Літературний аqua – бій за творчістю І. Франка та Т.Шевченка

Про матеріал

Подану розробку ( літературний agua-бій за життєвим та творчим шляхом Івана Франка та Тараса Шевченка) вчитель може провести як виховний захід для учнів 7 класу, а також - як підсумок вивчення творчості письменників за темою "Про минулі часи". На основі ціїє розробки можна підготувати виховні заходи на різну тематику.

Перегляд файлу

                  Літературний  аqua бій на морі

              за творами І. Я. Франка та Т. Г. Шевченка

 

 

 

м

о

р

е

п

л

а

в

ц

і

 1

1

 

 

 

 

 

3

 

 

20

 2

 

 

 

7

 

 

14

 

 

 

 3

 

біда

 

 

 

 

8

 

т

 

 4

 

 

 

т

 

 

 

 

 

 

 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 6

12

 

 

2

15

18

5

 

 

11

 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 8

 

10

 

 

9

 

 

19

 

т

 9

 

16

 

 

13

 

 

17

 

 

10

 

4

 

 

 

 

 

 

 

т

 

Умови гри

    Гра нагадує дитячий «Морський бій», але кожна убита тут палуба корабля є одним запитанням з теми.

    На дошці, на столах учасників аqua – бою (беруть участь дві команди) є сітка з координатами.

    Учні однієї команди називають координати. Якщо є влучання у палубу корабля, то команда отримує по 2 бали за кожну правильну відповідь (залежно від кількості палуб). А якщо  команда не відповідає, то суперники можуть отримати 1 б. за правильну відповідь. На дошці капітан Врунгель (ведучий) фіксує всі «постріли» команд.

    Але на морі буде встановлено декілька пасток (сектор «Т» (торпеда). Влучаючи в них, команда пропускатиме хід.

   Також можна зустріти яхту капітана Врунгеля «Біду». Умови цього конкурсу: команда, яка швидше дасть правильну відповідь, отримує 2 бали.

 

    1. Коли і в якій області народився Т. Г. Шевченко? (09. 03. 1814р., в

      Черкаській).

2. Що перейняв малий Іванко від матері? (Любов до пісні)

3. Назва великого кам’яного стовпа? (Сторож)

4.  Поезія Шевченка «Заповіт» належить до періоду … (трьох літ).

5. Хто написав музику до вірша «Заповіт»? (М. Лисенко і М. Вербицький у 1868

      році, а в 1870 – Г. Гладкий)

 6.  Псевдонім,  яким І. Я. Франко підписував свої твори.  (Джеджалик )

 7.  В якому навчальному закладі не навчався  І. Я.  Франко? Львівський

      університет, Дрогобицька гімназія, Дрогобицький колегіум, початкова школа  в Ясениці Сільній.

8.  Назвіть 2-3 діячі культури, які брали активну участь у викупленні Та­раса   Григоровича з  кріпацтва. (К. Брюллов, В. Жуковський, О. Венеціанов, 

    В. Григорович, Є. Гребінка)

 9.  Скільки мов знав І. Я. Франко?  (16)

10. Назвіть (три) балади Шевченка. («Причинна»,  «Тополя», «Утоплена»,

    «Лілея»,  «Русалка», «Коло гаю в чистім полі», «У тієї Катерини…»)

11. Кому належать ці слова: «Я не піду дальше. Я не стану зрадницею свого

       краю!» (Мирославі)

12.  Через що Т. Шевченка називають Кобзарем? (Любив слухати кобзарів)

13.  Жанр «Тополі» Т. Г. Шевченка. (Балада)

14.  «Життя в неволі нічого не варте – краще смерть»,  – так зазначав …

       (Максим)

15. Скільки років Шевченко провів у засланні. (Десять)

16. До якого літературного жанру належить твір І. Франка «Захар Беркут? (До   історичної повісті)

17. Яка картина і якого автора перегукується зі змістом поезії «Мені

      тринадцятий минало» Т. Г. Шевченка? (І. Їжакевич «Тарас-пастух»)

  1.  Про що розповідається у творі І. Франка «Захар Беркут»? (Про те, як

волелюбний народ Руської землі боровся з монголо-татарськими загарбниками)

19.  В якому столітті відбуваються події в повісті «Захар Беркут»? (ХІІІст.)

20.  Професія батька Шевченка? (Стельмах)

 

Запитання від яхти «Біда»:

  1. Що таке балада? (Невеликий за розміром ліроепічний твір фольклорного

      походження на легендарну чи історичну тему, з драматично напруженим

     сюжетом)

  1. Назвіть складові частини сюжету. (Експозиція, зав’язка, розвиток дії,

      кульмінація, розв’язка)

  1.   Дайте визначення: історична повість – це … (епічний твір середнього

      розміру, в якому зображені історичні події, особи, так і створені письменником

      художні образи протягом тривалого або важливого за подіями часу)

  1.   Що така контраст? (стилістична фігура протиставлення явищ, предметів,

      характерів; посилює змістовне й емоційне звучання твору)

  1. Назвіть засоби виразного читання. («Пауза», «логічний наголос», «темп»,

    «інтонація»

 

docx
Додано
6 липня 2018
Переглядів
966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку