Подану розробку ( літературний agua-бій за життєвим та творчим шляхом Івана Франка та Тараса Шевченка) вчитель може провести як виховний захід для учнів 7 класу, а також - як підсумок вивчення творчості письменників за темою "Про минулі часи". На основі ціїє розробки можна підготувати виховні заходи на різну тематику.
Літературний аqua – бій на морі
за творами І. Я. Франка та Т. Г. Шевченка
|
м |
о |
р |
е |
п |
л |
а |
в |
ц |
і |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
20 |
2 |
|
|
|
7 |
|
|
14 |
|
|
|
3 |
|
біда |
|
|
|
|
8 |
|
т |
|
4 |
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
6 |
12 |
|
|
2 |
15 |
18 |
5 |
|
|
11 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
10 |
|
|
9 |
|
|
19 |
|
т |
9 |
|
16 |
|
|
13 |
|
|
17 |
|
|
10 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
т |
Умови гри
Гра нагадує дитячий «Морський бій», але кожна убита тут палуба корабля є одним запитанням з теми.
На дошці, на столах учасників аqua – бою (беруть участь дві команди) є сітка з координатами.
Учні однієї команди називають координати. Якщо є влучання у палубу корабля, то команда отримує по 2 бали за кожну правильну відповідь (залежно від кількості палуб). А якщо команда не відповідає, то суперники можуть отримати 1 б. за правильну відповідь. На дошці капітан Врунгель (ведучий) фіксує всі «постріли» команд.
Але на морі буде встановлено декілька пасток (сектор «Т» (торпеда). Влучаючи в них, команда пропускатиме хід.
Також можна зустріти яхту капітана Врунгеля «Біду». Умови цього конкурсу: команда, яка швидше дасть правильну відповідь, отримує 2 бали.
1. Коли і в якій області народився Т. Г. Шевченко? (09. 03. 1814р., в
Черкаській).
2. Що перейняв малий Іванко від матері? (Любов до пісні)
3. Назва великого кам’яного стовпа? (Сторож)
4. Поезія Шевченка «Заповіт» належить до періоду … (трьох літ).
5. Хто написав музику до вірша «Заповіт»? (М. Лисенко і М. Вербицький у 1868
році, а в 1870 – Г. Гладкий)
6. Псевдонім, яким І. Я. Франко підписував свої твори. (Джеджалик )
7. В якому навчальному закладі не навчався І. Я. Франко? Львівський
університет, Дрогобицька гімназія, Дрогобицький колегіум, початкова школа в Ясениці Сільній.
8. Назвіть 2-3 діячі культури, які брали активну участь у викупленні Тараса Григоровича з кріпацтва. (К. Брюллов, В. Жуковський, О. Венеціанов,
В. Григорович, Є. Гребінка)
9. Скільки мов знав І. Я. Франко? (16)
10. Назвіть (три) балади Шевченка. («Причинна», «Тополя», «Утоплена»,
«Лілея», «Русалка», «Коло гаю в чистім полі», «У тієї Катерини…»)
11. Кому належать ці слова: «Я не піду дальше. Я не стану зрадницею свого
краю!» (Мирославі)
12. Через що Т. Шевченка називають Кобзарем? (Любив слухати кобзарів)
13. Жанр «Тополі» Т. Г. Шевченка. (Балада)
14. «Життя в неволі нічого не варте – краще смерть», – так зазначав …
(Максим)
15. Скільки років Шевченко провів у засланні. (Десять)
16. До якого літературного жанру належить твір І. Франка «Захар Беркут? (До історичної повісті)
17. Яка картина і якого автора перегукується зі змістом поезії «Мені
тринадцятий минало» Т. Г. Шевченка? (І. Їжакевич «Тарас-пастух»)
волелюбний народ Руської землі боровся з монголо-татарськими загарбниками)
19. В якому столітті відбуваються події в повісті «Захар Беркут»? (ХІІІст.)
20. Професія батька Шевченка? (Стельмах)
Запитання від яхти «Біда»:
походження на легендарну чи історичну тему, з драматично напруженим
сюжетом)
кульмінація, розв’язка)
розміру, в якому зображені історичні події, особи, так і створені письменником
художні образи протягом тривалого або важливого за подіями часу)
характерів; посилює змістовне й емоційне звучання твору)
«інтонація»