Літературні перегони "Увімкни казку"

Про матеріал
Розробка призначена для бібліотечного виховного заходу. Можна проводити у канікулярний період для активізації мозкової діяльності дітей.
Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №17»

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

Веселкові літературні перегони

 «Увімкни казку»

 

 

 

Бібліотекар:

Дементьєва М.О.

 

 

 

 

Нікополь, 2019

 ВЕСЕЛКОВІ ЛІТЕРАТУРНІ ПЕРЕГОНИ «УВІМКНИ КАЗКУ»

Мета: Популяризація серед читачів-учнів 2-4 класів класичних творів дитячої літератури, знайомство із цікавими книгами за допомогою цитат, ілюстрацій, екранізацій творів та іншої інформації про книгу.

 

Обладнання: напис «»Увімкни казку», кольорові фішки, різнокольорові конверти із завданнями, виставка дитячих книжок під назвою «»Книжкові новини для кожної дитини», картинки із зображенням казкових персонажів, назви команд «Смайлики», та «Зірочки», розмальовки, кольорові олівці, білий папір, пазли.

 

Хід проведення:

Вед:

- Добрий день, любі діти!

- Сьогодні ми зібралися тут, щоб потрапити в гості до казки, зустрітися з улюбленими казковими героями, а допоможе нам у цьому кольорова літературна подорож «Увімкни казку».

Казки – це наші великі і мудрі вчителі, що спочатку виховують, а вже потім розважають. Казки дають перше уявлення про добро і зло, правду і неправду, чесність і справедливість. Читаючи казки, ви стаєте добрішими, мудрішими, сильнішими, милосерднішими.

         Казка – це, добре, розумне, вічне.

   Я запрошую вас, діти, у казкову подорож. А подорожувати нам допоможуть кольорові конверти з чарівними завданнями. Кожна команда по черзі обирає конверт із завданнями. За кожну правильну відповідь команда отримує фішку відповідного кольору. В кінці ми підрахуємо: яка команда назбирає найбільше фішок, той отримує відзнаку «Знавець казки», а в кого будуть різноманітні фішки – команда отримує відзнаку «Веселкові друзі».

  • Отже, почнемо!
  • Команда, яка переможе у жеребкуванні, обирає конверт із першим завданням. Потім, команди обирають конверти по черзі.
  • Починаймо!

 

Помаранчевий конверт. Казкові головоломки (Розшифрувати назву казки)

  • Відкриваємо конверт із завданнями. Кожна команда отримує по 7  карток, в яких зашифровані назви казок. На аркуші паперу необхідно записати розшифровані назви казок.
  • За кожну розгадану казку команда отримує помаранчеву фішку.
  1. НИЙ-СО-БИ-ЛОМʼЯ-ЧОК. («Соломʼяний бичок»)
  2. КА-КА-КРИ-ЧЕЧ-ВЕНЬ-КА. («Киривенька качечка» )
  3. КРА-НЯ-СПЛЯ-СУ-ЧА. («Спляча красуня»)
  4. КА-РЯ-РОЧ-КУ-БА.
  5. ВІН-ПУХ-НІ.
  6. ЗА-ДЕ-КО-РЕ-ЗА.
  7. КО-РОШ-ГО-ТИ-КО.
  8. ВИЧ-РУ-КА-КА.
  9. МО-КА-ВОЧ-ДЮЙ.
  10. РАЙ-ЯЙ-ЦЕ-ЦЕ.
  11. НА-БА-РІВ-ЖА-ЦА.
  12. І-НИК-КО-ПІВ-ТИК.
  13. ХА-ЦО-МУ-ТУ-КО-ХА («Муха-Цокотуха»).
  14. БО-НИК-КО-ГОР («Горбоконик»).
    (Правильна відповідь — помаранчева фішка.)

 

Жовтий конверт. До казки – підказки
- У жовтому конверті знаходиться аркуш паперу,  на якому записані підказки до казок. Я буду зачитувати по черзі підказки для кожної команди, а ви називати казку.

- За кожну правильну відповідь команда отримує жовту фішку.

- Назвіть казку ,…
1. в якій гірко плакали дід і баба. («Курочка Ряба»)

2. в якій хлопчик ловив рибку в золотому човнику з срібним весельцем. («Івасик-Телесик»)

3. де мишки ледарювали. («Колосок»)

4. в якій ведмедик лазив на дерево з медом. («Вінні-Пух»)

5. в якій звірі варили смачний борщ. («Пан Коцький»)

6. в якій звірі принесли діду і бабі ласощі. («Соломʼяний бачок»)

7. в якій хлопчик виріс з горошини. («Котигорошко»)

8. в якій дурник став царем за допомогою коника. ( «Горбоконик»).
9. в якій жили маленькі чоловічки у казковому місті. ( «Пригоди Незнайка та його друзів»).
10. в якій дружба та відданість розтопили льодяне серце. ( «Снігова королева»).
11. в якій хлопчик жив у вовчій зграї. ( «Мауглі»).
12. в якій  маленька дівчинка жила з мишкою у норі. («Дюймовочка»)

13. де є дерев'яна лялька з довгим носом. («Буратіно»)

14. в якій карета перетворилася на гарбуз? («Попелюшка»)

15. в якій домашня тварина носила взуття? («Кіт у чоботях»)
(Правильна відповідь —  жовта фішка.)

 

Зелений конверт . Хто швидше? (Скласти пазли з казкою.)
- У зеленому конверті знаходяться аркуші паперу з назвами казок, пазли до яких необхідно скласти.  Кожна команда обирає аркуш з назвою казки, отримує відповідний пазл і на час намагаються його скласти.
 
Блакитний конверт. Чарівна скринька
- У мене є чарівна скринька. В ній знаходяться предмети з різних казок. 

- Команди, по черзі, дістають зі скриньки один предмет, демонструють його усім,  називають казку, у який він зустрічається і які дії з ним виконують.

- За кожну правильну відповідь команда отримує блакитну фішку.

- З якої казки предмети:

  1. Кинжал (Р. Кіплінг, «Мауглі»).
  2. Колосок пшениці («Колосок»).
  3. Глечик («Лисичка і Журавель»)
  4. Рукавичка («Рукавичка»)
  5. Борошно («Колобок»)
  6. Голка («Спляча красуня»)
  7. Повітряна кулька («Вінні-Пух»)
  8. Дзеркальце («Білосніжка і сім гномів»)
  9. Блакитний капелюх (М. Носов, «Пригоди Незнайка та його друзів»).
  10. Перо Жар-Птиці (П. Єршов, «Горбоконик»).
    (Правильна відповідь — блакитна фішка. )

 

Фіолетовий конверт. Розкажи або заспівай. Пісні та притчі у казках.
- А зараз перевіримо, чи добре ви запам'ятали пісні та притчі наших героїв.

- У фіолетовому конверті знаходяться аркуші із завданнями, в яких потрібно відтворити фрагмент казки.

- За кожну правильну відповідь команда отримує фіолетову фішку.

  1. Яку пісеньку співав Колобок?
  2. Яку пісеньку співала Коза-мати, коли поверталася з лісу додому?
  3. Як гукала свого сина Івасика-Телесика мати?
  4. Як кликав Півник на допомогу Котика?
  5. Як просив Івасик-Телесик гусеняток?
  6. Як відказувала Коза-Дереза, коли сиділа у заячій хатці?
    (Правильна відповідь — фіолетова фішка.)
     

 

Синій конверт. (Оживи казку)

- У синьому конверті знаходяться дві фішки з цифрами 1 і 2. Обираємо фішку, яка більше сподобалася.

- Завдання наступне – потрібно оживити казку, тобто розфарбувати розмальовки. Вони великі, тому працює одночасно вся команда.

- На виконання завдання виділяється 7 хвилин.

1 фішка – українська народна казка «Пан Коцький»

2 фішка – українська народна казка «Лисичка і Журавель».
(Правильне і швидке виконання завдання —5 синіх фішок.)

 

Червоний конверт. «Хто це?»

  •         У червоному конверті знаходяться описи героїв наших казок. Я зачитую кожній команді по 12 описів – за кожну правильну відповідь – червона фішка.

 


Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачить весь світ.
(Колобок)

Допоможе завжди вам,
І птахам і дітлахам.
Він під деревом сидить,
Добрий лікар....
(Айболить)

Сидить дівчина в корзині
На ведмежій дужій спині.
А чому ж вона сховалась,
До ведмедя не призналась?
(Маша)

Підробив він голосок,
Став малим співати.
догадалися вони: Вовк — не наша мати.
(Вовк і семеро козенят)

Сидить півник на печі
Їсть смачненькі калачі.
Ось лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить котик рятувати,
В лиса півника забрати.
(Казка «Котик і півник)

 

 

З їжачка хто насміхався,
Перегнати намагався?
Вихвалятися мастак,
Звуть вуханя цього як?
(Заєць)

 

 

Вовка зовсім не боявся,
І ведмедю не дістався,
Та лисиці на зубок
Все ж потрапив…
(Колобок)

 

Він дружок звірятам, дітям,
Він живий, як я і ти,
Та таких на білім світі
Нам ніде більш не знайти.
Це тому, що він не пташка,
Не лисиця, не комашка,
Не котисько, не щеня,
Не бабак, не вовченя.
Він знімається в кіно
І відомий всім давно.
Упізнать його неважко,
Адже зветься…
(Чебурашка)

 

Він приходить до малят
У кожусі аж до п'ят,
Із ціпком, у рукавицях
І у шапці, що іскриться
Від сріблястого сніжку,
З подарунками в мішку.
Всім гостинці роздає,
Відгадайте, хто це є?
(Дід Мороз)

 

До школи прямує хлопчак дерев’яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Як називається ця книжка?
А як зветься сам хлопчисько?
От підказка, друзі, вам:
Його дівчинка Мальвіна
Називала…
(Буратіно)

 

Втік із мультику дивак.
Як це трапилося, як?
Дуже просто, наче птах,
Полетів собі на дах.
(Карлсон)

 

До прогулянок він ласий,
Є на мед чутливий нюх.
Зветься плюшевий ведмедик,
Всім відомо…
(Вінні-Пух)

 

Народилась в горошині,
В шкаралупі я жила,
Та мене одної днини
З дому жаба понесла.
В старої миші була на гостинах,
І з кротом зустрічалася я.
І ластівка мене на крилах
В країну ельфів відвезла.
(Дюймовочка)

 

Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку ту по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів?
(Червона Шапочка)

 

У Задзеркаллі побувала,
Країною Чудес гуляла.
Кіт Чеширський не дрімає,
В казці дівчину чекає.
(Аліса)

 

Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці.
Є така у мене звичка —
Десь губити черевички.
(Попелюшка)

 

Жила я у гномів, ласкава та ніжна,
І пташок я слухала спів дивовижний,
Мов кров, мої губи , волосся – мов нічка,
А личко – як сніг… Мене звуть…
(Білосніжка)

 

В Італії він народився,
Родиною дуже гордився.
Він не просто цибулина,
Вірний друг це…
(Чіполліно)

 

Випадково заморозила
Молодшу сестру.
І на замок одягнула
Шубу снігову.
(Ельза)

 

Я – істота нежива,
Я – істота снігова.
Мене зліпили дві сестри,
Коли грали уночі.
(Сніговик Олаф)

Заморозить все навкруг —
Поле, річку, ліс та луг.
Не почує серце бід,
Герда лиш розтопить лід.
(Снігова Королева)

Це мандрівні артисти,
Жартівники й кадристи.
Відомі їх таланти:
Співаки та музиканти.
Півень, кіт, осел, собака
Ніколи не знають страху.
Хтож це?Відгадайте!
Відповідь швиденько дайте.
(Бременські музиканти)


 

(Правильна відповідь – червона фішка)

 

Конверт «Веселка» Знавці казки (відповідь на запитання за текстом казки)
 

  • Як звати лінивих мишенят, які нічого не хотіли робити і не допомагали півникові? (Круть і Верть)
  •  Скільки звірів умістилося в рукавичці? (7)
  • Як звали хлопчика, з яким потоваришував Карлсон? (Малюк)
  • Хто врятував Кая з полону Снігової королеви? (Герда)
  • Як звали трьох поросят? (Ніф-Ніф, Наф-Наф, Нуф-Нуф)
  • Шкідлива стара з російських народних казок. (Баба Яга)
  • Хто купив на базарі самовар і влаштував бенкет? (Муха-Цокотуха)
  • Хто хотів обдурили Буратіно? (кіт Бізиліо та лиса Аліса)
  • Що було написано на дощечці у кота Базиліо?(Сліпий)
  • Із скількома костилями була Лисиця Аліса? ( З одним)
  • Кому писав свої вірші П'єро? (Мальвіні)
  • Скільки було монет у Буратіно? (П'ять)
  • Скільки коштував білет у цирк? (Чотири сольдо)
  • Пригадайте, хто говорив такі чарівні слова?:По щучьему велению по моему хотению… (Омелько)
  • Скільки заплатила за козу на базарі? (Три копи)
  •  Чим Лисичка пригощала Журавля у казці «Лисиця і Журавель»? (Молочною кашею)
  • Чим ловив Вовк рибу? (Хвостом)  
  • Хто першим наскочив на солом’яного бичка? ( Заєць)
  •  У якій казці битий небиту везе? (Про Вовчика-братика та Лисичку-сестричку)
  • Скільки бочок смоли і возів конопель попрохав Кирило Кожум’яка у князя? (12)

 

Вед. Любі мої учасники літературних перегонів, ось і відкрили ми  усі конверти, виконали всі завдання, отримали відповідні фішки. Настав час підбити підсумки. Порахуйте, будь ласка, загальну кількість отриманих фішок.

  • Команда, яка набрала найбільшу кількість фішок отримує звання «Знавець казок», а команда, яка отримала найбільше різнокольорових фішок – звання «Веселкові діти».
  • На цьому наші перегони закінчилися, давайте станемо у коло, візьмемося за руки і скажемо такі слова:
  • Перегони закінчилися, а друзі залишилися. (3 рази)
  • До побачення! До нових зустрічей!

1

 

docx
Додано
16 жовтня
Переглядів
45
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку