Ліворука дитина - яка вона? Роботу виконала: здобувачка освіти 4 класу гімназії імені Дмитра Конокеєнка Подільської міської ради Коробан Поліна Олександрівна вчитель: Пустовойченко Т. В. Всеукраїнський конкурс дослідницько- експериментальних робіт із природознавства «Юний дослідник» Номінація «Охорона здоров'я»
зміст Вступ. Загальна характеристика ліворуких дітей, мета,завдання і актуальність теми, теоретичне і практичне значення дослідження. Розділ І1. Огляд та аналіз джерел наукової та методичної літератури, присвячених проблемі ліворукості у вітчизняній та зарубіжній педагогіці. Розділ ІІ 1. Основні етапи проведення експериментального дослідження з виявлення домінантної руки у дошкільників та школярів початкової школи.2. Опис методів дослідження та обробки отриманих даних. Розділ ІІІ1. Опис результатів дослідження. Наслідки переучування ліворуких дітей. Висновки. Рекомендації щодо роботи батьків і педагогів з ліворукими дітьми.
Вступне слово…Ліворукість є біологічною основою індивідуальності та своєрідності особистості дитини. Ліворукість – не недолік, а особливість. Ліворукі люди часто пов’язують свою діяльність з мистецькою та досягають значних успіхів. Так лівою рукою писали свої шедеври Леонардо да Вінчі, Пікассо, ліворукими були фізіолог І. Павлов, письменник і вчений В. Даль. Чарлі Чаплін, Юлій Цезар, Мерлін Монро та багато інших видатних людей.
Актуальність нашої роботи зумовлена необхідністю визначити особливості ліворуких дітей, які є малодослідженими в науці, але дуже актуальними при навчанні і для подальшого життя шульги. Об’єкт дослідження – психологічні особливості ліворуких дітей. Предмет дослідження – рівень психічного розвитку ліворуких дітей. Мета роботи – визначити основні критерії впливу ліворукості на психічний розвиток дітей. Завдання: - розглянути теорії та гіпотези природи виникнення ліворукості; - охарактеризувати особливості психічного розвитку шульги:вивчити вплив переучування на психічний розвиток ліворуких дітей;визначити найоптимальніші методи роботи з ліворукими дітьми.
Теоретичне значення дослідження полягає у систематизації інформації про ліворукість, розгляді різних поглядів на походження та прояви ліворукості у дітей. Практичне значення - у добірці вправ для діагностики домінантної руки дітей дошкільного віку та початкової школи, надання рекомендацій щодо ефективної роботи з ліворукими дітьми з метою досягнення найвищих результатів у навчанні.
Ліворукість, шульга, лівшість - одне й те саме?Ліворукість – це стійке, закріплене з віком надання переваги лівій руці в ігрових, побутових, навчальних видах діяльності, яка переважно використовує ліву руку. Лівшість (лівобічність) – це комплексна характеристика, що відображає домінуючу активність правої півкулі головного мозку. На відміну від ліворукої людини, у лівші провідними є не лише ліва рука, а й ліва нога, ліве вухо й ліве око Проблемне питання
За походженням ліворукості дітей можна розділити, як мінімум, на три групи Друга група - діти з компенсаційною ліворукістю, які виникають при дисфункції в розвитку мозку. Третя група - механічна. Права активна рука може бути пошкоджена , коли дитина тільки починає використовувати руку для різної діяльності. Перша група - це діти з генетично закріпленою ліворукістю, тобто ті, де має місце спадковий чинник.
Діагностику з визначення домінантної руки дітей було проведено серед дошкільників старшої групи ДНЗ № 5 «Колобок» та здобувачами освіти 4 класу нашої гімназії. Вправи для дошкільнят і школярів були обрані відповідно до їх віку і можливостей. Проводилися за принципом - від простого до складного.
Психологічні поради1. Не квапити дитину в роботі.2. Підтримувати усі її бажання та волевиявлення.3. Хвалити за маленькі успіхи і результати.4. Допомагати, показувати на конкретних прикладах.5. Разом проживати невдачі, давати можливість виплеснути усі емоції.6. Вірити в кожну дитину і вселяти віру, що вона все зможе.7. Любити, поважати, дорожити кожною дитиною. ВИСНОВКИ
- Під час письма, малювання, читання світло повинно падати з правої сторони. - Варто звернути увагу на поставу ліворукої дитини. - На уроках мистецької галузі також необхідно продумати, де посадити таку дитину, щоб вона не штовхала ліктем сусіда. - На уроках фізичної культури вчитель має подумати про розвиток координації як лівої (робочої), так і правої руки .- На уроках можна дозволяти їй писати повільніше, але акуратніше, дещо довше,ніж іншим дітям. Декілька порад з проведення занять з дитиною-лівшею дошкільного віку:1. Форма занять може бути різною: міні-уроки 10-20 хвилин залежно від віку, ігрові елементи. 2. Між заняттями потрібна перерва в 5 хвилин. 3. Починати і закінчувати заняття потрібно завданнями, з якими діти справляються легко. 4. Не поспішати переходити до наступного виду завдань. Практичні рекомендації