Літературна вікторина " Огненне слово Кобзаря "

Про матеріал

Нині ми проводимо гру – конкурс присвячену ще одній річниці від дня народження геніального поета, аби не просто вшанувати його пам'ять, але й відчути невмируще слово серцем, повірити йому, бо кому ж тоді ще вірити , як не Шевченкові, який життя своє віддав за Україну, за нас із вами, за те, щоб ми були вільними, гордими людьми.

Перегляд файлу

 

Літературна вікторина «Огненне слово Кобзаря»

В.М.Чепелуха, учитель української мови та літератури,

Полтавської ЗШ №24

Мета:

  • перевірити знання учнів про життєвий і творчий шлях Кобзаря;
  • розвивати комунікативні  уміння, память, логіку, мислення;
  • виховувати шану й повагу до творчості Т.Шевченка, любов до поетичного слова, взаємодопомогу.

Форма проведення: гра – конкурс

Обладнання: портрет Т.Г.Шевченка, головоломки, аудіозапис пісень, картки з завданнями, ілюстрації до творів.

                                                  Епіграф:

Ти нам залишив прагнення високі,

Шляхи священні, по яких іти

Твого сумління й мужності уроки

Ми бережем і будем берегти.

Микола Павлієнко

Перебіг заходу

 

І.Організаційна частина

 

ІІ.Повідомлення теми заходу

Нині ми проводимо гру – конкурс присвячену ще одній річниці від дня народження геніального поета, аби не просто вшанувати його пам’ять, але й відчути  невмируще слово  серцем, повірити йому, бо кому ж тоді  ще вірити , як не Шевченкові, який життя своє віддав за Україну, за нас із вами, за те, щоб ми були вільними, гордими людьми. За підсумками нашого заходу відзначимо почесних знавців творчості Кобзаря.

Звучить пісня «Думи мої, думи мої»

 

Учень 1

Плин часу не зміг зруйнувати творіння

Того Кобзаря, що застиг у віках,

Крізь  повість  душевну до кожного серця

Говорить  журливо у вранішніх снах.

 

Живим полишивши  любов до країни,

А мертвим пошану за світле життя,

Шевченко пішов, озирнувшись у вічність,

Відкривши собі зміст людського буття.

Учень 2

Байдуже йому, чи згадають це завтра,

Чи будуть читати той «Сон» через рік,

Та зовсім не байдуже, як будуть люди

Дивитись на того, хто  від своїх втік.

 

Пізнавши гіркий смак чужої неволі,

Він душу свою повернув до краси,

До пензлів і фарб, до словесної зброї,

Здається, він чув ті святі голоси.

Учень 3

 

Тарас закликав до єднання народу,

У нього одна у житті була ціль:

Підняти з колін молоду Україну,

Полегшити їй від кайданів той біль.

 

І ось на сьогодні  у кожному домі

Стоїть його книга, немов оберіг,

І досі  живий він у кожному слові,

Пройшовши немало тернистих доріг.

Доля і творчість Шевченка надзвичайно глибинні, і нам захотілося більше дізнатися про нього, ніж це пропонується в шкільній програмі.

Поділ на команди, представлення.

ІІІ.Основний зміст гри – конкурсу

  1. Ерудит

 1. Звідки пішло  прізвище Шевченко?

(Заселення Кирилівки почалося дуже давно. Це село було запорізьким, де стояв отаман Кирило. З архівних джерел відомо, що в 1600-х роках в селі проживав Іван Швець. У Івана була одна донька Єфросинія.  Січовик Андрій (прадід поета) пристав до Єфросинії і став прозиватися Шевченком – бо в ті роки приймак брав жіноче прізвище).

2.Коли за життя Т.Г. Шевченка виходили твори під назвою «Кобзар»?( В 1840 p., в 1844 р. та 1860 р.)

3.Назвіть п’ять відомих пісень на слова Шевченка.( «Реве та стогне Дніпр широкий»…, «Така її доля», «Думи мої,думи мої», «Садок вишневий коло хати», «Заповіт»).

4. Хто з композиторів написав музику до віршів Шевченка?(Музику написали композитори Лисенко, Крижанівський, Стеценко, Козак та інші).
5. Як звали братів і сестер Шевченка?(У Тараса було два брати і три сестри, він був третьою дитиною. Микита, Катерина, Ярина, Тарас. Марся. Йосип).

6.Де похований Шевченко ?( На Чернечій горі в Каневі).

7. Хто був ініціатором викупу з кріпацтва, хто брав у цьому участь?(Сошенко, Жуковський, Григорович; художник Брюлов К. змалював портрет Жуковського і за виручені гроші викупили Тараса).

8.Які твори ввійшли до першої збірки Шевченка? Як вони називались?(“Кобзар” 1840 р. Вміщено 8 творів. “Думи мої, думи”, “Перебендя”. “Катерина”, Думка”, “До Основ’яненка”, “Тарасова ніч” та ін.).

9. Скількома мовами перекладено “Заповіт”?(150-ма).

10. У яких країнах є пам’ятники Т.Г.Шевченку?(Канада, Америка, Австралія, Франція та ін.).

11. Прізвище майстра малярних справ, у якого вчився Шевченко. (Ширяєв)

12. Яким твором починається «Кобзар» («Причинна»)

 

2. «Переплутанка»

Із складів скласти рядки поезій Т. Шевченка.

 1 команда

І ми, жартуючи, погнали

 Чужі ягнята до води.

2 команда

По діброві вітер виє,

 Гуляє по полю.

Звучить пісня «Зоре моя вечірняя»

3.Доповни речення і скажи, з якого твору, хто автор.

1. «Неначе човен в синім морі...»
Відповідь. Вірш «Реве та стогне Дніпр широкий» (балада «Причинна») написав Т. Шевченко.
2. «Прости мене! Я каралась

       Весь вік в чужій хаті

       Прости мене , мій синочку!

       Я..я твоя мати

Відповідь «Наймичка»
3.«І мене в сім'ї великій...»
Відповідь. Вірш «Заповіт» Т. Шевченка,
4. «...Та недовго сонце гріло, Недовго молилось...»
Відповідь. Вірш «Мені тринадцятий минало» T. Шевченка.
5. «На розпутті кобзар сидить,
Та на кобзі грає...»
Відповідь. Вірш «Тарасова ніч» Т. Шевченка.
«Бандуристе, орле сизий! Добре тобі, брате...»
Відповідь. Вірш «Н. Маркевичу» Т. Шевченка.

6. «За горами гори,хмарою повиті,

      Засіяні горем, кровію политі,

      Споконвіку Прометея

      Там  орел карає…»
Відповідь. поема  «Кавказ»

4.Головоломка «Зачарований камінь»


 

5.Малюнковий диктант

За малюнком впізнати назву твору.

загружено.jpggramota1.jpgзагружено (1).jpgзагружено (2).jpg52474045.jpg

 

6. Крутиголівки

http://vydavnytstvo.plastscouting.org/vor/arkhiv/147/_LWF0022.jpgЛабіринти, розв’язавши які, отримаємо вірші Шевченка.

 

 

7.Додаткове завдання «Музичний аукціон»

Потрібно вгадати мелодію за поезією Т.Г.Шевченка

1.«Реве та стогне Дніпр широкий».

2.«Така її доля».

3. «Думи мої, думи мої».

4.«Садок вишневий коло хати».

5.«Заповіт».

8. Прочитайте зашифроване  прислівя

«http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/img/publishing/?id=197796 твори сяють, мов ясні https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSoDr2e6IiFs5rzS5YeVRK0_M_rTL_urzBMHV41yVNw-IGtBMSHCQ»

«Шевченкові твори сяють, мов ясні зорі»;


« Зі  сторінок http://toloka.hurtom.com/photos/12090621491962505_f0_0.jpg    зійшла правдиhttps://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRp0xnDLCCEbhHHMomD7TIh2YCDUdKmHu_FZOM4EI-9jyIISN9d»
«Зі сторінок «Кобзаря» зійшла правди зоря”.

 

9. «Який це вірш?» (вставити  необхідні букви):

       Св--  -кр---- л-б-т-,

       Л- б-т-  -- в- вр-м- л---,

       В -ст-нн- т-жк-- м-н-т-

       З- н-- Г-сп-д- м-л-т-!

Підказка: ою, У, аїну, ю, і, ь, ю, і, ь, її, о, е, я, юте, о, а, ю, я, ую, і, у, у, а, еї, о, о, а, о, і, ь.

 

ІV. Підсумки гри – конкурсу

Слово надається журі.

Журі:

Отже, як ви вже і здогадуєтеся, бо і самі могли порахувати бали, переможцем сьогоднішньої літературної вікторини «Ім’я Шевченка стукає в серцях» є команда …

Але, на думку журі, у цій грі переможених нема, бо ми з вами глибше пізнали життя і творчість славетного Кобзаря, побачили і почули, якими цікавими, захоплюючими є Шевченкові  твори і  його біографія.

Ведучий:

Дякуємо командам за цікаву гру, журі за об’єктивне суддівство, а вам, глядачі, за щире ставлення до учасників гри та за підтримку.

До нових зустрічей!

Читаймо Кобзаря!
 

 

doc
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
1187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку