Літературний турнір для учнів 7 класу

Про матеріал
Літературний турнір «Більше читаю – більше знаю, більше прислужуся своїй Батьківщині і собі». Метою турніру є перевірити рівень засвоєного за курс української літератури 7 класу; розвивати логічне і творче мислення, спостережливість та загальний інтерес; формувати вміння швидко відповідати на запитання; працювати в групах; виховувати любов до української літератури
Перегляд файлу

Літературний турнір для учнів 7 класу

 

Мета: перевірити  рівень   засвоєного за курс  української літератури 7 класу;   розвивати логічне і творче мислення,  спостережливість  та загальний  інтерес;  формувати вміння швидко  відповідати на запитання;  працювати  в групах;  виховувати любов  до української літератури.

Обладнання:

 

Хід турніру.

Ведучий.   Шановні семикласники!  Сьогодні ми проведемо літературний турнір «Більше читаю – більше знаю,  більше прислужуся своїй Батьківщині і собі».

 Література – предмет  цікавий і повчальний.  Література приходить у життя людини ще з дитинства.

Напевно, однією з перших речей,  яку ви взяли до рук,  коли тільки-но почали пізнавати світ, була книжка.   Література, що є  містком між різними поколіннями й народами, континентами й  епохами, допомагає  пізнавати, формує  і розширює  світогляд, приносить насолоду, виховує.             

На жаль, не всі учні люблять літературу й охоче читають. Інтерес до читання   послабився  в останні роки.  Сподіваюся, що літературний турнір  переконає вас у тому, що варто читати художні твори,  уміти їх аналізувати, давати оцінку прочитаному.

У нашій грі беруть участь команди. (Представлення  команд).

Оцінювати турнір буде  компетентне журі. (Представлення журі).

І тур. Упізнай письменника.

(За правильну відповідь – 1 бал).

1.  Його називали Великим Каменярем   (І. Франко).

2.  Зблизився  з таємною політичною  організацією – Кирило-Мефодієвське  товариство.  Був заарештований і відправлений  у заслання (Т. Г. Шевченко).

3.  Досвідчений адвокат, захисник українців Галичини, автор історично-пригодницьких творів брав участь у діяльності Центральної Ради, член уряду  Західноукраїнської  народної Республіки   (А. Чайковський).

4.  Автор автобіографічної  дилогії  (М. П.  Стельмах).

5. «З його біографії народжувалися біографії його героїв…» (Г. Тютюнник).

6. Автор  улюбленої пісні українських  емігрантів «Журавлі» (Богдан Лепкий).

7.  Дитячі роки поетеси припали на Другу світову  війну (Ліна Костенко).

8.  Книги письменника для дітей і про дітей  були відзначені  Державною премією ім. Тараса Шевченка (Євген Гуцало).

9.  «Я  - українець. Оце і вся моя автобіографія,» - сказав про себе (Василь Симоненко).

10.  Пішов добровольцем у армію (Друга світова війна),  будучи військовим кореспондентом    тримав у руках  не лише олівець, а й  зброю (Андрій Малишко).

11.  Розпочав життєвий шлях у Миргороді на Полтавщині в родині учителів (Анатолій  Дімаров).

12.  Представник «київської  школи поетів», лауреат премії ім. Василя Симоненка  та Державної премії ім. Т. Г. Шевченка (Василь  Голобородько).

ІІ тур. Назви твір і його автора.

(За правильну відповідь – 1 бал).

1.  Уже покликали до паю,

   А я собі у Бур’яні

    Молюся Богу…   

  ( «Мені тринадцятий минало»,   Т. Г. Шевченко).

2.  У Спасівці жив  славний  козацький рід  Судаків.  Вони славилися тим, що   не було  між ними  ні одного, який би не бував на Січі між  низовим  товариством.

(«За сестрою»,  А. Чайковський).

3.  Дорогою люди дивувалися, що Панас на  руках несе в школу сина,  деякі школярі на це диво тицяли пальцями, а я мало не заплакав і з жалю, і з тієї радості, що батько  не дасть покинути мені науку. 

(«Гуси-лебеді летять», М.  Стельмах).

4.  На дорогу  він ще раз добре  одігрів ноги,  закинув на плечі торбинку з картоплею  і рушив далі через  вибалок,  може, де вода трапиться.

(«Климко», Г. Тютюнник).

5.   – Що таке щастя? – питався мами, цікаво зазираючи в її очі.

       Щастя, дитинко, це доля.

(«Цвіт щастя», Б. Лепкий).

6.  А й  правда,

    Крилатим  ґрунту  не треба.

    Землі немає,

    То буде небо.  

    («Крила», Ліна Костенко).

7.   Можна вибирати друзів і дружину.

      Вибрати не можна  тільки Батьківщину.

     («Лебеді  материнства», В. Симоненко).

8.  Там юність ходила у росах  до хати,

      І жевріла цвітом вона,

     Там батько не спить і задумалась мати,

      Ота, що у світі одна.

      («Вогник», А Малишко).

9.   Ми йдемо по Україні:

      Від степів до гір,

      Від    лісів до морів –

      Звідусіль виходимо на праведні шляхи,

      І немає нам ліку.

      («Ми йдемо», Василь Голобородько).

10.  «Мій син  радше дасть себе на кусні порубати, аніж  узяти себе в неволю».    («Захар Беркут», Іван Франко).

 

 

ІІІ тур. Пригадай теорію літератури.

(За правильну відповідь – 1 бал).

1.  Невеликий ліричний вірш, що виконується співом. (Пісня.)

2.  Невеликий алегорично-повчальний  твір. (Притча.)

3.  Співзвучність закінчень слів у  віршованих рядках. (Рима.)

4.  Епічний  твір  оповідного характеру, доволі значний  за обсягом,  у якому розповідається про події,  що відбулися з героями протягом довгого часу або історичного  періоду. (Повість.)

5.  Змалювання зовнішнього вигляду людини  у художньому творі. (Портрет.)

6.   Невеликий  за обсягом, переважно віршований твір, що має повчальний характер. (Байка.)

7.  Провідна думка в художньому творі, ядро задуму автора, якому  підпорядковуються картини, образи,  художні засоби  на всіх етапах творчого процесу. (Ідея.)

8.   Змальовані у художньому творі картини природи. (Пейзаж.)

9.  Стислий образний народний вислів з повчальним висновком. (Прислів’я.)

10.  Урочистий літературний  музичний твір.  Здебільшого виступає символом держали. (Гімн.)

11.  Один з тропів, що означає значне  перебільшення рис і можливостей людини, ознак предметів, явищ  з метою   надання  зображеному  виняткової виразності, значущості.  (Гіпербола.)

12.  Усне народне  оповідання про  вигадані події. (Казка.)

13.  Побудова художнього твору,  розміщення  і співвідношення всіх його  компонентів. (Композиція.)

14.  Найдавніший вид історичної прози, що означає розташовані   в хронологічній послідовності  оповіді про історичні події, характерні для певної дати.  (Літопис.)

15.  Група віршованих рядків, об’єднаних спільною думкою, інтонацією та  порядком римування.  (Строфа.)

16.  Основне коло життєвих подій і явищ, висвітлених  автором у художньому творі. (Тема.)

ІV тур.  Завершити прислів’я.

(За правильну відповідь – 1 бал).

1.  Книга вчить, … (як на світі жить).

2.  Книга – ключ … (до знань).

3.  З книгою  подружишся, … (розуму  наберешся).

4.  Книги читати - … (усе знати).

5.  Дім без книги - … (день без сонця).

6.  Хороша книга яскравіша … (за зірку).

7.  Книга подібна воді – дорогу … (проб’є усюди).

8.  Книгу прочитав – на крилах … (політав).

9.  Книга – міст … (у світ знань).

10.  Книгу читають не очима, а … (розумом).

11.  День без книги – що обід … (без хліба).

12.  Книга мила, та серцю … (люба).

 

V тур.  Конкурс  «Темна завіса».

Прослухайте кілька підказок учителя,  і скажіть,  портрет якого письменника висвітлюється на екрані.

(За правильну відповідь – 1 бал).

1.   Він ціле життя служив правді й боротьбі за щасливе майбутнє свого народу. І зброєю в цій боротьбі поет зробив слово,  яким кликав до боротьби

      … вставайте,

   Кайдани порвіте

   І вражою злою кров’ю

   Волю окропіте.

     Портрет Т. Шевченка

2.  У поезії й у житті вона    рвійна, трепетна  і сильна водночас.  На сучасному  українському  небосхилі – це  «нерозгадане чудо»,  «голос народу».  Маючи воістину Божий дар  слова,  поетеса є взірцем честі, громадянської мужності.

   Я вибрала Долю собі сама.

   І що зі мною не станеться,

   У мене  жодних  претензій нема

   До Долі – моєї  обраниці.

         Ліна Костенко

3.  Він був гордістю свого покоління, сучасники йменували його  «витязем» і «лицарем».

   Скільки б не судилося страждати,

   Все  одно благословлю завжди

   День, коли мене родила мати

   Для  життя,  для щастя, для біди …

Життя поета обірвалось  дуже  рано.         

Василь Симоненко

 3.   «З  його  біографії  народжувалися  біографії його героїв».

 Ідеалом для письменника були доброта, самовідданість, милосердя людської душі.      

       Григір  Тютюнник

 4.   У його поезіях розквітає український рушник, маревом  біло-рожевих свічок  підносяться в небо крони  київських каштанів. Співає душа поета про матір, про Батьківщину.

       Андрій  Малишко

 5.  Вірний син України, що все своє життя присвятив своєму  народові. Автор оповідань і казок  для дітей і про дітей. Його перу належать  поетичні збірки, повісті, драми.. Ще зі студентських років зрозумів найголовніше: «До відважних світ  належить».

       Іван Франко

 6.   Автор автобіографічної дилогії.

       Михайло     Стельмах

 7.  Твори цього письменника для дітей і про дітей. Лауреатом Державної премії імені Тараса Шевченка  він став за книжки для дітей.

Наче й досі -  дитинне минуле,    

Що до гострого болю пройма,

Про майбутнє віщує зозуля,

Те, якого вже нині нема.

    Євген Гуцало.          

   

 

 

 

 

doc
Додано
10 березня 2020
Переглядів
1113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку