Лiтературно-дослiдницький проект учениці 8-В класу, до 290-річчя Григорія Сковороди

Про матеріал

Лiтературно-дослiдницький проект учениці 8-В класу, до 290-річчя Григорія Сковороди

Корифеї української літератури

Григорій Сковорода

Тема дослідження:

ЧИ МОЖУТЬ БУТИ СЛОВА:

”СВІТ ЛОВИВ МЕНЕ, ТА НЕ ВПІЙМАВ”,

НАПИСАНІ НА НАДГРОБКУ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ,

ВІЗИТНОЮ КАРТКОЮ ВСЬОГО ЙОГО ЖИТТЯ?

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Лiтературно-дослiдницький проект учениці 8-В класу, до 290-річчя Григорія Сковороди Корифеї української літератури Григорій Сковорода Благословенні ви, сліди, Не змиті вічності дощами, Мандрівника Сковороди. М. Рильський

Номер слайду 2

Лідер та автор ідеї: Карімова Люда, учениця 8-В класу Дослідники: Василенко Анастасія, Горлова Ліза Аналітики: Паюк Дмитро, Підгурська Сабіна Учитель-консультант: Агабекян К.С., учитель української мови та літератури

Номер слайду 3

Тема дослідження: ЧИ МОЖУТЬ БУТИ СЛОВА: ”СВІТ ЛОВИВ МЕНЕ, ТА НЕ ВПІЙМАВ”, НАПИСАНІ НА НАДГРОБКУ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ, ВІЗИТНОЮ КАРТКОЮ ВСЬОГО ЙОГО ЖИТТЯ? ” Мета і завдання дослідження: Висвітлити яскраві сторінки життя видатного українського письменника й філософа Григорія Сковороди; розтлумачити погляди Г.С. Сковороди на життя; за допомогою роздумів видатного письменника дослідити чи можуть бути слова “Світ ловив мене та не впіймав”, візитною карткою всього його життя”; повернути Г.С.Сковороду в сучасність та по-новому прочитати автора своєрідної філософії серця й філософії свободи

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Чорнухи ще солодко спали тiєї грудневоi ночi. I тiльки в однiй хатинi на околицi горiла свiчка. То сiльська жiнка дарувала життя ще однiй людинi. Це був Григорiй Сковорода.

Номер слайду 6

Коли хлопцевi виповнилось сiм рокiв, батьки – Сава та Пелагея- вiддали його в науку до дякiвської школи. А восени 1734 року Григорiй розпочинає своє навчання в славетнiй Києво-Могилянськiй Академiї. Одного разу в місті Глухів за дорученням імператриці Єлизавети відбувся конкурс на кращі голоси України. Серед трьохсот претендентів був і Сковорода. Григорiй переміг, так би мовити у, «фінальному відбірковому турі». За два роки він став першим музикою в оточенні імператриці! На які щедроти всесильної меломанки міг сподіватися Сковорода? На посаду міністра? Чи може придворного капельмейстера? Він міг стати ким завгодно. Вельможним, шанованим, багатим… Та якось, під час подорожі до Києва, Сковорода…втік. Нарешті він удома! Замість стилю рококо - ліжник бурсака.

Номер слайду 7

Сковороду зі стану комфорту й кинула у звичний стан неспокою. Правда все це чи вигадка, але він утік! Із 1769 року Сковорода вів мандрівне життя, не спокушаючись різноманітними посадами й чинами, щоразу відхиляючи пропозиції і світських, і церковних осіб. “Ні в якому разі! Хіба ви хочете, щоб я збільшив число фарисеїв?” – відповів великий просвітитель білгородському єпископові…

Номер слайду 8

«…я тобі віддаю життя, а ти мені - найдорожче, що є в цьому житті – свободу» Катерина ІІ багато чула про Сковороду і забажала особисто побачити відомого філософа. Коли той прибув до палацу, його завели до прийомної зали. Ось з'являється цариця, всі присутні низько-низько вклонилися їй. Один Сковорода стоїть рівно.  - Чому ти не вклоняєшся мені, - запитала його Катерина ІІ.  Філософ спокійно відповів:  - Не я бажав тебе бачити, а ти сама захотіла на мене подивитися. А як же ти мене роздивишся, коли я перед тобою удвоє зігнуся?!

Номер слайду 9

Ми провели опитування серед учнів нашого НВК, з метою виявити що для них важливіше – успішна, багатообіцяюча кар’єра чи вільне, не залежне життя. Виявилось, що для 71% опитаних успішна кар’єра найважливіше за все. 9% не визначились. І тільки 20% обрали б шлях Григорія Сковороди, тобто вони за вільне життя. Задавши питання 9-класникам: “Хто із письменників заради свободи відмовився від усіх благ життя”, більшість учнів поставили на перше місце Григорія Сковороду, тому що саме він усе своє життя був вільною людиною, його не спокусили ні слава, ні багатства, ні кохання, ні успішна кар’єра. Все це він проміняв на дрючок, торбу та Біблію

Номер слайду 10

Відкрили для себе: Творчу спадщину Григорія Сковороди; По новому осягнули внутрішній світ видатного філософа; Філософські роздуми Г.Сковориди так само актуальні в наш час, як і два століття назад. Відкрили для себе людське життя як найвищу цінність, даровану Богом. Чого ми навчились під час роботи над проектом: Аналізувати, знаходити літературні джерела; Працювати в команді; Брати інтерв’ю; Спілкуватися з різними людьми; Приймати конструктивні рішення; Створювати мультимедійну презентацію

Номер слайду 11

Отже, підводячи підсумки нашого дослідження, я дійшла висновку, що людям варто було б звернутися до творів Григорія Сковороди, уважно прочитати їх та переосмислити своє життя, доки ще не пізно. І на останок проаналізувавши та дослідивши найдрібніші подробиці життя видатного письменника я сміливо можу сказати, що слова: ”СВІТ ЛОВИВ МЕНЕ, ТА НЕ ВПІЙМАВ”, СЛУГУЮТЬ ВІЗИТНОЮ КАРТКОЮ ВСЬОГО ЖИТТЯ ВИДАТНОГО ПИСЬМЕННИКА ТА ФІЛОСОФА Г.С КОВОРОДИ!!! ”

Номер слайду 12

Інтернет Українська Мала Енциклопедія", проф. Євген Онацький Людмила Шевченко-Савчинська. Тлумачення поняття здорової душі Григорієм Сковородою (на матеріалі латиномовних листів до М. Ковалинського). Збірник праць конференції «XIV-і Сковородинівські читання у Переяславі-Хмельницькому». ПХДПУ, 2007. Сковорода Г.С. Листи до Михайла Ковалинського. – В 2-х тт. – Т. 2, – К.: Наук. думка, – 1973.

ppt
Додано
8 квітня 2018
Переглядів
1356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку