Літературний диктант за повістю Н. Бічуї "Шпага Славка Беркути" (тест)

Про матеріал

Літературний диктант (8 кл.)

за повістю Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути» складено у двох варіантах. Завдання тестового характеру (12 тестів із вибором однієї правильної відповіді з чотирьох).

Перегляд файлу

                                               Літературний диктант                                  8 кл.

за повістю Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути»

 

І варіант

 

1. Назвіть героя, якого немає у творі Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути»:

   а) Лілі Теслюк;

   б) Стефко Вус;

   в) Ніна Воврик;

   г) Юлько Ващук.

2. Що відповів Андрій Степанович на бажання Славка стати фехтувальником:

   а) «Група повністю укомплектована»;

   б) «Група повністю укомплектована… Однак приходь»;

   в) «Група буде укомплектовуватись з наступного року»;

   г) «Секція з фехтування працювати не буде». 

3. Кому з героїв твору належать такі слова: «Стверджую, що ваш син склав іспит на справжнього мужчину»:

   а) тренеру Андрієві Степановичу;

   б) учительці Варварі Трохимівні;

   в) директору Антонові Дмитровичу;

   г) лікареві, який лікував Славка Беркуту.

4. «Добре високим і сильним – їх не штовхають навіть у тих випадках, коли вони надумають ходити серединою тротуару. А якщо ти у вісім років скидаєшся на дошкільнятко, до того ж у тебе ноги болять у суглобах при кожному кроці, то, мабуть, краще ходити попід стінами: безпечніше». Назвати розділ, у якому можна прочитати ці слова Славка Беркути:

   а) «Блакитні печери»;

   б) «Юлько вдома»;

   в) «Чотири портрети»;

   г) «Скажи, хто твій учень».

5. Про кого з героїв повісті йде мова: «… не затинається зовсім, коли відповідає урок, мовби йому це заввиграшки. Говорити він уміє гарно, це правда, та й взагалі нема нічого такого, що він робить погано…»:

   а) Стефко Вус;

   б) Юлько Ващук;

   в) Лілі Теслюк;

   г) Славко Беркута.

6. Який із парків Львова згадано у творі:

   а) Стрийський; 

   б) імені І. Франка;

   в) Шевченківський гай;

   г) Студентський.

7. Доповніть речення: «У Юлька тато…»:

   а) архітектор;

   б) інженер;

   в) будівельник;

   г) безробітний.

8. У повісті «Шпага Славка Беркути» піднято всі проблеми, крім:

   а) відповідальність людини за свій народ;

   б) дружба в житті людини;

   в) призначення людини на землі;

   г) формування характеру підлітків.

9. Яку мету поставив перед собою Беркута:

   а) поїхати на чемпіонат до Харкова;

   б) увійти до збірної республіки і не порушувати клятву;

   в) виграти бій у Юлька;

   г) відвідати театр.

10. Що трапилося на тренуванні у Славка Беркути:

   а) Славко поранив Юлька шпагою;

   б) Славко пошкодив собі руку;

   в) Славко знепритомнів;

   г) Лілі посварилася з Юльком.

11. Що сказала на суді немолода, втомлена жінка:

   а) «Беркуті вірити не можна»;

   б) «Таким, як Беркута, не місце у спортивній школі»;

   в) «Славко Беркута має понести справедливе покарання»;

   г) «Ми даремно образили цього хлопця, Славка Беркуту».

12. Як Юлько помстився Славкові:

   а) припинив з ним дружбу; 

   б) перестрів на вулиці і побив;

   в) назвався Славком Беркутою у дитячій кімнаті міліції;

   г) обмовив Славка на суді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              Літературний диктант                                  8 кл.

за повістю Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути»

 

ІІ варіант

 

1. На кого хотів бути схожим Славко:

   а) на батька;

   б) на Юлька;

   в) на вчителя географії;

   г) на тренера з фехтування.

2. «Це звучить, як оскарження. Годинами хлопчик сидить за роялем й вимолює у клавішів пісню, щоб зрозуміти і полюбити її, а клавіші нічого не дарують, і навіть коні перестають малюватися, гублять щось живе і справжнє…» Про кого з героїв повісті сказано:

   а) Славко Беркута;

   б) Юлько Ващук;

   в) Стефко Вус;

   г) Андрій Лопух.

3. Що стали казати про Беркуту через півроку тренувань:

   а) що він не виправдав сподівань матері;

   б) що він гідний син своїх батьків;

   в) що він найздібніший учень Андрія Степановича;

   г) що він майбутній республіканський чемпіон.

4. Яке розчарування спіткало учнів 7-Б класу:

   а) скасували екскурсію на канікулах;

   б) захворіла класний керівник;

   в) вони програли у футбол учням 7-А класу;

   г) Славко Беркута не здобув кубка у змаганнях.

5. Хто подарував Славкові шпагу:

   а) тренер;

   б) батько;

   в) 7-Б клас;

   г) Юлько.

6. Яку клятву дав собі Беркута:

   а) довести, що він найкращий учень 7-Б класу;

   б) ніколи не брехати батькам;

   в) через рік увійти до збірної республіки;

   г) більше не товаришувати з Юльком.

7. Що ніяк не міг сказати Юлькові Беркута:

   а) що не може прийняти його таким, яким він є;

   б) що він дуже цінує їхню дружбу;

   в) що Славко хоче бути схожим на друга;

   г) що заздрить вмінню Юлька розв’язувати задачі.

8. Слова «Обурливо! Недопустимо! Кого виховує наша школа? Спортсмени, врешті, обов’язково кінчають хуліганством!..» належать:

   а) директору школи;

   б) батькові Славка;

   в) батькові Юлька;

   г) працівнику дитячої кімнати міліції.

9. Якого  героя схарактеризовано такими словами  з тексту: «… соловей-розбійник  з нашого двору. Стою  та  дивуюсь:  чому такий добрий  став, у  дворі хлопчаків мало що не ломигає , а  тут над  сорокою  розчулюється! Метаморфоза»:

   а) Андрія  Лопуха;

   б) Юлька  Ващука;

   в) Славка  Беркуту;

   г) Стефка Вуса.

10. Через випадок з Юльком Ващуком:

   а) уникав зустрічі з Лілі;

   б) Беркута перестав ходити на тренування;

   в) Беркуту виключили з секції;   

   г) Беркута  тяжко захворів.

11. Чому директор школи кричав Славкові: «Така пляма на нашій школі! Негідник!»:

   а) через бійку з Юльком;

   б) через лист із дитячої кімнати міліції;

   в) бо Беркута прогулював  школу;

   г) бо Беркута програв спортивні змагання.

12. Відшукайте  проблему, якої  не  порушено  у повісті Ніни  Бічуї «Шпага  Славка 

Беркути»:

   а) віра у свій талант;

   б) самовдосконалення і  самореалізація  дитини;

   в) збереження життя  дитини;

   г) відповідальність людини  за  свої вчинки. 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Космикіна Валентина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Меньшакова Алла Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 серпня 2018
Переглядів
33316
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку