Ліворука дитина -яка вона? Необхідність визначити особливості ліворуких дітей, які є малодослідженими в науці, але дуже актуальними при навчанні і для подальшого життя шульги.
Ліворука дитина - яка вона? Роботу виконала: здобувачка освіти 4 класу гімназії імені Дмитра Конокеєнка Подільської міської ради Коробан Поліна Олександрівна вчитель: Пустовойченко Т. В. Всеукраїнський конкурс дослідницько- експериментальних робіт із природознавства «Юний дослідник» Номінація «Охорона здоров'я»
Номер слайду 2
зміст Вступ. Загальна характеристика ліворуких дітей, мета,завдання і актуальність теми, теоретичне і практичне значення дослідження. Розділ І1. Огляд та аналіз джерел наукової та методичної літератури, присвячених проблемі ліворукості у вітчизняній та зарубіжній педагогіці. Розділ ІІ 1. Основні етапи проведення експериментального дослідження з виявлення домінантної руки у дошкільників та школярів початкової школи.2. Опис методів дослідження та обробки отриманих даних. Розділ ІІІ1. Опис результатів дослідження. Наслідки переучування ліворуких дітей. Висновки. Рекомендації щодо роботи батьків і педагогів з ліворукими дітьми.
Номер слайду 3
Вступне слово…Ліворукість є біологічною основою індивідуальності та своєрідності особистості дитини. Ліворукість – не недолік, а особливість. Ліворукі люди часто пов’язують свою діяльність з мистецькою та досягають значних успіхів. Так лівою рукою писали свої шедеври Леонардо да Вінчі, Пікассо, ліворукими були фізіолог І. Павлов, письменник і вчений В. Даль. Чарлі Чаплін, Юлій Цезар, Мерлін Монро та багато інших видатних людей.
Номер слайду 4
Актуальність нашої роботи зумовлена необхідністю визначити особливості ліворуких дітей, які є малодослідженими в науці, але дуже актуальними при навчанні і для подальшого життя шульги. Об’єкт дослідження – психологічні особливості ліворуких дітей. Предмет дослідження – рівень психічного розвитку ліворуких дітей. Мета роботи – визначити основні критерії впливу ліворукості на психічний розвиток дітей. Завдання: - розглянути теорії та гіпотези природи виникнення ліворукості; - охарактеризувати особливості психічного розвитку шульги:вивчити вплив переучування на психічний розвиток ліворуких дітей;визначити найоптимальніші методи роботи з ліворукими дітьми.
Номер слайду 5
Теоретичне значення дослідження полягає у систематизації інформації про ліворукість, розгляді різних поглядів на походження та прояви ліворукості у дітей. Практичне значення - у добірці вправ для діагностики домінантної руки дітей дошкільного віку та початкової школи, надання рекомендацій щодо ефективної роботи з ліворукими дітьми з метою досягнення найвищих результатів у навчанні.
Номер слайду 6
Ліворукість, шульга, лівшість - одне й те саме?Ліворукість – це стійке, закріплене з віком надання переваги лівій руці в ігрових, побутових, навчальних видах діяльності, яка переважно використовує ліву руку. Лівшість (лівобічність) – це комплексна характеристика, що відображає домінуючу активність правої півкулі головного мозку. На відміну від ліворукої людини, у лівші провідними є не лише ліва рука, а й ліва нога, ліве вухо й ліве око Проблемне питання
Номер слайду 7
За походженням ліворукості дітей можна розділити, як мінімум, на три групи Друга група - діти з компенсаційною ліворукістю, які виникають при дисфункції в розвитку мозку. Третя група - механічна. Права активна рука може бути пошкоджена , коли дитина тільки починає використовувати руку для різної діяльності. Перша група - це діти з генетично закріпленою ліворукістю, тобто ті, де має місце спадковий чинник.
Номер слайду 8
Психофізіологічні особливості ліворуких дітей пам'ять ліворукої дитини мимовільна: вона краще запам'ятовує яскраві образиу них знижена здатність зорово-рухових координаційхудожньо обдаровані й дуже емоційні дітинаявні недоліки просторового сприйняття, зорової пам’яті
Номер слайду 9
Проведення експерименту з визначення домінантної руки Існує декілька способів визначення ведучої руки: один з них — опитувальник, другий, — експериментальне тестування в діяльності при виконанні дітьми побутових і графічних дій.
Номер слайду 10
Діагностику з визначення домінантної руки дітей було проведено серед дошкільників старшої групи ДНЗ № 5 «Колобок» та здобувачами освіти 4 класу нашої гімназії. Вправи для дошкільнят і школярів були обрані відповідно до їх віку і можливостей. Проводилися за принципом - від простого до складного.
Номер слайду 11
Усі учасники охоче брали участь у роботі, вели себе природньо, були зацікавлені процесом малювання, вирізання, повторення рухів і відповідей на запитання.
Номер слайду 12
Покажи предмет
Номер слайду 13
Голосування / підняття руки Письмо
Номер слайду 14
Вирізання
Номер слайду 15
Схрещування рук, або "Поза Наполеона"Аплодування. Переплетення пальців рук. Для визначенні моторної системи використовуються наступні тести. Проведення вертикальних ліній
Номер слайду 16
Отримані результати Таким чином, ми можемо стверджувати, що експеримент проведено успішно, а отримані результати відповідають дійсності. Тож в 4 класі з 31 дитини ліворукими виявилися 4 (3 дівчинки і 1 хлопчик). В садочку з 8 учасників тестування ліворуким визначено 1 хлопчика.
Номер слайду 17
Також у нашій роботі ми дослідили вплив переучування ліворукої дитини і визначили ряд негативних наслідків від даного процесу. Тому не рекомендуємо робити цього. Було підібрано матеріали дляпсихокорекційної роботи з ліворукими дітьми.
Номер слайду 18
Психологічні поради1. Не квапити дитину в роботі.2. Підтримувати усі її бажання та волевиявлення.3. Хвалити за маленькі успіхи і результати.4. Допомагати, показувати на конкретних прикладах.5. Разом проживати невдачі, давати можливість виплеснути усі емоції.6. Вірити в кожну дитину і вселяти віру, що вона все зможе.7. Любити, поважати, дорожити кожною дитиною. ВИСНОВКИ
Номер слайду 19
- Під час письма, малювання, читання світло повинно падати з правої сторони. - Варто звернути увагу на поставу ліворукої дитини. - На уроках мистецької галузі також необхідно продумати, де посадити таку дитину, щоб вона не штовхала ліктем сусіда. - На уроках фізичної культури вчитель має подумати про розвиток координації як лівої (робочої), так і правої руки .- На уроках можна дозволяти їй писати повільніше, але акуратніше, дещо довше,ніж іншим дітям. Декілька порад з проведення занять з дитиною-лівшею дошкільного віку:1. Форма занять може бути різною: міні-уроки 10-20 хвилин залежно від віку, ігрові елементи. 2. Між заняттями потрібна перерва в 5 хвилин. 3. Починати і закінчувати заняття потрібно завданнями, з якими діти справляються легко. 4. Не поспішати переходити до наступного виду завдань. Практичні рекомендації
Номер слайду 20
Дякуємо за увагу! Бажаємо усім дітям зростати в любові і радості під мирним небом, а дорослим - забезпечити це!