презентація до уроку літературне читання калмицька народна казка "Казка про рідний край" знайомить з калмицьким народом, діти згадують в ігровій формі що таке казка, складають прислів'я працюють з запитаннями до розділу підручника.
Літературне читання 4 клас за підручником Марії ЧумарноїКалмицька народна казка «Казка про рідний край». Добросласький ліцей Асистент вчителя. Кузьмяк Світлана Євгенівна
Номер слайду 2
Організаційний момент. Сядьте, діти, всі рівненько,казку прочитаємо. Щось цікаве та новеньке. У ній відшукаємо
Номер слайду 3
Підготовка до сприймання нового матеріалу. ЧНІГЕЇРОФОМІЧНІЛОГІРІЧАВНІЦІСОНОАЛЬ-БУВІПОТОЧитання анаграм- Розшифруйте слова і дізнаєтесь, які бувають казки. ГЕРОЇЧНІМІФОЛОГІЧНІЧАРІВНІСОЦІАЛЬНО – ПОБУТОВІ
Повідомлення теми і завдань уроку. Отже, ми мандруємо в казку. Сьогодні на уроці ми прочитаємо Калмицьку народну казку «Казка про рідний край».– Над яким розділом ми почали працювати?– Який твір з цього розділу вже прочитали?– До чого закликав нас цей вірш?
Номер слайду 6
Казка – один з найдавніших, широко розповсюджених та живучих жанрів усної народної творчості (фольклору). Немає на земній кулі народу або племені, які б не мали своїх казок. Бо через казку формуються цілі народи. У казках проявляється уявлення народу про щастя, втілюються його ідеали, любов до прекрасного і героїчного, всепереможна віра в добро і справедливість.
Номер слайду 7
— А зараз давайте пригадаємо українські народні казки, які ми вивчали у цьому підручнику з літературного читання. Перегляньте ілюстрації до казок та спробуйте їх назвати. (Діти переглядають ілюстрації та називають казки.)
Номер слайду 8
Вікторина «З якої це казки?».«Та незлюбили його інші богатирі за те, що він своєю силою вихвалявся. Недаремно наказували йому діди, аби робив мовчки добро і нікому не казав, звідки в нього сила». ✵ «А вона й нагадує парубкові, щоб він за одну ніч луг викорчував, ізорав, пшениці засіяв, ізжав її, копи поскладав, змолотив та щоб напік свіжих паляниць і змії на сніданок подав до столу».».✵ «От він віддав ті гроші, що мати йому дала на хліб, а собачку взяв і повів додому». ✵ «Жили собі чоловік і жінка, та такі убогі — як церковні миші. А дітей мали стільки, що й забували, як котрого звати». «Ілля Муромець».«Яйце-райце«Золота пшениця».«Про бідного парубка й царівну».
Номер слайду 9
Чи чули ви колись калмицькі народні казки? — Що вам відомо про калмицький народ?
Номер слайду 10
У XVII ст. калмики рушили з Джунгарії (західної провінції Китаю) і оселились між Уралом та Волгою, а згодом поза нею, заснувавши Калмицьке ханство. Калмики під руководством своїх полководців брали участь у багатьох війнах Росії. Слава про їх подвиги чутна була по всій Європі. Польські королі домагалися найму калмицьких ескадронів, щоб на їх прикладі вчилися польські воїни. Російська імперія поступово придушувала цей народ. Такі дії викликали спротив у калмиків. Деякі з них повернулися назад до Джунгарії, де розселилися на значній території західних провінцій Китаю. Решта народу залишилась та входить до складу Російської Федерації. Столиця Калмикії Еліста, що в перекладі з калмицького «злет». — піщаний. Калмики розмовляють калмицькою мовою.
Номер слайду 11
Виразне читання казки— Як починається казка?— Де відбуваються описані події казки?
Номер слайду 12
2. Читання казки учнями мовчки.
Номер слайду 13
— Події у казці відбуваються в Канаді?— Імператору у подарунок калмики привезли пташку?— Для пташки зробили срібну клітку?— Головним доглядачем за пташкою імператор призначив свого другого міністра?— Щоранку пташка співала для імператора?— Сад своєю красою зворушив пташку, і вона почала співати?— Три роки імператор возив пташку по всій країні? Гра «Так чи Ні».нінінініні(Так)(Так)
Номер слайду 14
✵ «Вона так співала…».✵ «Першого свого…».✵ «І хай вона…».✵ «Імператор запросив…».✵ «А коли зійшло сонце…».✵ Читання «ланцюжком». Гра «Дочитай рядок».
Номер слайду 15
Домашнє завдання. Читати й переказувати уривок з казки «Казка про рідний край». Дібрати прислів’я та приказки до змісту казки. За бажанням намалювати ілюстрацію до казки.