс  “З якого вірша ці рядки?”

 

1.  Мені аж страшно, як згадаю
     Оту хатину край села!
     Такії, боже наш, діла
      Ми творимо у нашім раї…
           А) “І виріс я на чужині…”
           Б) “Як би ви знали паничі…”
           В) “Тече вода з-під явора…”

 

2. Поклала мати коло хати
     Маленьких діточок своїх;
     Сама заснула коло їх.
     Затихло все, тільки дівчата
    Та соловейко не затих.
           А) “І золотої й дорогої…”
           Б) “На Великдень на соломі...”
           В) “Садок вишневий коло хати…”

 

3. А ще до того, як побачу
    Малого хлопчика в селі.
    Мов обірвалось од гіллі,
    Одно-однісіньке під тином
    Сидить собі в старій ряднині.
        А) “І золотої й дорогої…”
        Б) “І виріс я на чужині…”
        В) “Мені тринадцятий минало…”

 

4. Село неначе погоріло,
     Неначе люде подуріли,
     Німі на панщину ідуть
     І діточок своїх ведуть!..
          А) “Зоре моя вечірняя…”
          Б) “Як би ви знали паничі…”
          В) “І виріс я на чужині…”

 

5.В неволі виріс меж чужими,
    І, не оплаканий своїми,
    В неволі, плачучи, умру,
    І все з собою заберу….
           А) “Тече вода з-під явора…”
           Б) “Мені однаково чи буду…”
           В) “І золотої й дорогої…”

 

6. Чого так весело було?
    Господнє небо і село,
    Ягня, здається, веселилось!
    І сонце гріло, не пекло!
            А) “Як би ви знали паничі…”
            Б) “Ой діброво – темний гаю!”
            В) “Мені тринадцятий минало!”

 

7. Ще треті півні не співали,
    Ніхто нігде не гомонів,
    Сичі в гаю перекликались,
    Та ясен раз у раз скрипів.
            А) “Садок вишневий коло хати…”
            Б) “Причинна”(Реве та стогне Дніпр широкий)

            В) “Вітер з гаєм розмовляє.”

 

8. А качечка випливає
    З качуром за ними,
    Ловить ряску, розмовляє
    З дітками своїми.
           А) “Тече вода з-під явора…”

           Б) “Вітер з гаєм розмовляє…”
           В) “Ой діброво – темний гаю!”

 

9. А іноді така печаль
    Оступить душу, аж заплачу,
    А ще до того, як побачу
    Малого хлопчика в селі…
          А)  “Сон”(На панщині пшеницю жала)
          Б) “Мені тринадцятий минало…”
          В) “І золотої й дорогої…”

 

10. І усміхнулася небога,
      Проснулася, - нема нічого…
      На сина глянула, взяла
      Його тихенько сповила…
           А) “І золотої й дорогої”
           Б) “Сон”(На панщині пшеницю жала)
           В) “Мені тринадцятий минало…”

 

Зв.м. «Зоре моя вечірняя»

 

 

 

4 конкурс «Ланцюжок»

(Кожна команда отримує картки з датами, які треба розставити у хронологічній послідовності і пояснити).

 

1814 р. (народився Т. Шевченко)

1822 р. (віддали в науку до дяка)

1831 р. (приїзд до Петербурга)

1838 р. (викуп з кріпацтва)

1840 р. (перше видання «Кобзаря»)

1845 р. (написав «Заповіт»)

1847 р. (арешт)

1857 р. (повернувся із заслання)

1860р. (присвоєно звання академіка-гравера, друге видання «Кобзаря»)

1861р. (помер)

22 травня 1861 р. (перепоховання біля Канева)

 

5 конкурс «Художники»

(За пять хвилин намалювати ілюстрацію до одного з творів Т.Г.Шевченка).

 

6 конкурс “Оратор”

     (Кожна команда вибирає тему виступу і оголошує всім учасникам. Для підготовки та виступу дається 2 хвилини).

      

Теми:
       1.Т.Шевченко в моєму житті.
       2.Т.Шевченко і моя родина.
       3.Моє знайомство з Т.Шевченком.
       4.Шевченко і сучасність.    

 

7 конкурс “Моє захоплення”

       (Тут учасники показують свої артистичні таланти. Виразно читають чи інсценізують поезію (на вибір), чи співають пісню на слова Т. Г. Шевченка).

 

Підбиття підсумків. Слово журі. Нагородження переможців.

 

Учитель. Т. Шевченко все своє життя, весь свій могутній талант присвятив українському народові: своїм сучасникам і нам, нащадкам. Будьмо вдячні йому і за «Заповіт», і за «Гайдамаків», і за «Катерину». Читаймо Шевченкові твори, вивчаймо їх, шануймо те, що залишив нам у спадок Великий Кобзар.

 

 

1

 

docx
Додано
17 листопада 2019
Переглядів
3683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку