Літературно - музична композиція «Диво – музика лине над світом»

Про матеріал
Позакласний захід .Літературно - музична композиція «Диво – музика лине над світом»,присвячена Всесвітньому дню музики. Можуть приймати участь учні всіх класів.
Перегляд файлу

                  Літературно - музична композиція

            «Диво – музика лине над світом»

Мета: розкривати красу і багатогранність музичного мистецтва;          познайомити учнів зі зразками  різних вокальних жанрів: народна, дитяча, сучасна пісня, романс; поглибити знання учнів про  українські  народні інструменти; виховувати естетичний смак учнів; розвивати кругозір дітей; прищеплювати   інтерес до світу музики.

Ведучий 1 .                                                  

О, музико, благословенна будь!

З тобою я ніколи не прощався,

У дні журби та у часи спокут

Тобою кожен ранок починався.

Ведучий 2.

 Об тебе розбивалися віки,

 Як списів рій об шоломи черлені,

Брини й сьогодні – чисто і знаменно

Із витоків прадавньої ріки.

Ведучий 1.

 Ми вітаємо всіх, хто завітав сьогодні до цієї затишної зали на свято зустрічі з музикою. Давайте разом доторкнемося до неповторного світу музичного мистецтва.

Ведучий 2.

 Саме цей день, 1 жовтня, міжнародною організацією ЮНЕСКО оголошено Всесвітнім днем музики.

Ведучий 1.

 З музикою людство знайоме з давніх часів. В печерах Африки збереглися наскельні малюнки племен, що давно зникли. На малюнках були зображені люди з музичними інструментами. Ми вже ніколи не почуємо тієї музики, але колись вона прикрашала життя людей, змушуючи їх радіти та сумувати. Музика не старіє, вона буде жити стільки, скільки буде існувати людство.

Під музику з’являється Чарівник-недоучка.

Чарівник - недоучка.

Оце дочаклувався. Куди я потрапив. Де я.

Ведучий 1.

 В школі на святі музики.

Ведучий 2.     

 А ти хто?

Чарівник - недоучка.

Я випускник чарівної школи.

Ведучий 1.

Випускник чарівної школи?

Чарівник - недоучка.

 Так, багато знаю і вмію.

Ведучий 2.

А що ти вмієш?

ПІСНЯ «ПЕСНЯ ВОЛШЕБНИКА – НЕДОУЧКИ»

Ведучий1.

Так ти Чарівник-недоучка?

Ведучий

Залишайся на нашому святі музики. Дізнаєшся багато цікавого про музику.

Чарівник – недоучка.

Дякую за запрошення. О, музику я люблю і співати, і танцювати. Залишаюсь.

Ведучий 1.

Як океанські хвилі поспішають до землі, так і мистецтво, у пошуках нового, вертається до своїх фольклорних берегів - народної пісні.

 

Ведучий 2.

Українська пісне, вимита сльозами,

Висушена вітром у краї чужім,

Українська пісне, ти  прийшла шляхами

До мойого серця і живеш у нім.

Ведучий 1.

Українська пісне, чарівна, всесильна-

Ти такою будеш через сотні літ.

Українська пісне, вчить тебе дитина,

Щоби пам’ятати свій козацький рід.

Ведучий 2.

Близько півмільйона пісень склав український народ.

Ведучий 1.

У ній, як в українській вишиванці, перепліталися смуток і радість, зуcтрічі й розлуки, історія і мрії нашого народу.

Ведучий 2.

Так, Господь обдарував наш народ музичним талантом. Російський письменник Лев Толстой казав “Повірите чи ні, а українську пісню я люблю понад усе.”

Ведучий 1.

Лети, здіймайся народна пісня,

Велична і простора.

Така прадавня, споконвічна й нова

Така врочиста і весела,

В рясних мережках музики і слова.

ПІСНЯ  « ВЕРБОВАЯ ДОЩЕЧКА

Ведучий 2.

Чи знаєш ти назви музичних інструментів?

Чарівник - недоучка.

Так, гітара, бандура, барабан…

Ведучий 1.

З давніх часів спостережливі люди

В звуки вслухались уважно усюди.

І примічали красиві й незвичні…

Так інструменти з’явились музичні.

ПІСНЯ « А  Я Є МУЗИКА»

Чарівник - недоучка.

Ой, які гарні музики, аж захотілося танцювати.

Ведучий 2.

Зараз ми розкажемо тобі про танець, який полонив увесь світ.

Ведучий 1.

Мова йде про вальс. У 19 столітті захоплюючий, яскравий танець заполонив майже всю Європу.

Ведучий 2.

 Багато композиторів створювали вальси, але всесвітню славу  « короля вальсу»  отримав австрійський композитор - Йоган Штраус. За своє життя він написав 477 чарівних, незабутніх вальсів.

ВІРШ

Раз –два – три, раз – два – три, раз… У палаці,

В сукні святковій і чорному фраці.

І у затишній селянській оселі,

І на привалі в солдатській шинелі,

Ніжний, легкий, граціозний і ладний,

Мужній, тривожний, рокам не підвладний,

Лине крізь відстань, кордони і час

Добрий, старий, нестаріючий вальс

То пропливає, як листя осіннє,

Як білий птах у задумливій сині.

То пролітає бентежно і стрімко,

Наче гортає життєві сторінки.

Раз –два – три, раз – два – три, раз… Зупиніться!

В кожному вальсі живе таємниця,

В кожному – доля, легка чи трагічна,

Колом пройшлась… І лишилась навічно.

 

ПІСНЯ «ВАЛЬС О ВАЛЬСЕ»

Ведучий 1.

 Чарівник-недоучка, чи знайоме тобі слово романс?

Чарівник - недоучка.

 Я його чув, але не знаю, що воно  таке.

Ведучий 2.

Романс - це особливий вид пісні, одноголосний вокальний твір з інструментальним супроводом. Батьківщина романсу - Іспанія. Романсами називали вірші, які закохані поети на  розспів  виконували дамам свого серця. Пізніше ці вірші почали співати. Виконували їх на романській мові. Звідси і назва - романс. В 16-17 столітті романс перейшов кордони Іспанії і став дуже популярним у Франції, а вже потім  з’явився у Росії в 19 столітті.

Ведучий1.

Старовинний романс, як і не одне століття тому, зачаровує душу.

РОМАНС   «Только раз»  

                                                                                     ( П.Д.Герман )

Ведучий 2.

До нашого свята підготувалися і учні 1 класу.

СЦЕНКА

На лужайке  ослик пел,

Но ему сказала муха:

- Как же всем ты надоел!

У тебя нет слуха!

- Муха, ты молчи и слушай.

Как же это слуха нет!

Как же это слуха нет!?

Вот какие уши!!!

Чарівник - недоучка.

 Як у вас гарно співають і дорослі, і діти.

Ведучий 1.

В нашій школі всі дуже люблять співати, хоч буває і таке…

ВІРШ

Як я вчора виступав!

Ви б почули як співав!

Із усього духу

Я горлав щодуху:

До, ре, мі, фа, соль, ля, сі…

Голос мій почули всі.

А тоді, як зірвались

І мене вхопили.

Сцену ледь не рознесли,

Аж на вулицю знесли,

А тоді й побили!

 

Чарівник - недоучка.

Які дивні слова  до, ре, мі… Що це означає?

Ведучий 2.

А ось послухай.

Ми музичний звукоряд.

Стали рівно нотки в ряд.

До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

Знають добре нас усі

ПІСНЯ  «СІМ НОТ» (музика А.Мігай, слова Н.Кулик )            

Чарівник - недоучка.

Як цікаво.  Так ви кажете, що можна про  все-все заспівати?

А про дощик ? А про сонечко? А про кольори?

Ведучий 1. І про кольори.

ПІСНЯ

«ОРАНЖЕВАЯ ПЕСНЯ»

Ведучий 1.

Диво - музика лине над світо

Сипле звуки свої навкруги.

Зачаровано слухають квіти,

Річка й, навіть, круті береги.

Ведучий 2.

Я ловлю кожен звук, кожну ноту.

Це, мов казка,  мов вічна весна.

І я хочу, щоб музика дивна

В моїм серці довіку жила.

Чарівник - недоучка. 

Дякую за чудове свято. Я стільки всього дізнався!

Ведучий 1.

Славетна музика, здіймайся до небес,

Лети над поколіннями й віками!

Поєднуй душі, доторкнись сердець

І будь в житті ти завжди поруч з  нами!

docx
Додав(-ла)
Курченко Олена
Додано
7 січня
Переглядів
259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку