Літературний диктант. 9 клас. Вивчаємо творчість М. Ю. Лермонтова

Про матеріал
Літературний диктант за творчістю М.Ю. Лермонтова з відповідями для 9 класу. Два варіанти.
Перегляд файлу

М. Ю. Лермонтов. З лірики. «Герой нашого часу». I варіант

1. Хто з письменників – романтиків вплинув на творчість Лермонтова? (Дж. Байрон)

2. Чому М. Лермонтова називали «північним Байроном»? (Писав Лермонтов, як і Байрон, похмурі поезії, а жив у Росії, яка Європою сприймалася й сприймається і сьогодні як північний край. Долі Байрона та Лермонтова багато у чому схожі)

3. Яку поезію М.Лермонтов написав у фатальний для нього 1837 рік («Смерть поета», присвячений загиблому на дуелі О. С. Пушкіну)

4. Як  влада відреагувала на поезію «Смерть поета»? (У вищому світі вірш сприйняли з обуренням. Цей вірш засвідчив, що зійшло «нове сонце російської поезії».За велінням імператора Лермонтова переводять у Нижегородський полк, що воював на Кавказі)

5. Причина повторного заслання О. С. Пушкіна (За дуель із сином французького посла Е. де Барантом)

6. Одна з останніх поезій поета, своєрідний заповіт, який був написаний у ніч перед фатальною для поета дуеллю? («На дорогу йду я в самотині»)

7. «Назвіть відомі вам поезії М. Лермонтова («Дума», «Кинджал», На дорогу йду я в самотині», «І нудно і сумно», «Ні, я не Байрон», «Смерть поета»)

8. Чому страждає ліричний герой поезії «І нудно і сумно»? (Зневірився у житті, самотній, «нікому руку подать», кохання теж не веселить йому душу, герой розчарований невлаштованістю життя)

9. Тема поезії «На дорогу йду я в самотині» (Пошук волі та спокою»)

10. Із якої поезії рядки : «Тихо. Бога слухає пустиня, і / І зоря з зорею гомонить»? («На дорогу йду я в самотин»)

11. Що символізує образ дороги у вірші «На дорогу йду я в самотині»? (Життєвий шлях М. Лермонтова)

12. Назвіть дерево, про яке йде мова в поезії «На дорогу йду я в самотині»? (Дуб)

 

 ІІ варіант

 

1. 1.Жанр твору М. Лермонтова «Герой нашого часу» (Роман)

2. Чому роман «Герой нашого часу» вважається соціально –у психологічним? (У ньому досліджуються певні погляди, уявлення, соціальні норми поведінки та їх вплив на характер і життя людини)

3. Назвіть повісті роману («Бела», « Максим Максимович», «Тамань», «Княжна Мері», «Фаталіст»)

4. Основна тема роману (Доля покоління після розгрому декабристів) 

5. У чому головна особиста трагедія Печоріна? (Печорін знає причину своєї «хвороби», але не рятує сам себе)

6. Кохання Печоріна до Бели – це забаганка розбещеного серця? (Ні, це спроба повернутись до світу  щирих почуттів, але все це лише спроби розвіятись, забути  про гнітючу порожнечу душі)

7. Що таке Тамань? (Це невелике містечко)

8. Чи став Печорін фаталістом? (Ні .Його перемога над козаком – це скоріше точний розрахунок, розум, спритність та сила)

9. У якій із повістей роману автор яскраво демонструє шлях падіння та піднесення Печоріна? (У повісті «Княжна Мері»)

10. Що заважає Печоріну жити повноцінним життям? (Протиріччя життя : Печорін розцінює себе як «морального каліку», у якого зсохлась, померла краща половина душі)

11. У кого з героїв роману «чудесна душа, золоте серце»? (У Максима Максимовича)

12. Чого добивається Грушницький? (Грушницький грає роль нещасного, добивається приземлених, філістерських цілей, хоче справити враження на оточення, викликати до себе певний інтерес)

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Яремко Марія
Додано
22 березня 2021
Переглядів
819
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку