Логопедична казка "Як Язичок працював у саду"

Про матеріал
Мета: активізувати звуконаслідування; вчити повільно рухати язиком, рухати язиком між верхніми та нижніми зубами; витягувати губи вперед, утримувати їх, а потім розводити в сторони, широко відкривати рот; обертати язиком по губах у різні сторони; розвивати гнучкість язика та щічний м’яз.
Перегляд файлу

Як Язичок працював у саду

Мета: активізувати звуконаслідування; вчити повільно рухати язиком, рухати язиком між верхніми та нижніми зубами; витягувати губи вперед, утримувати їх, а потім розводити в сторони, широко відкривати рот; обертати язиком по губах у різні сторони; розвивати гнучкість язика та щічний м’яз.

 

Настав сонячний день. Язичок прокинувся вранці (рот відкрити, повільно витягувати язик з рота, намагатись торкнутися підборіддя). Він взяв з собою відерце (відкрити рот і утримувати в такому положенні до 10 секунд), граблі (посміхнутись, притискуючи язик між верхніми та нижніми зубами вперед – назад; повторити 8 раз), лопату (рот відкрити, покласти широкий язик на нижню губу і утримувати під рахунок до 8) і пішов у сад.

Високо на деревах високо співали птахи: «Ципи – ципи, ципи – ципи», «Чик – чик, чик – чик», «Зинь – зинь – зинь, зинь – зинь – зинь». Як співали птахи? (Виконати звуконаслідування). Від легкого вітру трава колихалась зі сторони в сторону (посміхнутись, рухати язиком вправо – вліво). В садку росло багато гарних квітів: маки, лілії, ромашки, троянди, дзвіночки. Язичок підійшов до улюблених квітів, наклонився і ласкаво прошепотів: «Доброго ранку!» Квіти, ніби почувши Язичка, захитали у відповідь голівками вгору – вниз (рот відкрити, язиком торкатися почергово верхньої та нижньої губ). Взявши граблі, Язичок став акуратно згрібати суху траву біля квітів  (посміхнутись, прижимати язик між зубами вперед – назад; повторити 8 раз). Багато було сухої трави та опалого листя. На чолі Язичка виступили краплі поту і він став дути на свій лоб (нижньою губою «обійняти» верхню, дути вгору, на лоб). Коли біля квітів стало чисто, Язичок склав суху траву у відерце (рот відкрити, висунути язик, припідняти бокові краї язика і втягнути язик у рот; рух нагадує пиття молока кішкою, повторити 8 раз). Потім Язичок взяв лопату і став перекопувати землю (почергово впиратися язиком в одну та другу сторони щік з внутрішньої сторони).

Корінці  квітів стали краще дихати. Зраділи квіти і попросили у Язичка прохолодної води. Взявши велику лійку (вправа «Хоботок»:витягнути губи вперед і утримувати їх під рахунок до 3, повернутись у вихідне положення; повторити 5 раз), Язичок полив квіти під самий корінець. Вода лилася довго та повільно (проговорити: «С – с – с – с»). Піднялись квіти і ще більше розкрили свої пелюстки (губи витягнути вперед трубочкою, повільно розвести в сторони, відкривши рот, знову з’єднати «трубочкою», повторити 5 раз). Зрадів Язичок, що у саду стало гарно та чисто.

 

 

 

Раптом він почув, як хтось дзижчить в стороні («Дж – дж – дж – дж»). Це була бджола. Вона відчула солодкий запах квітів і прилетіла у сад. Бджілка літала з однієї квітки на іншу (рот відкрити, колові оберти язиком 3 рази справа наліво, потім 3 рази зліва направо). Нарешті вона тихо опустилась на троянду, забралась у середину і стала пити нектар. Напившись солодкого соку, бджілка ще раз покружляла над квітами і полетіла (промовити: «Дж – дж – дж – дж»).

Під вечір Язичок помітив, що у саду стали прокидатися коники – стрибунці. Вони сиділи у траві і голосно стрекотали: «Щик – щик, т – т – т, щик – щик, т – т – т». Як стрекотали коники – стрибунці? (Звуконаслідування). Сонечко повільно опускалось на верхівки дерев, і у саду ставало темніше. Квіти закрили пелюстки

(рот широко відкрити, з’єднати губи і витягнути вперед трубочкою; повторити 5 раз),

нахилили голівки та солодко заснули. Вдалині чулась самотня пісня зозулі: «Ку – ку, ку – ку, ку – ку». Як співала зозуля? (Звуконаслідування). Язичок приліг на гойдалку і не помітив, як задрімав. Він закрив спочатку одне око (закрити ліве око, можна притримувати повіку пальцями), потім – інше (закрити праве око) і поринув у казковий сон.

Вночі біля Язичка кружляло багато світлячків, які ніби охороняли чудовий сад (облизати язиком губи по 5 раз спочатку справа наліво, потім – зліва направо)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Tka4enko Ole4ka
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
13 травня 2020
Переглядів
774
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку