ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ УСНИЙ ЖУРНАЛ « ПАМ’ЯТІ ВЕЛИКОГО КОБЗАРЯ »

Про матеріал
Поглибити знання школярів про життя і творчість КОБЗАРЯ, Формувати читацьку компетентність; розвивати виразного читання,аналізу художнього тексту в контексті з біографією письменника,коментувати основні мотиви,ідеї його поезій; формувати кругозір,світоогляд здобувачів освіти; викликати у них бажання якомога більше дізнатися про великого сина українського народу; поповнювати словниковий запас дітей; виховувати почуття пошани, повагу до спадщини,яку залишив поет.
Перегляд файлу

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

ДЕПАРТАМЕНТ з ГУМАНІТАРНИХ ПИТАНЬ

 

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ГІМНАЗІЯ № 17»

КАМ’ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

 

 

УСНИЙ ЖУРНАЛ

 

 

« ПАМ’ЯТІ   ВЕЛИКОГО  КОБЗАРЯ »

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                Грицай Світлана Анатоліївна,

                                                                                   спеціаліст вищої категор

                                                      ХІД УРОКУ

 

ТЕМА           ПАМ’ЯТІ ВЕЛИКОГО КОБЗАРЯ.

 

МЕТА      Поглибити знання школярів про життя і творчість КОБЗАРЯ,

                Формувати читацьку компетентність;

                 розвивати  виразного читання,аналізу художнього тексту в

                 контексті з біографією письменника,коментувати основні мотиви,ідеї

                 його поезій;

                 формувати кругозір,світоогляд здобувачів освіти;

                 викликати у  них бажання якомога більше дізнатися про великого сина

                 українського народу;

                  поповнювати словниковий запас дітей;

                 виховувати почуття пошани, повагу до спадщини,яку залишив поет.

 

ОБЛАДНАННЯ   Портрет Т.Г.Шевченка, презентація «Пам’яті великого Кобзаря»,

                  книга «Кобзар» ,плакат з хронікою життя поета,ілюстрації до творів

                  письменника,виставка  репродукцій картин Шевченка-художника.

 

 

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ

УСНИЙ ЖУРНАЛ

   

Слово вчителя.

 –Сьогодні урок літературного читання присвячується геніальному синові українського народу Т.Г.Шевченку.Художнику,поету,патріоту.

   Щовесни,коли тануть ,сніги,

   І на рясті просяє веселка,

   Повні сил і живої снаги

   Ми вшановуєм пам’ять Шевченка.

 

                                                ВІДЕО-ПРЕЗЕНТАЦІЯ

 

СТОРІНКА 1.            «БІБЛІОГРАФІЧНА»

 

ДОСЛІДНИЦЬКА  ГРУПА

 

1-ий УЧЕНЬ        Народився Т.Г.Шевченко 9 березня 1814 року в селі Моринці на   

                        Черкащині у сім’ї кріпаків.В дитинстві був допитливим,любив 

                         малювати,співати.Коли Тарасові було 9 років ,знесилена тяжкою  

                         працею на панщині,померла його мати. Було їй лише 40 років.

 

2-ий УЧЕНЬ          Незабаром,коли Тарасові ледве виповнилося 11 років,помер

                         батько.Тарас пас гусей,овець,носив у школу воду.У дяка дрова 

                         рубав,дітей гледів.Тяжкою була доля сироти.

 

3-й учень             У Тараса Шевченка був великий потяг до малювання.У 17 років

                         доля привела його до Петербурга. Пан Енгельгард помітив талант

                         свого кріпака і дозволив Тарасові вчитися у художника Ширяєва.

                         Тоді він почав писати перші вірші.

 

4-ий учень     У 24 роки друзі викупили Шевченка з кріпацтва за 2500 карбо-

                         ванців.Після закінчення Академії мистецтв він працює художником,

пише вірші,в яких виступає проти царя і панів.28 травня 1847 року -

                         арешт поета,заслання.  

 

5-ий учень       10 березня 1861 року зупинилося серце Великого Кобзаря.  

                         За життя Тарас Шевченко заповідав,щоб його поховали на Вкраїні милій.  Тому у    травні 1861 року його поховали на Чернечій горі,біля Дніпра.

 

6-ий учень       Кожен рік дорослі та діти йдуть на Чернечу гору ,щоб

                          поставити свічку,покласти квіти,висловити свою шану великому

                          Кобзареві.

 

 

  ВЧИТЕЛЬ    -Асоціативний кущ складаємо.

                      Найкращі та влучні слова добираємо.

 

              СИРОТА                          КРІПАК                    КОЗАЧОК

 

 

 

            ХУДОЖНИК                 Т.Г.ШЕВЧЕНКО                       ПОЕТ

 

 

                          

 

                 КОБЗАР               ГОРДІСТЬ УКРАЇНИ                ПАТРІОТ

 

СТОРІНКА 2                «ШЕВЧЕНКО-ХУДОЖНИК»

 

ВЧИТЕЛЬ                -В галереї побуваємо. Картини Шевченка відшукаємо.

                          

ЕКСКУРСОВОД       *     Автопортрет Шевченка  (1840-1841)   

  • «Катерина»   (1842)
  • «Селянська родина»(1843)
  • «Циганка-ворожка»(1841)
  • «Аскольдова могила»(1846)
  • «Одасіска»(1840)

 

СТОРІНКА 3               «ШЕВЧЕНКО ПОЕТ»

 

 БІБЛІОТЕКАР         Представлення книжкової полиці.   

                     

                                 СЛОВНИКОВА РОБОТА

 

КОБЗАРІ   - СПІВЦІ,НАРОДНІ ПОЕТИ,ЯКІ ХОДИЛИ СЕЛАМИ І ВИКОНУВАЛИ НАРОДНІ ПІСНІ Й ДУМИ.

 

СТОРІНКА 4                   «ПОЕТИЧНА СВІТЛИЦЯ»

 

ВЧИТЕЛЬ                  «ЗАПОВІТ»  Декламує вчитель.

 

                          -Відкриваю «КОБЗАР» і душею радію.

                           Кожне слово твоє,оберіг золотий.

                           І у серці моїм оживає надія,

                           Уклоняюсь тобі ,мій Кобзарю святий!

 

                           ДЕКЛАМУВАННЯ  ВІРШІВ  ШЕВЧЕНКА  УЧНЯМИ

 

*«Реве та стогне Дніпр широкий»

* «Садок вишневий коло хати»

* «Вітер з гаєм розмовляє»

* «За сонцем хмаронька пливе»

* «Зоре моя вечірняя»

* «Світає…»

* «Тече вода з-під явора»

 

ВЧИТЕЛЬ              -Згадаємо відомі рядки з віршів Кобзаря.

 

                                          РОБОТА В ПАРАХ

Т.Г.Шевченко

 

Встала__________,чорну __________сонну розбудила,

Уквітчала її ____________,барвінком ___________.

І  на полі______________,соловейко в __________

Землю,убрану_________,вранці зустрічають.

 

СТОРІНКА 5           «ДЕРЕВО ЖИТТЯ І ТВОРЧОСТІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА»

 

                                      «Історія мого життя складає частину історії моєї   

                                      Батьківщини»       Т.Г.Шевченко

 

                                        ГРУПОВА РОБОТА

 

9березня 1814 р.        * Народився Кобзар

                   1836 р.        *Викуп з кріпатцтва

                   1838 р.       * Вступ до Академії мистецтв

                   1840 р.       * Вийшов у світ «КОБЗАР»

                   1843 р.       * Приїхав в Україну

                   1845 р.       *  Закінчив Академію мистецтв

                   1847 р.       * Арешт поета,заслання

                   1858 р.       * Друзі добилися звільнення і повернення із заслання

                   1861 р.       * Видав для дітей України «БУКВАР «

10 березня 1861 р.    *Відійшов у вічність.

 

СТОРІНКА 6            «ВИСЛОВИ ВІДОМИХ ЛЮДЕЙ ПРО КОБЗАРЯ»

                                   

 

                     «Немає в світі поета,який стільки важив би в житті свого народу,як Шевченко.»   

                                                                                                        М.Рильський

 

                      «Він був кріпаком – і став велетнем у царстві людської культури.»

                                                                                                        І.Франко

 

«Досить було однієї людини,щоб урятувати цілу націю.»

                                                                                                        О.Вишня

        

«Шевченко це той,хто живе в кожному із нас.Він – як сама душа нашого народу»

                                                                                                         О.Гончар

СТОРІНКА 7                            «ПІДСУМКОВА. ШАНА ШЕВЧЕНКУ»

 

ВЧИТЕЛЬ              -Юні мої друзі! Дорожіть Шевченком!

                              Хочеться вірити,що на вашому шляху завжди буде :

 

 

                             ТАРАСОВА ПРИСТРАСТЬ,

                             ТАРАСОВА МУЖНІСТЬ,

                             ТАРАСОВЕ НЕВМИРУЩЕ СЛОВО!

             

                              -Бо   Шевченко Тарас-наче сонце для нас.

                                       

                                       Шевченкові твори сяють,мов зорі.

 

                                       Ми Шевченка славить будемі ніколи не забудем.

                                    

 

 

Використані джерела

 

1 «Кобзар» Видавництво Дніпро-2010 р

2.В Яценко « Тарасові шляхи», 2015р

3.О. Мельник « Ми  тебе не забули,Тарасе»

4 Ню Рябчик « І мене в сім’ї великій, в сім’ї вольній, новій , не забудь те….»

5 Методичні рекомендації- Нова українська школа.2021р

6 Я Слабко « Шануймо Кобзаря!»

docx
Додано
24 лютого 2023
Переглядів
249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку