ЛОК (логічно-опорні конспекти) з природознавства для учнів 5-х класів.
Розділ III «Земля – планета Сонячної системи»
Тема 1 «Земля як планета»
Урок 1 «Форма і розміри Землі»
ЛОК (логічно-опорні конспекти) з природознавства для учнів 5-х класів.
Розділ III «Земля – планета Сонячної системи»
Тема 1 «Земля як планета»
Урок 1 «Форма і розміри Землі»
Яка форма планет Сонячної системи?
Форма Землі? округла
Геоїд руху чому? Сила гравітації рух по еліпсу, колу
Зх. Сх.
Міні-дослід: кусочок пластиліну катаємо по колу, еліпсу
3 докази шароподібності Землі
1. Тінь Землі на Місяці
2. Корабель заходить за лінію горизонту, ніби тоне, бо земля шароподібна.
3. При підняті вгору горизонт розширюється.
_____________________________________________________________________
Розміри Землі
Екватор D = 40 000 км (39 5000 км)
R = 6 378 км
R е. = 6 378 км
R п. = 6 356 км
Умовні лінії на глобусі і карті
Вісь Землі
Пн. полюс
екватор
Пд. полюс
меридіан - 0*-180* д. (зх; сх)
паралель – 0*-90* ш.(пн; пд)
За схемами даємо визначення термінам, заносимо їх у словничок.
Словарик:
Геоїд (греч. geoeides, від ge — Земля і eidos — вигляд)
Глобус – модель Землі, зменшена в мільйони разів
Вісь Землі – умовна лінія, довкола якої обертається Земля.
Екватор – (лат.- роздільник), лінія, що ділить Землю на дві рівні півкулі: Пн. та Пд.
Полюс – точка перетину осі з Земною поверхнею.
Меридіани – лінії, що з’єднують полюси.