Зарицька С.Л.
вчитель початкових класів
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10
м.Світловодська
Літературний квест «Творчими стежками В. Сухомлинського»
Мета квесту: навчальна - закріпити знання учнів про життя та творчість В.Сухомлинського, залучити кожного учня до активного пізнавального та творчого процесу, збагатити словниковий запас;
розвивальна - розвивати мовлення, мислення, винахідливість, самостійність, творчі здібності;
виховна - виховувати любов до природи, літературного слова, виховувати доброту, ввічливість, повагу до людей , гордість за українську літературну спадщину.
Обладнання: маршрутні листи із станціями, кольорові листочки для об’єднання в групи, портрет В.О.Сухомлинського, питання для кожної станції, твори В.Сухомлинського, картки зі словами до гри «Розсипані слова», таблиця із реченнями до оповідання «Сергійкова квітка», назви казок до гри «Інсценізація без слів», назви станцій.
Форма проведення: квест-подорож по станціям.
Хід квесту
І.Організаційний момент.
Сьогодні радо вас вітаю
у світі письменника рідного краю.
Для учнів своїх він твори писав,
бути добрими, чуйними він їх навчав.
ІІ. Повідомлення теми квесту.
Сьогодні ми ще раз перегорнемо сторінки біографії видатного українського педагога Василя Олександровича Сухомлинського, згадаємо поради вчителя дітям, здійснимо подорож у світ його казок та оповідань.
Для цього нам потрібно об’єднатися на дві групи за допомогою різнокольорових листочків.
Отже, ми визначилися з групами, ми можемо розпочати наші змагання і перейти до місця їх проведення.
ІІІ. Основна частина
Кожна група отримує маршрутні листи (додаток №1), згідно з якими ви будете мандрувати по станціях «Артистична», «Мовна», «Мистецька», «Природнича», «Літературна».
Бажаємо всім успіхів та креативності!
І станція «Артистична»
1. Гра«Обери фото»
Із трьох запропонованих фото потрібно обрати правильну відповідь на запитання.
- На якому фото зображений Василь Сухомлинський?
В
- Ким працював В.О. Сухомлинський?
2. Гра«Інсценізація без слів»
Кожна команда отримує картку з назвою двох казок. Завдання полягає тому, щоб учасники команди інсценізували казку без слів так, щоб можна було зрозуміти, що це за твір. Завдання вважається виконаним тоді, коли члени групи відгадають, що це за казка.
1 група
2 група
ІІ станція «Мистецька»
Намалювати малюнок- колаж «Осінь в творах В.О.Сухомлинського».
ІІІ станція «Мовна»
1.Гра «Розсипані слова»
Із розсипаних словосполучень вгадати назву оповідання В.О.Сухомлинського.
Назви оповідань на картці:
«Ледача подушка», «Сьома дочка», «Дід Осінник», «Суперечка двох книг», «Сергійкова квітка», «Верба – мов дівчина золотокоса».
2.Гра «Склади твір-опис»
Вам потрібно скласти невеличкий твір-опис сьогоднішнього дня. У цьому вам допоможе заготовлений текст, до якого треба додати деякі ознаки осені.
ОСІНЬ ТАКА МИЛА…
Сьогодні___________ осінній день. _______і __________хмари пливуть по небу. ___________вітер гойдає віти дерев. Листочки ___________тріпочуть від вітру. Кремезний дуб привітно _______листочками під яскравим промінням сонця. _____________листки дощем спадали з дерев і шелестіли. Навкруги___________ й ______________ повітря. Перед очима розкішна картина ______________ природи.
Природа нам про все розповідає, лише треба зрозуміти її тиху і мудру мову.
Слова для довідок:
1.Чудовий, похмурий;
2. Важкі і чорні, легкі і білі;
3. Легенький, важкий;
4. Гучно, тихесенько;
5. Зашепотів, загуркотів;
6. Сухі, вологі;
7. Чисте й прозоре; вологе й важке;
8. Весняної, осінньої.
ІV станція «Літературна»
1.Гра «Так чи ні»
V Станція «Природнича»
Учасники команди слухають оповідання «Сергійкова квітка» і відповідають на питання « Так чи ні?». Якщо відповідь «ні» – пишуть правильну відповідь.
Оповідання «Сергійкова квітка»
Сьогодні передостанній день навчання. Четверо хлопчиків прийшли до школи рано-ранесенько.
Посідали під високим дубом і стали хвалитися подарунками своїх батьків.
Петро показав хлопцям ножик. Це був чудовий ножик із мідною колодочкою, а на колодочці намальований кінь і на ньому — вершник.
— Добрий ножик, — сказали хлопці.
— Це мій ножик, — похвалився Петро.
Максим показав хлопцям ліхтарик. Такого ліхтарика вони ніколи не бачили.
На білій ручці його було вирізано дивовижного птаха.
Добрий ліхтарик, — сказали хлопці. Це мій ліхтарик, — похвалився Максим.
Гриць показав металевого соловейка. Доторкнувся до нього губами, подув — і той заспівав.
— Добрий соловейко, — сказали хлопці.
— Це мій соловейко, — похвалився Гриць. Хлопці ждали: а що ж у кишені в Сергійка? Сергійко сказав:
— Ходімо зі мною.
Він повів хлопців у гущавину чагарника й показав квітку. Вона цвіла під кущем.
Це була прекрасна квітка.
На її блакитних пелюстках тремтіли краплі роси, і в кожній краплині горіло маленьке сонце.
— Яке диво! — зітхнули хлопці.
— Але ж це не твоя квітка, — сказав Петро. — Ти ж не можеш узяти її з собою...
— А навіщо мені брати квітку з собою? — запитав Сергійко.
— Ти ж не можеш її на щось поміняти, — доводив Максим.
— А навіщо мені квітку міняти? — усміхнувся Сергійко.
— Пхі, і я можу сказати: це моя квітка, — мовив Гриць.
— А хіба від цього вона стане гірша? — здивувався Сергійко.
Таблиця з відповідями
Троє хлопчаків прийшли до школи рано – раненько.
Петро показав хлопцям саблю.
У Грицька був металевий соловейко.
Сергійко повів хлопців у гущавину лісу й показав квітку.
Послухаємо пісню солов’я.
На її рожевих пелюстках тремтіли краплі роси
|
Троє хлопчаків прийшли до школи рано–раненько.
Петро показав хлопцям саблю.
У Грицька був металевий соловейко.
Сергійко повів хлопців у гущавину лісу й показав квітку.
Послухаємо пісню жайворонка
На її блакитних пелюстках тремтіли краплі роси
(Ні, блакитних) - 2 бали
|
ІІІ. Підсумок
1. Визначення переможця
2. Нагородження команд грамотами
3.Рефлексія.
Гра «Мікрофон»
- Які ваші враження від уроку - квесту?
- Над чим працювали на уроці?
- Що на вашу думку вдалося найкраще? Чому?
Додаток №1
МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
КВЕСТ-ПОДОРОЖ «Творчими стежинами В.О. Сухомлинського»
Назва команди________________________
№ п/п |
Назва станції |
Місце розташування |
Кількість балів |
1. |
Артистична |
|
|
2. |
Мистецька |
|
|
3. |
Літературна |
|
|
4. |
Мовна |
|
|
5. |
Природнича |
|
|
Література
1.Волкод В.А. Квест «Школа добра В.Сухомлинського»// naurok .com.ua
2. Дорофій Л. Квест-подорож по країні Казкарія разом із В. Сухомлинським// metodportal.com
3. Сухомлинський В.О. Вогнегривий коник: Казки. Оповідання. Упорядник Сухомлинська О.. К., 2008.