Завдяки цьому прийому, учитель миттєво опитує всіх учнів, бачить, хто добре володіє інформацією, а хто ні. На цей прийом виділяю всього 4-5 хвилин на уроці, а по факту опитую всіх учнів.
У підготовлених реченнях: зелені – правдива інформація, червоні – речення з помилкою (нижче такого речення надано відповідь чорним кольором з виділенням зеленим кольором помилки у попередньому реченні). У складних питаннях та питаннях де потрібно виділити головне слово роблю наголос на це слово, щоб учням легше було орієнтуватися.
Сигнали світлофора зроблено з пластмасового набору літер.
6 клас
Географічний світлофор
(за підручником Географія, 6кл., В.Ю.Пестушко, Г.Ш.Уварова)
У кожного з учнів по два сигнали світлофора – червоний та зелений. Вчитель читає речення. Учні швидко, не дивлячись один на одного, піднімають прапорці. Якщо учень згоден з тим, що прочитав учитель, тобто речення несе правдиву інформацію, учень піднімає зелений прапорець. Якщо учень не згоден з тим, що прочитав учитель, тобто речення несе неправдиву інформацію, він піднімає червоний прапорець. Після підняття прапорців, учитель викликає одного з учнів на відповідь (я завжди обираю того, хто помилився, щоб дати змогу ще раз подумати і прийти до правильної відповіді. При цьому на правильну чи неправильну відповідь я не вказую, даю це зробити самим учням). Таким чином, учитель миттєво опитує всіх учнів, бачить, хто добре володіє інформацією, а хто ні. На цей прийом виділяю всього 4-5 хвилин на уроці, а по факту опитую всіх учнів.
У підготовлених реченнях: зелені – правдива інформація, червоні – речення з помилкою (нижче такого речення надано відповідь чорним кольором з виділенням зеленим кольором помилки у попередньому реченні). У складних питаннях та питаннях де потрібно виділити головне слово роблю наголос на це слово, щоб учням легше було орієнтуватися.
Сигнали світлофора зроблено з пластмасового набору літер.
52. Льодовики. Багаторічна мерзлота
Льодовики – багаторічні природня нерухомі скупчення льоду
(Льодовики – багаторічні природня рухомі скупчення льоду)
Будь-які льодовики утворюються зі снігу
Льодовики утворюються в горах і на рівнинах полярних широт
Розрізняють гірське і покривне зледеніння
Рівень, вище якого снігу випадає більше, ніж розтає, називають береговою лінією
(Рівень, вище якого снігу випадає більше, ніж розтає, називають сніговою лінією)
Гірські льодовики можуть сповзати у долину і утворити льодовикову «річку»
Покривне зледеніння має вигляд снігових куль у горах
(Покривне зледеніння має вигляд льодового щита на рівнині)
Величезні брилі, які відколюються від льодовика та потрапляють в океан називають рухливими схилами
(Величезні брилі, які відколюються від льодовика та потрапляють в океан називають айсбергами)
Льодовики є на всіх материках
(Льодовики є на всіх материках, крім Австралії)
Льодовики зміцнюють гірські породи і роблять їх нерухомими
(Льодовики руйнують гірські породи)
Льодовики створюють нові форми рельєфу
Багаторічна мерзлота – постійно мерзлий шар землі
У мерзлоті можуть зберігатися «запаси холоду» давно минулих холодніших періодів
Виявлені в багаторічній мерзлоті залишки тварин та рослин називають «викопним льодом»
(Виявлені в багаторічній мерзлоті шари льоду називають «викопним льодом»)
На території України є багаторічна мерзлота у Карпатах
(На території України немає багаторічної мерзлоти)
Внаслідок мерзлоти ґрунт здіймається вгору, утворюється мерзлотний горб
При відтаванні мерзлоти з ґрунтом нічого не відбувається, бо він досить міцний
(При відтаванні мерзлоти ґрунт насичується водою і починає ковзати по льоду, утворюючи рухливі схили)