Контрольна робота з української літератури для 8 кл. "Т. Шевченко, Леся УКраїнка"

Про матеріал

Контрольна робота з української літератури для 8 класу "Т. Шевченко, Леся Українка" складена у двох варіантах, що містять завдання тестового характеру, запитання з теорії літератури, завдання на знання та розуміння текстів, біографії митців тощо, а також творче завдання.

Перегляд файлу

                                                         Контрольна робота                                                 8кл.

 

                                                Т. Шевченко,  Леся Українка

 

                                                                 І варіант

 

І-ІІ рівні  (6 балів)

 

1. Укажіть назву першої поетичної збірки Лесі Українки:

      а) «Думи і мрії»;

      б) «На крилах пісень»;

      в) «Відгуки»;

      г) «Сім струн».

2. У якому з віршів Шевченка читаємо рядки: «Заснули думи, серце спить…»:

      а) «Ой три шляхи широкії»;

      б) «Мені однаково, чи буду»;

      в) «Минають дні, минають ночі»;

      г) «Думи мої, думи мої».

3. Кому з персонажів і якого твору належать такі слова:

                             Я його талан співацький

                             Так високо поважаю,

                             Що співцем своїм придворним

                             Я зробить його бажаю.

      а) Бертольду з поеми Лесі Українки «Давня казка»;

      б) ліричному героєві з вірша І. Франка «Мені однаково, чи буду»;

      в) поетові поеми Лесі Українки «Давня казка»;

      г) ліричній героїні з вірша Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати».

4. У якій поезії Т. Шевченка бездіяльність людська порівнюється зі сном:

      а) «Ой три шляхи широкії»;

      б) «Мені однаково, чи буду»;

      в) «Думи мої, думи мої»;

      г) «Минають дні, минають ночі».

5. У творі Лесі Українки «Давня весна»:

      а) передається любов до природи рідного краю як вияв патріотизму письменниці;

      б) поетеса засуджує своїх сучасників, які лише тужать над недолею рідного краю,

          але нічого не роблять для поліпшення його становища;

      в) висловлюється думка про те, що любов і пошана до рідного слова завжди жила  

          в помислах українського народу;

      г) возвеличується краса весняної природи , за сприяння якої людина забуває про

          свою хворобу, самотність.

6. Укажіть, що викликає особливе занепокоєння в ліричного героя поезії Т. Шевченка

    «Мені однаково, чи буду»:
      а) його «не пом’яне батько з сином»;
      б) він не побачить Україну;

      в) Україну «злії люди присплять» й ошукають;
      г) ніхто не згадає сироту.
     

ІІІ рівень (3 бали)

 

1. Обставини створення циклу віршів  Т. Шевченка «У казематі».

2. Стисло розкажіть про дитинство Лесі Українки.

3. Установіть відповідність між цитатами з поезії Т. Шевченка та художніми засобами

    виразності:


          1  «Доле, де ти? Доле, де ти?                                 А  Метафори
               Нема ніякої!»                                                      Б   Епітети
          2  «Минають дні, минають ночі,                            В  Порівняння

                Минає літо…»                                                    Г  Риторичні запитання, оклики

          3  «шляхи широкії», «червона калина»,                Д  Тавтологія
              «гнилою колодою»
          4  « заснули думи», «серце спить», «гаснуть очі»

 

ІV рівень (3 бали)

 

Напишіть твір-мініатюру на тему «Роль митця у суспільстві, служіння музі й народові (за поемою Лесі Українки «Давня казка»)». 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       Контрольна робота                                                 8кл.

 

                                                Т. Шевченко,  Леся Українка

 

                                                                 ІІ варіант

 

І-ІІ рівні  (6 балів)

 

1. Укажіть назву першого вірша Лесі Українки, написаного у 1880 році:

      а) «Хотіла б я піснею стати»;

      б) «Давня весна»;

      в) «До мого фортепіано»;

      г) «Надія».

2. Здатність поета до самозречення в ім’я Вітчизни виражає вірш Т. Шевченка :

      а) «Ой три шляхи широкії»;

      б) «Мені однаково, чи буду»;

      в) «Минають дні, минають ночі»;

      г) «Думи мої, думи мої».

3. Кому з персонажів і якого твору належать такі слова:

                             Тож підіте і скажіте,

                             Що поки я буду жити,

                             Не подумаю довіку

                             Зброї чесної зложити.

      а) Бертольду з поеми Лесі Українки «Давня казка»;

      б) ліричному героєві з вірша І. Франка «Мені однаково, чи буду»;

      в) поетові поеми Лесі Українки «Давня казка»;

      г) ліричній героїні з вірша Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати».

4. Грубе придушення національного руху, розгром Кирило-Мефодіївського товариств-

    ва спричинили появу вірша Т. Шевченка:

      а) «Ой три шляхи широкії»;

      б) «Мені однаково, чи буду»;

      в) «Думи мої, думи мої»;

      г) «Минають дні, минають ночі».

5. З якого дерева посипалися квіти у вікно до героїні поезії Лесі Українки «Давня   

    весна»:

      а) яблуні;

      б) вишні;

      в) каштану;

      г) сливи.                        

6.  Укажіть, про що благає Бога ліричний герой поезії Т. Г. Шевченка «Минають дні,

      минають ночі»:
      а) про свободу  українському селянинові;
      б) про багатий урожай українському хліборобові;
      в) про можливість повернутися додому;
      г) про активну долю, суспільно значущу діяльність.

 

 

ІІІ рівень (3 бали)

 

1. Хто з відомих діячів української та російської культури брав участь у викупі  Шев- 

    ченка  з неволі? Коли і де відбулась ця подія?

2. Що вам відомо про освіту Лесі Українки?

3. Установіть відповідність між цитатами з поезії Лесі Українки та художніми  засоба-

    ми виразності:


          1  «Вона летіла хутко,                                                А  Метафори
               мов стокрила»                                                        Б   Епітети
          2  «Весна промінням грала, сипала квітки»,            В  Порівняння

              «заглянули від яблуні гілки»                                 Г  Риторичне запитання

          3  «птахи співучі», «гай  любий»,                             Д  Антитеза
              «зелений шум», «веселая луна»
          4  « Співало все, сміялось і бриніло,

               А я лежала хвора й самотна»

 

ІV рівень (3 бали)

Напишіть твір-мініатюру на тему «Роль поета в житті народу (за поемою Лесі Україн- ки «Давня казка»)». 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.6
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Шинкарьова Ніна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бельмега Богдан Богданович
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Федоренко Віра Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Федоренко Віра Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Кабак Надія Олександрівна
    Дякую) Використаю в роботі.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
16 серпня 2018
Переглядів
72723
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку