Хвилинки творчості. Складання казок

Про матеріал
Презентація створена для уроку позакласного літературного читання, яка містить за мету навчити учнів складати коротенькі казки та розвивати творчість, містить посилання на використання штучного інтелекту, точніше генератора казок, спробуйте, це дуже цікаво і учням подобається
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Хвилинки творчостіЯ СПРОБУЮ...

Номер слайду 2

МЕТАМета:□ Навчальна: вчити учнів складати опис дерев, використовувати його для складання твору; розвивати мовлення учнів, збагачувати словни­ковий запас, використовувати в мовленні синоніми, антоніми, епітети, порівняння.□ Виховна: виховувати доброту, почуття взаємодопомоги, любов до при­роди.□ Розвивальна: розвивати уяву, логічне мислення, культуру зв’язного мовлення. Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення. Обладнання: ілюстрації дерев, зимового лісу, картини природних явищ, музичні записи.

Номер слайду 3

Організаційна частина. Емоційне налаштування

Номер слайду 4

Бесіда за ілюстраціями. Чи подобаються вам тварини на кар­тинках?∎ Де ми можемо побачити цих тварини?∎ Хтось із вас бачив лисицю або зайця?

Номер слайду 5

Поетична хвилинка. Дуже хитра вже лисиця,Так робити не годиться. Вона полює ніч і день,Ще заходить до людей. Як загляне у курник,Там такий почнеться крик. Кури з ляку хто куди,Вже недовго до біди. Добре, що Рябко не спить,Він чатує кожну мить. Заважає йому цеп,Тут лисиці була б смерть. Злякав гавкіт її вмить,Вона в ліс чимдуж біжить.

Номер слайду 6

Поетична хвилинка. Зайчик в мене є маленький,Такий гарний і сіренький. Довгі вушка дуже має,По травичці він стрибає. Любить завжди дині їсти,Й біля сіна теж присісти.Їсть капусту і пшеницю,Кабачки, овес, вербицю. А, якщо знайде морквину,То з’їсть її за хвилину. Молочко п’є і водичку,Любить буряк і травичку.

Номер слайду 7

Бесіда за прочитаним. ЩО МИ МОЖЕМО СКАЗАТИ ПРО ЗАЙЦЯ? ОХАРАКТЕРИЗУЙТЕ ЦЮ ТВА­РИНУ. ЯКІ РИСИ ХАРАКТЕРУ В ЛИСИЦІ?ЧИ МОЖУТЬ ДРУЖИТИ ЛИСИЦЯ ТА ЗАЄЦЬ?

Номер слайду 8

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУСьогодні ми будемо вчитися складати казки, героїв можна обрати, тих, про котрих ми говорили, або ж обрати їх на власний розсуд.

Номер слайду 9

Що таке казка?Казка — давній за походженням і популярний у народі епічний жанр фольклору, переважно прозове оповідання з усталеною побу­довою про вигадані та фантастичні пригоди героїв. Казки дають багатий матеріал для пізнання мрій, бажань і спо­дівань людини. Адже змалку казка навчала вас уявляти та мріяти, радіти й сумувати.

Номер слайду 10

Будова казки. Казка має своєрідну побудову: вона складається із зачину, основ­ної частини та кінцівки. «Жив собі…», «Був собі…», «Це було за царя Тимка (Панька), як була земля тонка…» — так традиційно розпо­чинається багато казок. Це і є зачин. В основній частині розповіда­ється про дійових осіб, події розгортаються як ланцюжок пригод. Кінцівка — це характерний вислів, яким традиційно закінчується казка: «Живуть-поживають, добра наживають».

Номер слайду 11

Пам*ятка для складання казки. Оберіть головних та другорядних дійових осіб — казкових геро­їв. Це можуть бути речі (олівець, книжка, парасолька), тварини (пес, заєць, лисиця), люди (бабуся, дідусь, герой-силач, мудрець, хитрун, маленька дівчинка або хлопчик). Оберіть жанр, у якому буде представлена ваша казка (фан­тастично-героїчний, побутовий чи просто казка про тварин). Укладіть схему казки. Наприклад: головний герой та його особ­ливості. — Конфлікт героя з іншими персонажами — як герой проходить усі випробування — щаслива кінцівка. Продумайте цікаві елементи до кожної частини. Підберіть мовні засоби, які б підкреслювали казковий жанр.

Номер слайду 12

Пам*ятка для складання казки6. Укладаючи казку, обов’язково використовуйте такі елемен­ти: казковий зачин (Було це ще за царя Гороха… Були собі… Давним-давно… Якось… Ще в сиву давнину… Колись давно… Жив собі на світі…), казкову середину (Іде собі, іде і бачить… І питає… Знову просить… та давай бігти… Очам не може пові­рити… Коби ж то стільки біди… Ой лишенько!.. Швидко казка мовиться, та не швидко діло робиться…) та казкову кінцівку (І я там був, мед-пиво пив… Тут і казці кінець, а хто слухав — молодець. Казці кінець, а вам бубликів вінець. І стали вони жити-поживати і добра наживати. Поблагословила мати під ві­нець, тут і казці кінець.).7. Казка обов’язково має містити повчальний зміст.

Номер слайду 13

Казка за 10 хвилин«Жила собі або жив собі…»Питання:▼ Хто це був?▼ Яким був на вигляд?▼ Куди пішов?▼ Кого зустрів?▼ Що йому сказав?▼ Що йому відповіли?▼ Що йому зробили?▼ Яка була його реакція?▼ Чим усе це закінчилось?▼ Висновок або мораль.

Номер слайду 14

План роботи. Складання плану казки. План (орієнтовний)Знайомство головних героїв. Об’єднання навколо спільної мети. Пригоди героїв . Перемога дружби. Самостійна робота. Зачитування написаних казок. Редагування

Номер слайду 15

Складання казок за допомоги ШІhttps://kazka.fun/

Номер слайду 16

ТВОРЧА ЗУПИНКАЧИТАННЯ КАЗОК

Номер слайду 17

Підсумкова частина. Релаксаційна хвилинка

Номер слайду 18

ДЖЕРЕЛА ВИКОРИСТАНОЇ ІНФОРМАЦІЇ2. Вірш про зайчика/ Урок розвитку зв"язного мовлення

pptx
Додано
25 квітня
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку