Літературна вікторина «Подорож у світ літератури»

Про матеріал
Матеріал допоможе прищепити учням любов до літератури; розвивати їх творчі здібності; виховувати відчуття прекрасного; урізноманітнити навчальну діяльність учнів; реалізувати принципи розвивального та особистісно-орієнтованого навчання
Перегляд файлу

 

Літературна вікторина

«Подорож у світ літератури»

 

Мета:

прищепити учням любов до літератури;

● розвивати творчі здібності;

● виховувати відчуття прекрасного;

● урізноманітнити навчальну діяльність учнів;

●реалізувати принципи розвивального та особистісно-орієнтованого навчання

 

Слово викладача.

Доброго дня, любі шанувальники українського слова!

Корені українського слова проросли з найдавніших діалектів праслов’янських племен, рясними пагонами розвинулися в часи Давньоруської держави. Древнє слово квітами-перлами розцвітало у найдавніших пам’ятках культури Київської Русі, у полемічних творах, у красному письменстві різних часів. Слово дійшло до наших поколінь. І ми, сучасні українці, повинні знати його і берегти.

Сьогодні за звання кращих знавців української літератури позмагаються дві команди: (назви команд). Підраховувати результати буде лічильна комісія:

 

1.

2.

 

Запрошую команди для привітання.

Капітани представляють свої команди та виголошують гасла.

 

Слово викладача.

Отож, розпочинаємо. І нехай переможе найкращий.

 

Перший конкурс «Розминка»

 

Потрібно дати відповідь на запитання. Яка команда швидше відповість, та отримає один бал.

 

  •    Як називали Т.Г. Шевченка? (Кобзар)
  •    Хто є основоположником української літературної мови? (Іван Нечуй - Левицький)
  •    Хто такий Каменяр? (Іван Франко)
  •    Хто автор вірша «Лебеді материнства»? (Василь Симоненко)
  •    Продовжить фразу «Можна все на світі вибирати, сину…..» (Вибрати не можна тільки Батьківщину)
  •    Хто написав вірш «Два кольори»? (Дмитро Павличко)
  •    Назвіть головного героя роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (Чіпка Вареник)
  •    Хто автор твору «Кайдашева сім’я»? (І. Нечуй - Левицький)
  •    Назвіть прізвище родини, яка започаткували український театр (Тобілевичі)
  •    Як називався перший театр в Україні? (Театр корифеїв)

 

 

Конкурс шифрувальників

 

Прочитати слова, що записані на картках числами. Кожне число відповідає порядку букви у алфавіті.

За правильну відповідь команда отримує один бал.

 

 

16,12,23,7,21,1,23,24,21,19,10,18,13,22,23,3,19

 

Літературознавство

 

1,3,23,19,2,12,19,4,21,1,25,12,28,18,11,14

 

Автобіографічний

 

 
Конкурс римувальників

 

Скласти вірш за поданою римою.

За правильну відповідь команда отримує один бал.

 

…………………………………….весна

…………………………………….крила

…………………………………….несла

…………………………………….накрила

 

……………………………………урок

……………………………………вчити

……………………………………дзвінок

……………………………………робити

 

 

Конкурс глядачів

 

Викладач: А поки учасники будуть створювати шедеври, ми проведемо конкурс глядачів. Вам потрібно правильно відповісти на питання, піднявши руку, коли знаєте правильну відповідь. Кожна правильна відповідь приносить один бал вашій команді.

 

1. Народні пісні на Різдво (колядки)

2. Додайте: «Мені тринадцятий…» (минало)

3. Вірш без рими (білий)

4. Перша збірка Шевченка (Кобзар)

5. Народне оповідання про фантастичні події (легенда)

6. Прізвище Лесі Українки (Косач)

7. День незалежності України (24 серпня)

8. Віршований твір, який співається (пісня)

9. Розділ, в якому вивчаються частини мови (морфологія)

10. Усна народна творчість одним словом (фольклор)

11. Опис зовнішнього вигляду людини (портрет)

12. Місто, де похований Тарас Шевченко (Канів)

13. Державні символи України (гімн, герб, прапор)

14. Новорічне символічне дерево в Україні (ялинка)

15. Назвіть дерева-символи України (верба, калина, тополя)

16. Художнє означення в літературі (епітет)

17. Рід іменника тюль (чоловічий)

18. Назвіть псевдонім Миколи Фітільова (Микола Хвильовий)

19. Який жанр у літературу ввів Остап Вишня? (усмішка)

20. Що означає слово «псевдонім»?

 

Конкурс «Розумник»

 

На листочку кожна команда записує письменників, поетів, які мають подвійне прізвище. За кожне назване прізвище один бал.

 

Конкурс «Інкогніто»

 

Назвіть українських письменників, які писали та видавали свої твори під псевдонімами. Кожна команда по черзі називає прізвища та псевдоніми. За кожну правильну відповідь команда отримує один бал.

 

Конкурс «Словотвір»

Потрібно утворити якнайбільше слів від слова «літературознавчий»

За кожне правильно утворене слово команда отримує один бал.

Конкурс «Назви поета»

 

  1.     Перша команда має назвати якнайбільше поетів шістдесятників.
  2.    Друга команда має назвати якнайбільше поетів Празької школи.

За кожну правильну відповідь команда отримує один бал.

 

 

Конкурс капітанів

 

Капітани повинні за допомогою міміки та жестів передати своїй команді значення фразеологізму, а команди відгадати і озвучити цей фразеологізм.

За кожну правильну відповідь команда отримує один бал.

 

водити за носа                                            тримати язик за зубами

гладити по голівці                                     пальчики оближеш

намилити шию                                           клювати носом

зуб на зуб не попадає                                накивати п’ятами

пекти раки                                                    позичити очі у Сірка

 

 

Підведення підсумків вікторини

 

Викладач: Поки лічильна комісія підраховує результати вікторини, ми з вами прослухаємо українську пісню. Ажде саме гарне українське слово – це  основа неповторної пісні, а українська пісня – це душа кожного українця. (Звучить пісня «Два кольори»)

Лічильна комісія підраховує результати і оголошує переможців літературної вікторини.

 

Заключне слово викладача:

Вчімося, друзі, слово любити,

Слово до слова – й думка сповита

Люди без думки – птиці безкрилі,

З думкою люди мудрі й щасливі.

Слів у мові мільйон, вибирайте найкращі,

Кожне з них, лиш торкни, – як струна, виграва,

Зрозумілі, вагомі й усі вони ваші –

Мелодійні, дзвінкі, українські слова.

Говоріть про любов і про віру у щастя,

Уникайте мовчання, нудьги і ниття,

Говоріть, хай в розмові слова веселяться,

Говоріть і продовжуйте мові життя!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Олійник Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 жовтня 2019
Переглядів
16015
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку