«Логіко – математичний розвиток дітей середньої групи»

Про матеріал
розкрити значення розвитку інтелектуальних здібностей дітей дошкільного віку, як складової частини психічного розвитку дошкільника.
Перегляд файлу

 

КЗ «Краснопавлівський  ДНЗ «Оленка»

Лозівської районної ради

Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСУЛЬТАЦІЯ

для батьків

на тему:

«Логіко – математичний розвиток

дітей середньої групи»

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вихователь Лугова Л.Я.

 

 

2018р.

Мета: розкрити значення розвитку інтелектуальних здібностей дітей дошкільного віку,  як складової  частини   психічного розвитку дошкільника. Розширити уявлення батьків про логіко – математичний розвиток дітей середнього дошкільного віку та надати рекомендації і поради щодо розвитку логіко-математичного мислення дитини у невимушеній «домашній» обстановці, під час повсякденного спілкування.

 

Ефективний розвиток інтелектуальних здібностей дітей дошкільного віку - одна з актуальних проблем сучасності. Дошкільнята з розвиненим інтелектом швидше запам'ятовують матеріал, більш впевнені в своїх силах, легше адаптуються в новій обстановці, краще підготовлені до школи.

Інтелектуальний розвиток дитини-дошкільника - це найважливіша складова частина його психічного розвитку. Основа інтелекту людини, його сенсорний досвід закладається в перші роки життя дитини. В дошкільному дитинстві відбувається розвиток сприйняття, уваги, пам'яті, уяви, а також становлення перших форм абстракції, узагальнення і простих умовиводів, перехід від практичного мислення до логічного. Особливу роль у розвитку інтелекту дитини відіграє математика, так як результатами навчання математики є не тільки знання, але й певний спосіб мислення. У математиці закладені величезні можливості для розвитку мислення дітей, в процесі їх навчання з найранішого віку. Навчання дошкільника математики - це передусім формування логіко-математичної компетентності - тобто вміння застосовувати знання у повсякденному житті. Адже «математика» оточує нас повсюди, це і має показати та пояснити дорослий малюку, зацікавлюючи його і підтримуючи стійкий інтерес до цієї захопливої, зовсім не «сухої» науки.

Навчання і розвиток дитини середнього віку повинні бути невимушеними, здійснюватися  через властиву цьому віку виду діяльності - гру. Враховуючи цю особливість  дошкільників,  доцільно вводити у повсякденне життя різноманітні ігри логіко-математичного змісту. Знання, дані в цікавій формі, у формі гри, засвоюються дітьми швидше, міцніше, легше, ніж ті, які пов'язані «бездушними» вправами. Пропоную до вашої уваги декілька порад про те, як можна розвивати логіко-математичне мислення дитини у невимушеній «домашній» обстановці, під час повсякденного спілкування.

 

Поради батькам щодо розвитку логіко-математичного мислення дітей

 

«МАТЕМАТИЧНІ» ПОРАДИ НА ЩОДЕНЬ НА ПРОГУЛЯНЦІ

  • Звертайте увагу дитини на цифри на будинках, машинах, рекламних щитах, вивісках. Називайте малюкові цифри, які бачите, і просіть, щоб він їх повторив. Для цього пограйте у гру «Відлуння». Наприклад: « Я скажу чотири, а ті повториш за мною двічі ( тричі..) чотири, чотири, чотири». Така гра сприятиме закріпленню навичок лічби, розвитку уваги.

«У КІМНАТІ»

  • Коли дитина просить, щоб ви почитали їй улюблену казочку запропонуйте їй знайти відповідну сторінку за номером ( від 1 до 10 ).
  • Якщо ви зібралися пересадити кімнатні квіти, запропонуйте дитині взяті та підібрати горщики відповідного розміру, полічити їх, скласти їх в оди за принципом мотрійки. Можна також пропонувати викладати з них серіаційні ряди, групуючи за певними ознаками. Цей процес не лише захоплює малюка, а й розвиває у нього мисленнєві операції аналізу та серіації.
  • Заохочуйте дитину самостійно організовувати свій ігровий простір Наприклад. Запропонуйте гру «Кафе». Нехай малюк сам підготує необхідні  атрибути в певній кількості , наприклад посуд ( три чашки, тарілки, ложки), або , обладнає дизайн приміщення, згрупує предмети, які будуть використовуватися у грі, за якістю (масою, формою, кольором, величиною), множинами (кондитерські вироби, напої, фрукти), виготовить та розклеїть цінники. А ви, відвідуючи «кафе» свого малюка, на забувайте хвалити його старанність.

«НА КУХНІ»

  • Під час приготування обіду спонукайте малюка лічити овочі та фрукти. Наприклад, запитайте, скільки в кошику для приготування моркви, буряка, картоплі, цибулі.
  • Попросіть перебрати квасолю та горох у різні ємкості. Або висипте на тацю макарони різні за формою та розміром і запропонуйте розкласти (згрупувати) їх за однією або двома ознаками.  Це завдана розвиватиме вміння дитини класифікувати предмети, а також дрібну моторику та сенсорику.
  • Приготування вареників - цікава і захоплива справа, тож нехай ваш малюк допомагає їх ліпити, при цьому лічить, скільки він зробив сам, скільки ви, а скільки разом. Обов’язково відзначайте вклад дитини у спільну справу, не скупіться на похвалу.
  • Коли варите кашу, запропонуйте малюкові умовною міркою відміряти крупу. Наприклад, попросіть у нього три склянки крупи для варки або скажіть, нехай визначить, скільки ще склянок крупи залишилося у мішечку чи посудині для її зберігання. Можете проводити гру «Магазин», тобто «купувати» у дитини певні продукти.
  • З чистих губок для миття посуду нехай дитина збудує будиночок, якщо вдається, то нехай сконструює кілька поверхів, а потім їх полічить. При цьому ставте умову – використовувати губки лише певного кольору або розміру. Так у малюка  розвиватиметься вміння класифікувати, лічити, а також креативне мислення.
  • Пропонуйте маляті шукати на кухні предмети, схожі за формою на прості геометричні фігури, і називати їхнє місцерозташування. Наприклад «Мілка тарілка схожа на круг. Знаходиться на другій поличці зверху, в шухляді, біля чайника». Це сприяє розвитку вміння орієнтуватися у просторі, закріпленню уявлення про геометричні фігури, а також активізації у мовленні назв посуду.

 

«В ПРИРОДІ»

  • Виїжджаючи з дітьми на природу (на берег річки, озера,моря) можна полічити, хто знайшов більше камінчиків. Цікаво буде оголосити конкурсна віднайдення найменшого чи найбільшого камінчика.
  • Камінчики можна розфарбувати фарбами, восковими олівцями.
  • Малеча полюбляє кидати камінчики у воду. Позмагайтеся і покидайте їх на дальність: хто кинув далі, хто ближче.
  • 3 шишок, каштанів, камінців, листочків, гілочок попросіть дітей викластиякусь геометричну фігуру, порівняти, яких матеріалів використано більше.
  • Залучайте дітей до ігор: «Скільки кроків до дерева?», «Який листочок більше?», «Виклади листочки за зростом».
  • Під час спостережень за деревами спонукайте дитину лічити кроки до дерева, порівнювати за величиною, знайти найвищий дуб, обійняти найтовстіше дерево.
  • Для розвитку орієнтування у просторі запитуйте малюка, у який бік хиляться гілочки, коли дме вітер, - вправо чи вліво; хто живе на дереві, а хто під ним.

Як бачите, розвивати логіко - математичне мислення вашого малюка цікаво і цілком доступно у домашніх умовах. Крім того, всі наведені завдання сприяють формування не лише відповідних математичних вмінь але й загальної життєвої компетенції дитини, розширюють її світогляд та закріплюють набуті знання з інших галузей.

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 січня 2020
Переглядів
2454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку