Логопедична скринька "Автоматизація звука може бути цікавою!"

Про матеріал
Усім вчителям-логопедам відомо, яким довготривалим і важким може бути процес автматизації звука. Адже поставлений звук потрібно закріпити шляхом багаторазових повторювань: спочатку в складах, словах, потім у фразах і зв'язному мовленні.Це дуже складний процес. У даній розробці до уваги фахівців запропонована добірка ігрових вправ, які допоможуть зробити роботу з цього напрямку цікавою і ефективною!
Перегляд файлу

ЛОГОПЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МАРІУПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛОГОПЕДИЧНА СКРИНЬКА

 

«АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗВУКА МОЖЕ БУТИ ЦІКАВОЮ!»

 

 

 

 

 

 

 

ПІДГОТУВАЛА:

ВЧИТЕЛЬ-ЛОГОПЕД

КОСЕНКО Т.М.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МАРІУПОЛЬ

«АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗВУКА МОЖЕ БУТИ ЦІКАВОЮ!»

 

Після постановки звука його вимову  необхідно закріпити-автоматизувати. Якщо цього не зробити, дитина і надалі буде вимовляти у повсякденному мовленні цей звук неправильно. Автоматизація звука-це доведення його вимови дитиною до автоматизму за допомогою виконання регулярних мовленнєвих тренувань –логопедичних вправ. Це складний і довготривалий процес! Під час   роботи над автоматизацією звука  у дитини  формується нова навичка щодо правильного вживання звука у самостійному мовленні. Така робота вимагає  багато зусиль, часу і певної системи. Спочатку звук автоматизується у складах, потім у словах, після  цього звук автоматизується у чистомовках, словосполученнях та реченнях. Тільки після такої системної роботи, можна очікувати від дитини правильного вживання звука у мовленні.

Наразі, ми стикаємось з тим, що у дітей з системними порушеннями мовлення, етап автоматизації розтягується у часі, тривалий час не вдається правильно промовляти поставлений звук у складах і словах, не кажучи вже про фразу. Доводиться багато разів повторювати  один той самий  мовленнєвий матеріал.  З часом дитина втрачає інтерес до таких завдань.    

                Перед     фахівцями     постають     питання:    «Як     підвисити     інтерес     дитини?     Як

урізноманітнити процес автоматизації і зробити його цікавим для дитини?»

На допомогу приходить гра. Вона  допомагає урізноманітнити процес автоматизації, зробити його захоплюючим, пізнавальним і розвивальним.

Хочу запропонувати  вам добірку ігрових вправ з власного досвіду для автоматизації звука ізольовано, у складах і словах.

Промовляння  звука ізольовано, у складах і словах можна поєднувати  з будь-якими рухами рук: малювання різних візерунків на крупі,  виконання різноманітних пальчикових вправ, викладання лічильних паличок, будування башточки з кубиків, збирання намистин; закріплення прищіпок на бортик коробки або силуетне зображення будь-якого предмета.

Автоматизацію можна поєднувати з такими вправами:

      почергово натискати пальчиками на пластилінові кульки, які лежать на будь-яких шаблонах;

      надягати резинки на гачки;

      натискати долонькою на колючі бігуді або губки для миття посуду;

      кидати у воду різноманітні предмети;

      грати пальчиками у пальчикові класики;

      викладати геометричні фігури на веселу гусінь;

      імітувати гру на піаніно; 

      крокувати пальчиками по сходах;

      пересипати крупи з однієї ємності в іншу;

      можна вдавлювати дрібні предмети (намистинки, гудзики, насіння) у солоне тісто; 

      наповнювати дрібними предметами пластикові пляшечки;

      грати з папером: рвати його, робити паперові кульки, жмакати паперові аркуші двома руками одночасно.

      вправи з м’ячем: прокачування м’яча одне одному, кидання м’ячика у кошик, відбивання м’яча від підлоги, збивання м’ячем кеглів; 

      вправи з кубиком: вимовити слово стільки разів, скільки крапок випало на кубику;

      усілякі доріжки: дитина має сказати слово і зробити хід, і так  - доки не дістанеться фінішу;

      ігри з розрізними картинками або пазлами: дитина має промовити слово і отримати від дорослого одну деталь пазла, гра проводиться до тих пір, доки дитина не отримає від дорослого усі деталі пазла, після цього, малюк буде мати можливість зібрати з пазлів картинку;

      ігри з пластиковими стаканчиками: 1 варіант) дитина вимовляє слова і будує із стаканчиків башту-одне слово один стаканчик;  2 варіант) дитина промовляє слова і збиває м’ячиком стаканчик;  

3 варіант) дитина промовляє слово і кладе в стаканчик камінчик, гра триває до того часу, доки стаканчик не буде заповнений камінчиками;

      ігри з кришечками з-під пластикових пляшок: 1 варіант) сортер (наприклад: дорослий домовляється з дитиною про те, що якщо дитина бере червону кришечкутоді вона промовляє слово «самокат», якщо бере жовту кришечку-називає слово «собака», а якщо зелену-промовляє слово «сумка» і т.д.);

2 варіант) закрути кришечку- дитина промовляє слово і закручує кришечку або на пляшку або на модуль; 3 варіант) дитина промовляє слова і поступово викладає кришечки  на контурне зображення фігур;

      ігри з Нямкою: дитина промовляє слово і «годує» Нямку, кидаючи їй у ротик камінчик  або інший дрібний предмет. 

 

 

Сподіваюсь, що ця добірка стане вам у нагоді!

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Smovcka Lidiya
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
6 травня 2020
Переглядів
1815
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку